Go Go Eurorack! Behringer case & Moog modular modules

Behringer zet weer een stap richting Eurorack. Een grote case en een sneakpreview van een aantal modules:



Modules zijn klonen van de Moog Modular: 904A (lp filter), 923 (dual lp/hp filter), 911 (eg) en een CP3A (mixer).
 
Laatst gewijzigd:
Misschien is het een goed idee, gezien dit thema blijft terugkeren, om ons niet in de valkuil te laten lopen van "vergelijkende waren", of gelijke behandeling in gelijke gevallen. Ze zijn niet gelijk.

Da's goed gezegd en laten we dan ook 'ns ophouden met vergelijken, dan zjn we daar vanaf in ieder geval.
Daar wil ik nog wel en opmerking bij maken; we kochten indertijd omdat m'n ex zo graag een nieuwe wasmachine wilde een Bosch (dan heb je iets goeds in handen) en namen er voor de zekerheid 5 jaar garantie bij.
En ja hoor; na ruim een jaar moest de printplaat vervangen worden dus de kans dat iets stuk gaat als je meer geld uitgeeft is ook aanwezig.
Maar goed; ik hoop dat door jouw opmerking het een keertje klaar is. (zal wel niet maar toch)
 
Tom 32 : Als het ook maar iets te maken heeft met Behringer kun je alles verwachten. Zou me niks verbazen dat het straks over stikstof en pfas gaat. ;)
 
Misschien is het een goed idee, gezien dit thema blijft terugkeren, om ons niet in de valkuil te laten lopen van "vergelijkende waren", of gelijke behandeling in gelijke gevallen. Ze zijn niet gelijk.

Behringer is Behringer, en Moog is Moog. Alsin "een kat = geen hond" of "een appel = geen peer".
Ik kan mij verkleden als wat-dan-ook, maar dat mààkt niet dat ik het ook ben. Behringer kan zijn eigen "onderstel" maken en er een Ferrari of RR kap overheen zetten, of een hint daarnaar.. maar dan BEN je het nog niet.

Zodra je de Behringer serieus gaat beschouwen en beoordelen, op wat het insinueert te zijn door de kap alleen, ga je nat: ongeacht of je positief of negatief bent t.a.v. Behringer. Behringer speelt gewoon heel slim in op de psyche: De ene hersenhelft wilt graag dat het ding ECHT is wat het lijkt te zijn, wie wilt er nu geen minimoog van 799,-. De andere hersenhelft weet dondersgoed dat het onzin is.
Dat heet Cognitieve Dissonantie :verkoght: en die lossen we het liefst op naar Consonant, bijv door het kijken van Vergelijk-Filmpjes op YT die toch écht bevestigen dat je met de Clone net zo goed af bent. Het past helemaal bij deze tijd van Surrogaat-Alles, plastisch fantastisch, alles is Na-Maakbaar.

Ik beschouw het op zichzelf en probeer door die kap heen te kijken en idd, je lijkt prima waar voor je geld te krijgen maar imho > kan het dus NOG goedkoper als die insinuerende Vintage-OpSmuk eraf zou zijn :)

Is een goede uitleg,maar voor wie de originele toestellen heeft en dus heel goed weet waar de belangrijke eigenschappen zitten meestal niet goed hoorbaar / makkelijk opmerkbaar in de filmpjes werken de hersenen anders.

Vanzelfsprekend dat indien die vintage-opsmuk er niet zou zijn dat ze goedkoper MOETEN worden om even goed te verkopen.

Daar wil ik nog wel en opmerking bij maken; we kochten indertijd omdat m'n ex zo graag een nieuwe wasmachine wilde een Bosch (dan heb je iets goeds in handen) en namen er voor de zekerheid 5 jaar garantie bij.
En ja hoor; na ruim een jaar moest de printplaat vervangen worden dus de kans dat iets stuk gaat als je meer geld uitgeeft is ook aanwezig.

Eh neen man is echt niet goed dat merk,iemand heeft je iets wijsgemaakt,je kan evengoed een Zanker of Zanussi kopen dan..
 
Wat is dit eigenlijk een raar forum aan het worden. kan ik me ook uitschrijven? Ben ik geïnteresseerd omtrent een euro rack, weet ik nu alles van toyota. gaat helemaal nergens meer over.
 
Eurorack Go is inmiddels leverbaar. Iemand al geprobeerd?
 
Eurorack Go is inmiddels leverbaar. Iemand al geprobeerd?

Ik heb er 1 besteld, ik heb redelijk wat losse modules liggen naast mijn kleine 2x84hp rackje. Ik wilde eigenlijk 1 groot rack van 9u met en minimaal 150 hp maar dan kom je al snel uit op 700+ euro

Ik verwacht het voor het weekend binnen te hebben en laat dan nog wel weten wat mijn bevindingen zijn
 
Heel raar. Ik hoor van verschillende kanten dat de case van plastic is. Toch staat op de Berhringer-site te lezen:

Capture.JPG

Ze laten blijkbaar hun Engelse teksten automatisch vertalen. Dit is het Duits:

"Das Aluminiumgehäuse ist auf robuste Zuverlässigkeit ausgelegt und verfügt über eine einstellbare Halterung sowie übergroße Gummifüße.."
 
Ik heb hem vandaag binnengekregen en de kast zelf is inderdaad voornamelijk van (stevig) plastic.
Verder zitten er glijmoeren in i.pv. rails, maar dat vind ik geen nadeel.
ik vind hem wel een degelijke indruk maken. Het formaat gecombineerd met de prijs gaf voor mij de doorslag.
 
Wat is dit eigenlijk een raar forum aan het worden. kan ik me ook uitschrijven? Ben ik geïnteresseerd omtrent een euro rack, weet ik nu alles van toyota. gaat helemaal nergens meer over.

Heerlijk dit :D Heb jij ook al een Zanussi in je (namaak)Toyota?
 
Alleen die uitklappoot aan de achterkant hadden ze beter twee stuks aan de zijkant/uiteinden kunnen maken want op de uiteinden lijkt het me een pietsje onstabiel met patchen.
 
Dat valt heel erg mee vind ik.
Hij laat zich hier prima patchen zonder te wiebelen.
Ik ben voornemens er nog één aan te schaffen in de toekomst en er dan een kast omheen te bouwen zodat ik een kast krijg van 4x140 hp.
Eventueel gebrek aan stabiliteit zal dan ook wel opgelost zijn vermoed ik. ;)
 
die van mij is ook binnen:

Overal ben ik er erg blij mee, het logootje van hun stoort mij nu al wel maar daar is genoeg aan te doen. De kast is idd van plastiek maar voelt solide aan en doet imho niet af aan de kwaliteit, zeker niet als je hem binnenhuis gebruikt en er niet mee wilt gooien. De stand is ook handig die erop zit. En hij heeft glijmoeren, wat ik persoonlijk beter vind dan zo'n threaded rail.

Maar als Hollander zijnde heb ik wel wat te zeiken.

Hij is erg ondiep, de meeste van mijn Doepfer modules passen er echt alleen maar in aan de zijkanten op de onderste rij, in het midden en de bovenste rij is echt een no-go. Nu had ik zelf wel schroefjes maar die krijg je er iig niet bij dus dat is wel iets om rekening mee te houden mocht dit je eerste eurorackkast worden. Ook vind ik het snoer van de adapter naar de barrel-plug erg kort, als je de stand uitklapt van de kast dan heb je misschien 1cm speling over aan het snoer, ik had dat zelf net ff 10 centimeter langer willen zien. Ook zat er weer zo'n lelijke sticker bij maar die heb ik meteen weggetieft.

Maar voor het geld is het dus echt een no-brainer naar mijn idee
 
Het logo/merknaam was mij nog niet eens opgevallen. :D
Wat betreft de adapter ben ik het helemaal met je eens, die is net even te kort.

Met de diepte van de modules ben ik met geen enkele in de problemen gekomen.
Ik was een beetje huiverig voor m'n Roland modules, maar die blijken prima te passen.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet alle modules heb geprobeerd te passen op de ondiepe plekken.
 
Het is toch een TipTop Mantis rip-off? Met de zelfde maten, ook binnen, voeding etc. Prima hoor, misschien moet -ie toch maar komen.
 
Ik begrijp de prijs niet zo, is het niet hetzelfde stroom als een behringer cp1a ?
Ik ben een totale noob hoor, ik zit te kijken maar snap het gewoon niet :)
Raak verward dat er ook 3000 staat op de cp1a zelf ;p

Maar eurorack go is 3 keer zo veel ? 3A en cp1a 1A ?

Oo, die 3000 gaat er in en niet er uit :) nu snap ik het denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top