Patches voor Akai VX600 gevraagd

vinnieq

Lidl
Lid sinds
11 juli 2004
Berichten
9.337
Alle patches uit mijn Akai VX600 zijn weg nadat de batterij vervangen is. Zou iemand voor mij patches op een RAM card willen zetten (die stuur ik op). Ik heb ook een EWI2000 controller, ben wel benieuwd naar patches die voor deze combi gemaakt zijn.
 
Ik probeer het nog maar een keer, maar ik denk dat ik hier de enige ben met een VX600 / VX-600 .

Is best een zeldzaam beesje geworden. Wellicht via youtube proberen iemand te vinden.
 
Ja, daar zit een ene Theo Hughes, maar die heeft z'n VX onlangs verkocht, als ik het goed begrijp. Het is een erg mooie synth maar nogal ruk om te programmeren. Wat dachten ze toch eind jaren 80? Ik wil 'm nu met m'n EWI gaan bespelen. Lekker ingewikkeld doen als het makkelijk kan :D
 
Ja mid jaren 80 zijn er best veel van dit soort bakkies met een ruk interface.
Gelukkig is er voor mijn OBM-6 een nieuwe firmware gekomen en heb ik een controller gebouwd.

Wel vet dat de VX600 dezelfde VCO's als Matrix-12 en Polaris heeft al hoor ik dat er niet aan.
Vind de Matrix-6 en de VX600 wel vergelijkbaar.

Wat je evt wel kan doen is Matrix-6 patches naar de VX600 converteren.
De VX600 heeft toch ook een mod matrix en filter FM?
Gewoon een editor instaleren en daar de parameters van overnemen.
 
Ik had er ooit twee, geweldige machines. Had ik meer op kunnen verdienen dan op de beurs, ze zijn ontzettend kostbaar nu. Heb destijds de displayverlichting vervangen en een schakelaartje ingebouwd om die verlichting ook uit te schakelen. Heb er 1 verkocht aan iemand van SoundonSound. Hij zou er een stukje over schrijven, maar dat is niet meer gebeurd.

Hoe dan ook: ik heb een vriend met zo'n machine attent gemaakt op jouw vraag.
 
Heb je die factorypatches ooit nog weten te bemachtigen Vinnie? Ik heb ook interesse, de helft is bij mij overschreven. Ik heb nog wel een spare memory card die ik op mijn kosten heen en weer kan posten?
 
Geen factory patches maar wel erg goeie patches van/via binsural. Die wil wel overzetten maar pas na toestemming van de maker.
 
Back
Top