Just a Happy Tune

verder wel jammer van de omgeving die hatelijk kan reageren. je kan iets mooi vinden, of niet, maar blijf dan een beetje respectvol denk ik dan.

Sinds ik zo'n 10 jaar geleden begon met muziekjes maken, heb ik al heel wat reacties daarop meegemaakt.
Dat is ook best interessant, het steunt je soms of brengt je op nieuwe ideeën.

Het geeft je ook inzicht in je omgeving.. Goede vrienden die zeggen dat het niet hun smaak is.. Mensen die zeggen het prima te vinden, zonder geluisterd te hebben.. Familieleden die zeggen er hartkloppingen van te krijgen.. Of dat je ervaart dat je beter niet tegen je manager kunt vertellen dat je muziekjes maakt.. Al doende leert men.. :-)

Ik vind het al heel mooi dat mijn hoogbejaarde ouders de laatste tijd voorzichtig positief reageerden, terwijl ze het een paar jaar geleden verschrikkelijk vonden.. En als kritische vrienden zeggen dat een trackje toch best leuk is, weet je tenminste dat ze dat menen.. :D

Of mijn muziek experimenteler moet weet ik nog niet. Eigenlijk is elk projectje al een experiment..
Ik werk met een beperkte setup en produceer alleen met gratis verkregen software.
 
Zitten heel gave elementen in maar voor mij net iets teveel herhaling of te weinig afwisseling. Wel een vrolijk tune!!
 
Vrolijke track inderdaad! Het gedeelte vanaf 1:00 vind ik het mooist. de synthvocals die er vanaf 1:13 bij komen hadden daarom wel even op zich mogen laten wachten. Misschien ook omdat ze in mijn oren harmonisch net niet helemaal lekker samenvallen met het arpje. Verder is ie lekker hoor!
 
Bij zo'n nummer met veel arpeggio's verwacht ik toch ook altijd wel een soort climax, ofwel een bridge die de clue van het nummer vertegenwoordigt en alle registers open trekt, of een break waarin het innerlijke van het nummer tevoorschijn komt. Er is wel opbouw in het nummer en de arpeggio's zijn niet mis maar de structuur klinkt een beetje als een taart zonder slagroom, waar is de partij (of partijen) die de betekenis van het nummer lijden...
 
Sommige mensen hebben nu eenmaal een eigen sound.. :D Heb het alleens vaker gezegd.. ik mis een prominent accent op de 2 en 4 (snr of clap.).. maar zeker lekker en gevarieerd qua thema.. en en een fijne harmonieuze werking tussen alle laagjes.. dat maakt een hoop goed :okdan:
 
Ik vind het klinken als een leuke b-kant van een plaat uit de jaren 90, een rustiger nummer met een vrolijke noot.
Niet te lang en knap gemaakt.:okdan:
 
Hmm, weet niet of ik dit meteen blij zou noemen. Zit een donker laagje onder. Nummer klinkt goed. Het arrangement is me wat te eenvoudig, partijtje aan, partijtje uit. Dat valt me ook op bij de Rhodes, het zijn maar 2 akkoorden. Wat meer variatie maakt het spannender denk ik. De geluiden zijn wel oke en de mix klinkt verzorgd. Goed gedaan. :okdan:
 
Dank voor jullie feedback!

Ik vind zelf eigenlijk dat ik 'm misschien nog wel verder had kunnen uitwerken..
Het is dan ook een momentopname.. :-)
 
Leuke track, maar komt mij wat droogjes over, het zou bijvoorbeeld wel een risertje hier of daar kunnen gebruiken en bijvoorbeeld een ride om de hihat wat aan te zetten af en toe. Maar er gebeurd in ieder geval genoeg om je vast te houden :okdan:
 
Deed me meteen denken aan Party Boy (Jackass)
Perfect nummer om je op te ontkleden dus :D
 
Ik vind het kwa sounds en mix leuk in elkaar steken. Met plezier naar geluisterd. Enige is dat ik die stab synth die op 0.20 erbij komt, vind ik had wat reverb op gemogen.

:okdan:
 
hele mooi produktie, goed in balans; mix/muzikaal. en ja het maakte me vrolik (ik die geen vrolikke muziek maak... alhoewel, als je goed luistert....).
dit nummer valt goed, had het meer corny verwacht, zoals hier boven wordt aangegeven. ja! lekker, zo! goe gedaon!
 
Natuurlijk valt er vast wel iets aan te merken op de mix, de compositie of het arrangement. Zal best. Maar als ik deze track vergelijk met je tracks van een tijd terug, dan zie ik een enorme progressie. Petje af!
 
Dank voor de lovende woorden! Volgende maand mijn 10-jarig jubileum... :W

Ik zal vast vooruit zijn gegaan denk ik, maar echt een succes is het nog niet.. Al vermaak ik me er wel mee..
Wat meespeelt denk ik, is dat mijn directe omgeving mij nooit als artiest zal zien... :D
 
Back
Top