Korg ARP 2600

Tjsa.. wie 3900 kan betalen, kan 4600 ook wel betalen, en als ze verder niet verkrijgbaar zijn, zie ik hem wel verkocht raken aan die prijs.

Als je toch meer moet betalen zou ik eerder doorbijten en meer betalen en voor een origineel exemplaar gaan dan voor een fake,want als je het voor de sound koop zou ik eerder een TTSH 2600 nemen dan
 
Tja. Zoveel mensen zoveel wensen, de ene wil nieuw de ander vintage, de ene een clone, de ander een diy bak.

Het is de enige nieuwe 2600 die zo klaar staat om meegenomen te worden. Hij raakt hem wel kwijt.
 
ik zie het van "arp2600 uit hengeloo" voor een schamele 4600 euro , en dan mag je wel niet over de prijs zeuren :-)
wat is nieuw ook alweer 3899 ?
ben benieuwd of korg nog een aantal uitbrengt, want ze lijken uitverkocht inmiddels , of zou het door leverproblemen tgv corona komen ?
mooie synth dat zeker.

Mmmh, nou vond ik het al niet kunnen dat ‘insiders’ de 2600 konden bestellen voor de officiële release, dit kan ik al helemaal niet waarderen: bestellen en gelijk doorverkopen met nog zo’n 15% er bovenop zonder ook maar 1 seconde erop gespeeld te hebben.

ik weet het, zo schijnt het te werken, maar kom op zeg...:stupid
 
Alles valt zo een beetje stil nu,indien er blijvende vraag is gaat Korg er zeker nog bijmaken,en zo een kans gaan ze zeker NU niet ontlopen.

Het zijn ook pogingen soms om prijzen gewoon op te krikken net zoals bij vintage ,met schijnverkopen of verkopers die op hun eigen spullen bieden zoals regelmatig op ebay gebeurd.
 
Laatst gewijzigd:
Mmmh, nou vond ik het al niet kunnen dat ‘insiders’ de 2600 konden bestellen voor de officiële release, dit kan ik al helemaal niet waarderen: bestellen en gelijk doorverkopen met nog zo’n 15% er bovenop zonder ook maar 1 seconde erop gespeeld te hebben.

Zo zit het echter niet in elkaar!
Besteld bij winkel en in de 3 maand tijd van wachten heb ik een financieële tegenvaller gehad en kon niet onder de aankoop uitkomen omdat ik getekend had voor afname.
Dat ik er meer voor vraag komt omdat ik erachter ben gekomen dat er bijna niet aan te komen is en er meer gegadigden zijn dan er beschikbaar zijn zeker nu bax ze niet krijgt en kan leveren.
Marktwerking noemen ze dat!
En er bewust niet op gespeeld (alhoewel ik dat graag had gewilt) omdat ik hem zijnde als plinternieuw wil doorverkopen en niet als gebruikt.
Helaas heb ik het geld nu nodig anders liet ik hem nog een jaar ongebruikt staan want de verwachting is dat hij wel in prijs zal stijgen naarmate er meer liefhebbers komen.
Dus zoals gewoonlijk weer hier, men hoorde de klok slaan maar wist niet waar de klepel hing!
 
Alles valt zo een beetje stil nu,indien er blijvende vraag is gaat Korg er zeker nog bijmaken,en zo een kans gaan ze zeker NU niet ontlopen.

Het zijn ook pogingen soms om prijzen gewoon op te krikken net zoals bij vintage ,met schijnverkopen of verkopers die op hun eigen spullen bieden zoals regelmatig op ebay gebeurd.

Ja hoor!
Ik verkoop luchtkastelen.
En ik heb tientallen MP account en bied op mijn eigen spullen, wat een gelul zeg.
Ik kan je zeggen dat hij verkocht is en ik had er wel 3 voor die prijs kunnen verkopen, veel interesse en als je mij een fantast vindt dan deert me totaal niet.

 
Laatst gewijzigd:
Kan me niet herhinneren dat ik iemand met de vinger aanwees..lees duidelijk voor conclusies te trekken.

In ieder geval goed dat je er vanaf bent,die arps zijn een pest,erger dan sars-cov-2,ik geraak er niet vanaf en ze zitten overal.

arps.jpg
 
Als je toch meer moet betalen zou ik eerder doorbijten en meer betalen en voor een origineel exemplaar gaan dan voor een fake,want als je het voor de sound koop zou ik eerder een TTSH 2600 nemen dan

Zegt iemand die bang is dat zijn oude 2600 nu minder waard zal worden!
Een TTSH die niet als een arp klinkt volgens kenners en jij beweert het tegenovergestelde
Je laat je nu wel kennen egres, je bent door de mand gevallen.
Bitter voor je dat je je twee 2600 duur heb moeten betalen terwijl er nu een goed en goedkoper akternatief is.
 
Zegt iemand die bang is dat zijn oude 2600 nu minder waard zal worden!
Een TTSH die niet als een arp klinkt volgens kenners en jij beweert het tegenovergestelde
Je laat je nu wel kennen egres, je bent door de mand gevallen.
Bitter voor je dat je je twee 2600 duur heb moeten betalen terwijl er nu een goed en goedkoper akternatief is.

Hoe weet jij dat ik bang zou zijn en dat ik mijn arp's duur heb betaalt?

Dus toch fantast ?

Ik raad idd een TTSH aan ipv een veel te dure Korg 2600 of Vintage ARP 2600,als het enkel om de sound gaat

Wat mij persoonlijk betreft maakt het niet uit of een vintage ARP 2600 zakt naar 3k of stijgt naar 15k,voor jouw blijkbaar wel..
 
Ik val je studio niet af ofzo maar dat TAPIJT is helemaal tha bomb! :luv: :D

wat is dat rechtsonder op de vloer?
 
Ja dat tapijt is om op te bidden he,elke dag de vintage-goden aan te bidden,het is zo dat al die troep hier beland :D

Rechtsonder? arp2600?
 
de V-goden zijn jou goedgezind ....
Is dat een 2 voice, in t midden van de twee 2600's en de derde op de grond...?
 
Zo zit het echter niet in elkaar!
Besteld bij winkel en in de 3 maand tijd van wachten heb ik een financieële tegenvaller gehad en kon niet onder de aankoop uitkomen omdat ik getekend had voor afname.
Dat ik er meer voor vraag komt omdat ik erachter ben gekomen dat er bijna niet aan te komen is en er meer gegadigden zijn dan er beschikbaar zijn zeker nu bax ze niet krijgt en kan leveren.
Marktwerking noemen ze dat!
En er bewust niet op gespeeld (alhoewel ik dat graag had gewilt) omdat ik hem zijnde als plinternieuw wil doorverkopen en niet als gebruikt.
Helaas heb ik het geld nu nodig anders liet ik hem nog een jaar ongebruikt staan want de verwachting is dat hij wel in prijs zal stijgen naarmate er meer liefhebbers komen.
Dus zoals gewoonlijk weer hier, men hoorde de klok slaan maar wist niet waar de klepel hing!

En dat had ik _hoe_ kunnen weten? Uit de tekst bij de advertentie is het niet te halen
 
Is dat een 2 voice, in t midden van de twee 2600's en de derde op de grond...?

Ja twee voice met sequencer,het is een oude foto,ondertussen staat er nog een twee voice met sequencer (losse modules) bij nu.
 
Ik raad idd een TTSH aan ipv een veel te dure Korg 2600 of Vintage ARP 2600,als het enkel om de sound gaat

Met 'als je het wil kopen voor de sound' wordt hier nergens iets anders dan dat je het wil kopen voor de sound mee bevestigd ,hoe het toestel klinkt is een andere zaak,wat blijkbaar slecht begrepen wordt...,niettemin een goede value for money en daarom een aanrader boven eender elke andere 'ARP 2600' op de markt incl de komende Behringer want die zal volledig in SMT componenten gebouwt zijn.
 
Het is een kwestie van wat je er voor wil betalen eerder

Net zoals men een Behringer Pro-1 kan kopen voor slechts 300 euro om nadien te ondervinden dat het geen Pro-One is kan je een Korg ARP 2600 kopen aan weliswaar 4000euro en een paar dagen nadien maar pas beseffen dat je eigenlijk geen ARP 2600 gekocht hebt.

Het is dus goed nadenken en beseffen wat je eigenlijk doet.
 
Het is een kwestie van wat je er voor wil betalen eerder

Net zoals men een Behringer Pro-1 kan kopen voor slechts 300 euro om nadien te ondervinden dat het geen Pro-One is kan je een Korg ARP 2600 kopen aan weliswaar 4000euro en een paar dagen nadien maar pas beseffen dat je eigenlijk geen ARP 2600 gekocht hebt.

Het is dus goed nadenken en beseffen wat je eigenlijk doet.

Voor mij geldt ook dat de workflow die een apparaat biedt de doorslag geeft... Ik heb de Korg ARP2600 mede daarom besteld (en ik hoop dat deze ook geleverd gaat worden). Ik zal nooit kunnen beweren of die net zo klinkt als een originele ARP2600 om de doodsimpele reden dat ik er nooit eentje zelf heb bespeeld (en wat is nu een typisch geluid van een ARP2600?).

Ik heb een aantal analoge synths (Moog Grandmother, Korg MS20M, Roland MC-202, Juno-106 en SH-5) waarbij ik de hands-on ervaring en workflow heel fijn vind. In hoeverre een ARP en KARP wat geluid betreft met elkaar overeenkomen of verschillen vind ik niet belangrijk; wat je ermee kan en hoe (eenvoudig) dat te bereiken des te meer.
 
Ik vernam net dat ARP met wat lessen en filmpjes komt de volgende weken. Dina Pearlman (ja die Dina) tipte me op FB ook nog een link (erg dure pdf en nog duurder boek) maar wel mooi dat men ermee bezig is.

https://www.dfmgsignaturesfx.com/synth-patches
 
Kan me niet herhinneren dat ik iemand met de vinger aanwees..lees duidelijk voor conclusies te trekken.

In ieder geval goed dat je er vanaf bent,die arps zijn een pest,erger dan sars-cov-2,ik geraak er niet vanaf en ze zitten overal.


fantastische collectie! en netjes neergezet - hoe heb je alles met elkaar verbonden?
staan wel wat zeldzamere dingen tussen zie ik :maffia:
 
hoe heb je alles met elkaar verbonden?

Niets is met elkaar verbonden eigenlijk,maar het is een oude foto,het is iets anders nu maar die twee ARP's naast mekaar kan je wel interpatchen,dat is wel gaaf natuurlijk.
 
Back
Top