Korg ARP 2600

die arps zijn een pest,erger dan sars-cov-2,ik geraak er niet vanaf en ze zitten overal.

Dat heb ik nou ook, alleen helaas niet met ARP's, maar van die cheapo ULI's.. :D

Maareh.. wow! Die foto siddert nog even na op mijn netvlies...en ja, dat tapijt... klasse :okdan:
 
Foto van mijn oranje/zwarte ,hij zou gebruikt worden in een nieuw Duits vintage synth foto-boek,samen met nog andere toestellen,maar dat boek staat al een poos on-hold

Click image for larger version  Name:	ARP 2600-21.JPG Views:	0 Size:	59,6 KB ID:	3753102
 
Voor mij geldt ook dat de workflow die een apparaat biedt de doorslag geeft... Ik heb de Korg ARP2600 mede daarom besteld (en ik hoop dat deze ook geleverd gaat worden). Ik zal nooit kunnen beweren of die net zo klinkt als een originele ARP2600 om de doodsimpele reden dat ik er nooit eentje zelf heb bespeeld (en wat is nu een typisch geluid van een ARP2600?).

Als je er maar plezier aan hebt is het belangrijkste,dan maakt het niet uit of het een origenele is of niet.

Het enige lastige wat ik maar wil zeggen is dat als je nadien van mening verandert,of te hoge verwachtingen VS aankoopprijs er van hebt,als je voor het toestel zit en na 2 dagen ermee te hebben mee liggem klooien in je gedacht komt ,shit ik had met die 4k eerder dit of dat kunnen kopen.

Nu,gezien ze niet makkelijk verkrijgbaar zijn is dat geen ramp en kan je snel weer omruilen voor cash.

...en ja, dat tapijt... klasse :okdan:

Is vintage handgeweven Nepal en komt van Marktplaats.nl trouwens ,ik vond het veel kleur hebben en passend met die ouwe spullen,al had ik nu eerder iets moderner gehad.
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
En.. weer wat vriendelijker en on-topic graag.
 
Same here. Mijn leverancier krijgt van Korg ook maar geen info. Hij weet dus niet eens of er wel geleverd gaat worden....
 
Persoonlijk denk ik dat het wel goed komt. Grote kans dat de coronacrisis behoorlijk wat roet in het eten heeft gegooit wbt productie en levering. Maar dat is speculatie van mijn kant. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Korg slechts 1000 exemplaren heeft geproduceerd. Dan zou dit een erg dure productie voor hun zijn.
 
Op Gearslutz zijn serienummers tot 800 gesignaleerd, zolang die niet in de hogere regionen zitten hou ik het op Max. 800 stuks.

maar goed, ik wacht het af...:engel:
 
Foto van mijn oranje/zwarte ,hij zou gebruikt worden in een nieuw Duits vintage synth foto-boek,samen met nog andere toestellen,maar dat boek staat al een poos on-hold


Wat een prachtig apparaat heb je daar :okdan:
retro/analoog boeit mij niets... met uitzondering van de 2600. Alsof je een spaceship bestuurd met zo’n grote lay-out :luv:

had Macbeth niet ooit een kloon die nog groter was qua interface 8~
 
Who cares about zeldzame foto's van ene David Friedericks,nooit van gehoord van die gast ,te gek..zeker aan $200 voor een kleuren versie.
 
google fu :)

Juist, dat optreden was zo'n beetje de eerste keer deftig voor publiek electronische muziek maken (op ARP spullen) met een boel muzikanten en een select publiek:

David Frederick was working for ARP Synthesizers in the early 1970s when he had an idea to create a special musical experience for the trade show in Chicago. He called it the NAMM JAM and the event became somewhat legendary, mostly due to the fact that many retailers were hearing the ARP 2600 for the first time. The performance included other products and even a jar of strawberry jam on each table. David's career in the industry also included work with Lowrey, Moog and Kurzweil.

Interview Date:
May 9, 2017
Job Title:
Former Vice President
Company:
ARP Synthesizers
 
Ik heb mijn TTSH dus met een dure korg krijg je me niet warm meer :D
Ik kan niet geloven dat Korg 't bij die ene keer houdt. Vast even vaak heruitvinden als de ms20, zolang men koopt. Mmm die kaki ms20 is wel geil om naar te kijken in 'n ander zijn studio. O we wijken af.
 
Het zou men niet verwonderen dat Korg met een Gray en Blue Meanie gaan komen.

En daarna terug een 2600FS batch
 
Back
Top