Bombario - Caught by the cop

Heel erg mooi! Had zo in Stranger Things gekund. :) Je gaf aan dat je van 'braaf en mooie geluiden' houdt. En dat zijn het. Al zou een lekker schurend synthgeluid hier heel vet bij kunnen zijn. Bij 3:50 denk ik hee, je gaat ook echt die kant op, maar dan gaat 'ie weer rustig verder. Hoe dan ook, ik word hier heel blij van.

Dat was exact mijn gedacht: ik ging schrijven "ik zie hier beelden van Eleven die op haar fietsje naar haar vrienden aan het rijden is" :P
 
Fijne sound.. super verzorgd.. hoewel ik je EDM tracks al erg goed gemaakt vond, vind ik dit nog fijner.. :okdan:
oh..ik zou bijna zeggen dat ik naar een track van Timecop1983 geluistered.. en dat is een compliment ;)
 
Geïnspireerd door TimeCop? Sterke track hoor, hier ging het volume even flink omhoog, petje af :okdan:
 
Voor eindfilmpjes voor van alles en nogwat zoek ik vaak van die 'epic' muziek
En dan krijg je meestal zoiets als dit, misschien niet de meest opzwepende soort muziek, maar het werkt!
Mixage gewoon prima deluxe :okdan:
 
Ik vind deze track erg goed in de zin van sounds en mix, de sfeer is ook super. Persoonlijk had ik hem wel in 2en geknipt en de sounds die je vanaf +-4 gebruikt om een 2e track te maken 8~
 
knap gemaakt. het echt synth-werk. mooie sounds. en onverwacht, want jan hammer en co is niet mijn ding, vind dit een lekker nummer.

((nu komt saai gebrabbel, ach waarom niet...) even over de mix, of het ligt aan de moeheid, of nog de nasleep van wat iedereen de afgelopen tijd heeft opgelopen of velen. het laag is zeer prominent. ik heb het nummer nu 3 maal gespeeld. eerst 2maal via chrome/chromecast/externe DAC (niet de DAC van de chromecast) en ik dacht ligt aan de casting (... maf woord nu), heb ik maar even mijn htpc aangezet, die tevens ook een zeer goede DAC heeft. dat scheelt bijna niets. wellicht psychish, en hij staat net iets harder dan de externe DAC. toch lijkt het alsof de mix klopt, maar het laag komt erg diep binnen, het lijkt ineengedrongen. ik ga morgen nog een keer luisteren. want het kan mijn kop zijn. speel het af overigens op een harman/kardon hk680 met kef reference series 104/2 luidsprekers. die overdrijven het laag absoluut niet, al kun je er een kind in de basruimte verstoppen...even technisch gebrabbel, hoe je afluistert heeft effekt, op mijn goedkope koptelefoon is alles kompleet uit balans, b.v.)

ondanks wat ik mijn gebrabbel zei (is dit een nederlands korrekte zin?); klinkt het heerlik, en ja, de jaren '80, ik blijf er ook in hangen...................
 
....maar het laag komt erg diep binnen, het lijkt ineengedrongen.

Geen idee. Ik mix hier op Genelecs op een zolder met dramatische dynamiek. Als we ooit een groter huis kopen hoop ik echt op een geïsoleerde ruimte. Maar dat blijft waarschijnlijk dromen. Op andere speakers vind ik het lekker klinken, hoewel het ook scheelt waarin ik luister. Vermoeidheid en onlangs een griepje zijn niet bevorderlijk.
 
Geen idee. Ik mix hier op Genelecs op een zolder met dramatische dynamiek. Als we ooit een groter huis kopen hoop ik echt op een geïsoleerde ruimte. Maar dat blijft waarschijnlijk dromen. Op andere speakers vind ik het lekker klinken, hoewel het ook scheelt waarin ik luister. Vermoeidheid en onlangs een griepje zijn niet bevorderlijk.

nu net geluisted. balans is goed. het was mijn kop. het laag is zeer mooi, prominent, maar het hoog zit er prachtig in. ik snap nu, ik dacht het al, waarom het gisteren niet zo werkte. overigens stemming heeft invloed op luisterervaring, stemming in het algemeen. het was vreemd dat bij andere nummers die ik luisterde gisteren dat probleem niet had. de mix is anders, en juist erg goed.

en ik herhaal, het is onverwacht voor mij, een erg goed nummer..

genelecs.. sja, ik ben 1 maal in bax shop goes geweest, wat een rommeltje daar, om iets eens uit te proberen, maar dat lukte amper. mijn vriendin zat in in de ruimte van de monitors, en had de.. genelecs gekozen, die daar stonden... wel van 2000 de stuk, maar zijn werkelik prachtig. ik mix op Mission 761i luidsprekers op een h/k 640vxi (mijn oude versterker, meer dan 30 jaar oud..). werkt goed. maar zijn geen genelecs..
dus raadsel opgelost, het laag hoor ik nu als gisteren, maar het hoog zit er nu mooi in.

het klonk sowieso al lekker, maar hoorde iets vreemds, het vreemde was ik :beard: zelf......
 
Mooi intro hoor! Wordt heel mooi opgebouwd. Maar als de beat erin komt, trek je hem naar mijn smaak toch iets teveel naar een mainstream sound. Daar kun je vast iets creatievers onder zetten. En als ik dan verder luister, hoor ik wel weer heel mooie progressies. Nice. Die lead synth/arp is wel nadrukkelijk aanwezig, het is goed dat hij rond 3 minuten even afwezig is. Het samenspel van de verschillende sounds is wel weer prachtig gedaan. Het komt allemaal heel erg mooi samen in het slot. Prima.

Vanaf 5:10 zou ik die arp er helemaal uit halen en dan langzaam afbouwen.
 
Klassiek synthwerk! Roept herinneringen uit de 80-er jaren op, maar daar denk ik niet altijd met plezier aan terug... :-)
 
Lekkere synthwave. Alleen de snare doet het niet voor mij. Die is te droog. :D
 
Hier zit echt veel gevoel in. Super mooi gemaakt. Moest gelijk aan Stranger Things en Miami Vice denken qua sound die het heeft. Krachtige geluiden en toffe variatie !!
 
Back
Top