Go Go Eurorack! Behringer case & Moog modular modules

Behringer zet weer een stap richting Eurorack. Een grote case en een sneakpreview van een aantal modules:



Modules zijn klonen van de Moog Modular: 904A (lp filter), 923 (dual lp/hp filter), 911 (eg) en een CP3A (mixer).
 
Laatst gewijzigd:
Zijn er nog steeds mensen die behringer te min vinden 8o)

15 jaar terug was het cheap stuff, waar als je er iets te ruw mee omging van alles mis mee kon zijn,..

Maar naar mijn idee zijn ze dat ruim ontstegen,..
Ondertussen is het een firma geworden waar de grote jongens bang van worden,... (Omdat ze hun omzet langzaam zien dalen)


Het hele kloon verhaal doe ik niet aan mee, want iedereen kloont.
geen normaal persoon die een 909 gaat kopen voor 4000 euro omdat roland geen zin heeft weer een 909 te maken (te analoog zit vol spoken)
logisch toch dat een ander daar op in springt :W


Uli verdient een pluim in zijn reet om het allemaal zo laagdrempelig mogelijk te maken,...


we gissen allemaal dat die het achter de rug omdoet van Roland en andere merken die hij "copieert", maar hier zit veel meer achter dan wij denken, en waarschijnlijk dat we nooit zullen weten hoe dat precies in mekaar steekt.







enigzins ff weer ontopic,.. iemand al een idee vanaf wanneer leverbaar en waar ze te preorderen zijn?! :engel:
 
Zijn er nog steeds mensen die behringer te min vinden 8o)

Ja, om eerlijk te zijn wel. Voor mij hebben instumenten, naast een praktische, ook een emotionele waarde, en bij Behringer krijg ik gewoon een vieze, goedkope smaak in mijn mond. Ik ga mijn mooie modiles dus ook nooit in zo’n case stoppen.
 
Ik vind Behringer niet te min.
Ook in het verleden heb ik plezier gehad van Behringer spul.
Mijn eerste mengpaneel was een Behringer en toen ik later een Mackie kocht hoorde ik heus wel verschil, maar het prijsverschil was ook navenant.

Dat hele kloon-gebeuren vind ik persoonlijk niet zo interessant, maar met de DeepMind en Neutron ben ik uiterst tevreden.
De bouwkwaliteit vind ik ook dik in orde, maar dat moet zich op de langere termijn natuurlijk nog bewijzen.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor Behringer, want tot nu toe de enige instrumenten waar ik betrekkelijk snel makke mee had kwamen van Dave Smith en van Moog.

Ik ben hard toe aan een nieuwe kast en hoewel er best veel moois te koop is vind ik deze kast, mede gezien zijn breedte, een aantrekkelijk alternatief.
Wat betreft modules hang ik niet aan een merk.
Er is een hoop moois te krijgen van allerhande fabrikanten en zie ik mijn modular niet snel in een 'Behringer only' systeem veranderen.
 
Ondertussen is het een firma geworden waar de grote jongens bang van worden,... (Omdat ze hun omzet langzaam zien dalen)

Er bang van worden, dat is misschien wat sterk. Maar vast wel wat nervositeit bij de andere fabrikanten. Probleem voor die fabrikanten is waarschijnlijk dat ze niet echt weten hoe groot het "Behringer-effect" is. Ze kunnen dat niet afleiden uit hun eigen omzetcijfers, de markt voor muziekinstrumenten is al jaren globaal gezien een groeimarkt, ook voor de komende jaren is de verwachting dat de markt zo'n 3% groeit per jaar. Die andere fabrikanten zien dat ook terug in hun cijfers. Maar de groei van Behringer zal waarschijnlijk groter zijn dan het gemiddelde van de industrie, maar voor de concurrentie zal het lastig schatten zijn hoeveel ze precies achterblijven en hoe dit bij te sturen. Kans dat fabrikanten meer gaan kopiëren wat Behringer doet, namelijk het kopiëren van oud spul. We zullen zien of dat echt houdbaar is op de wat langere termijn.
 
Uli heeft net gereageerd op mijn vraag naar de prijs voor deze eurorack case. Met sliding nuts zou hij aan een prijs onder de 200€ zitten.
 
Uli heeft net gereageerd op mijn vraag naar de prijs voor deze eurorack case. Met sliding nuts zou hij aan een prijs onder de 200€ zitten.

Ah dan zat ik vrij dicht met men schatting aan 170e euro :)
 
Uli heeft net gereageerd op mijn vraag naar de prijs voor deze eurorack case. Met sliding nuts zou hij aan een prijs onder de 200€ zitten.

Heb je daar bewijs van? Behringer heeft juist aangegeven dat het rack zonder sliding nuts zou zijn. (zie eerste pagina in deze draad)
 
Ja, om eerlijk te zijn wel. Voor mij hebben instumenten, naast een praktische, ook een emotionele waarde, en bij Behringer krijg ik gewoon een vieze, goedkope smaak in mijn mond. Ik ga mijn mooie modiles dus ook nooit in zo’n case stoppen.

Je moet een behoorlijke portemonnee hebben om zo vast te houden aan je principes dat je liever een orginele D of bijv een authentieke 808 koopt met als risico dat je ook nog enig onderhoud hebt.
Dat is niet voor iedereen weggelegd dus ik vind het juist een heel prettig idee als allerlei mensen in staat zijn om zoiets te kopen. (ook ik)
En wat die vieze smaak betreft; ik poets gewoon m'n tanden als ik wat van Behringer bestel. ;)
Ik heb zojuist voor een Arturia 6U rack gekozen omdat zo'n Behinger teveel plek inneemt in mijn bescheiden ruimte.
Komt nog bij dat ik al een Minibrute 2S heb dus het vormt ook één geheel op die manier.
Had ik een grote ruimte gehad dan had ik wellicht ook Behringer gekocht in dit geval.
 
Heb je daar bewijs van? Behringer heeft juist aangegeven dat het rack zonder sliding nuts zou zijn. (zie eerste pagina in deze draad)

Ze zijn er nog over aan het nadenken. Ze hebben vandaag opnieuw gebruikers gepolst naar hun voorkeuren voor rails of sliding nuts:

"Guys we need your help and ask for your opinion:
.
For our upcoming EURORACk GO case, we can ship the product either with Rails (see below) or Sliding Nuts.
Here are the pros and cons:

- Rails are a bit easier to assemble
- Nuts achieve a more seamless and gap-free assembly of modules
- Rails are expensive and would increase retail cost by US$/EU 50

Can you please help us make the best decision as we only;want to ship one version.

Thanks a lot:-)"
 
Ze zijn er nog over aan het nadenken. Ze hebben vandaag opnieuw gebruikers gepolst naar hun voorkeuren voor rails of sliding nuts:

"Guys we need your help and ask for your opinion:
.
For our upcoming EURORACk GO case, we can ship the product either with Rails (see below) or Sliding Nuts.
Here are the pros and cons:

- Rails are a bit easier to assemble
- Nuts achieve a more seamless and gap-free assembly of modules
- Rails are expensive and would increase retail cost by US$/EU 50

Can you please help us make the best decision as we only;want to ship one version.

Thanks a lot:-)"

Ah top thanks. Hopelijk nuts. Ben nogal gevoelig als het er niet strak uitziet.
 
Hahaha 50 euro voor een strippie met getapte gaatjes

Dat stinkt naar boosten van de prijs omdat ze ondervinden dat er veel interesse is idd...

50e voor 4 strips is retail prijs bij een kleine handelaar lol

Ik begrijp die 'gap-free assembly logica' niet,eurorack is toch een standaard formaat..
 
Ja, om eerlijk te zijn wel. Voor mij hebben instumenten, naast een praktische, ook een emotionele waarde, en bij Behringer krijg ik gewoon een vieze, goedkope smaak in mijn mond. Ik ga mijn mooie modiles dus ook nooit in zo’n case stoppen.

Emotionele en praktische waarde. Mja als ik naar de Odyssey kijk wie is er dan eigenlijk goedkoop bezig.
Korg/ARP dat minder bied dan het origineel, of Behringer die er juist nog wat extra features bij heeft gestopt en de helft van de prijs kost? Ze klinken iig vrijwel identiek.
Grappig dat ze dezelfde fabriek gebruikt hebben als destijds maar is dat nou echt waar je een instrument voor koopt of is dat niet meer dan marketing?
Als er met de ARP2600 weer hetzelfde gebeurd weet ik al welke hier komt staan. :)
 
Dat stinkt naar boosten van de prijs omdat ze ondervinden dat er veel interesse is idd...

50e voor 4 strips is retail prijs bij een kleine handelaar lol

Ik begrijp die 'gap-free assembly logica' niet,eurorack is toch een standaard formaat..

Probleem is dat als niet elk gaatje op de juiste plek is geboord je snel gaps zal krijgen.

Iets veranderen in een design tijdens productie kan soms echt veel meer kosten. Dit kan bijvoorbeeld zijn doordat productie langer duurt, extra handelingen moeten plaatsvinden etc etc.
Overigens was dit al een unboxing en zijn ze al lang geproduceerd en ready to be shipped. Binnen no time overal in de stores. Zouden ze nu nog racks produceren met strips denk ik dat daar maanden overheen gaan.
 
mja, nuts of strips heeft geen enkele gevolgen verder voor design natuurlijk. 50 e voor 4 strips is echt belachelijk. gaps krijg je sowieso want ondanks dat euro een standaard is zijn niet alle panels precies zoveel hp breed. sliding nuts zijn echt hoere als je regelmatig wat modoelens verwisselt en dat ge we need help you guys van tehringer worje toch ook impotent van of niet. visieloze bende. best prima bakjes natuurlijk her en der maar jezus
 
mja, nuts of strips heeft geen enkele gevolgen verder voor design natuurlijk. 50 e voor 4 strips is echt belachelijk. gaps krijg je sowieso want ondanks dat euro een standaard is zijn niet alle panels precies zoveel hp breed. sliding nuts zijn echt hoere als je regelmatig wat modoelens verwisselt en dat ge we need help you guys van tehringer worje toch ook impotent van of niet. visieloze bende. best prima bakjes natuurlijk her en der maar jezus

Je kan van alles over ze zeggen maar visieloos? Alles behalve dat juist. :P
 
mja, nuts of strips heeft geen enkele gevolgen verder voor design natuurlijk.
Die mag je uitleggen.

50 e voor 4 strips is echt belachelijk.
Op een al lage prijs de productie veranderen kost niks?

gaps krijg je sowieso want ondanks dat euro een standaard is zijn niet alle panels precies zoveel hp breed.
Bij een strip heb je veel meer gaps. Met nuts kun je de laatste gap makkelijker opvullen met een leeg plaatje.

sliding nuts zijn echt hoere als je regelmatig wat modoelens verwisselt
En bij tig keer inschroeven van modules heb je kans dat het schroefdraad molt en schroeven niet meer blijven zitten. Bij nuts vervang je die gemakkelijk met een andere.

en dat ge we need help you guys van tehringer worje toch ook impotent van of niet. visieloze bende. best prima bakjes natuurlijk her en der maar jezus
Jezus wat kun jij zeiken. :P
 
Back
Top