Danny - Uranus VII

Allemaal dank voor de mooie complimenten. Ik had helemaal niet verwacht dat dit soort muziek nog zoveel waardering zou krijgen, niet in het minst omdat er tijdens het jaar niet zó veel reacties op mijn nummers zijn gekomen.

Enkele specifieke berichten wil ik beantwoorden:

bijlevel
Prachtige, sfeervolle muziek. Lijkt gedateerd, maar is feitelijk tijdloze synthesizermuziek. Klinkt ook erg professioneel, qua compositie, qua sounds en mix. Trakteer jezelf wegens deze prestatie maar op een doosje Belgische chocolaatjes ;-).

Dat iemand mijn muziek als "tijdloos" ervaart is wel een héél groot compliment :halleluja. Bedankt!

rdilago
prachtig, hoog Vangelis gehalte en dat kan ik wel waarderen. Iets voor Ron Boots om uit te brengen op Grove???
Volgens mij wel, volgens Ron waarschijnlijk niet. Hij is in het voorjaar hier geweest en vond alles heel goed en verkoopbaar. Maar toen begon de lijdensweg van het communiceren via mail met de brave man. Ik weet dat hij door omstandigheden niet altijd even veel aandacht aan zijn "muziekprotégés" kon spenderen maar als er nagenoeg geen enkele mail van mijn kant beantwoord werd, stel ik de betrouwbaarheid én vlotheid van een contract toch wel in vraag en denk ik dat ik me er gewoon maar bij moet neer leggen.
In ieder geval wel dank voor je waardering ;).

1V/oct
PS: is de SF contest 2006 nog ergens terug te vinden? Kennelijk heb je toen gewonnen?
Dat jaar ben ik inderdaad met flink wat punten voorsprong met de eer mogen gaan lopen, ondanks het feit dat ik dit toen niet verwacht had :kroon:. De contest zelf en de uitslag kan je nog gewoon terug vinden via de zoekfunctie. De song zelf (Jewel of the (Ant)arctic) wordt niet meer gehost op dezelfde plaats als toentertijd maar als je wil kan ik die track nog wel eens opnieuw posten ... maar dan nadat de uitslag van dit jaar bekend is. Anders zou het niet echt eerlijk zijn omdat ik dan min of meer met twee tracks zou mee doen waarvan één al ooit z'n kwaliteiten bewezen heeft.

WAREHOUSEGROOVE
Dit jaar helaas niet na de kerst naar het observatorium kan gaan, deze track dat weer een beetje goed maakt :okdan:

Nog iemand die lid is van een volkssterrenwacht? Altijd fijn te horen ;).


En dus iedereen die niet vernoemd werd, bedankt voor deze heerlijke waarderingen :engel:.
En sowieso: prettige feestdagen uiteraard.


:doei:

Danny
 
Er zitten introspectieve fases in dit nummer waar ik aanvoel alsof ik op een strandstoel vanuit een baan rond mars het heelal zit te aanschouwen.
 
Dit soort muziek is normaal niet aan mij besteed maar het muzikale aspect is helemaal tip top in orde. En sounds en fx klinken ook heel fraai. :okdan: Gaat je vast een mooie plaats opleveren ;)
 
Ik heb zo enkele compilatie cd's met synthmuziek, deze zou er zo tussen de playlist kunnen staan.
Ik leg dat soort pure synthmuziek niet meer vaak op maar ik kan het wel erg waarderen, net als dit nummer dat ook zeer goed gemaakt is en waarin je de liefde en kunde van Danny voor de Synth goed kan proeven. Dit binnen de context dat het een contest op een synthforum is, kan ik alleen maar aanmoedigen van zo een track in te zenden. Ook al vind ik andere smaak van tracks leuker om naar te luisteren, smaak is niet de kern van de contest.
 
Mooi hoor! het doet me gek genoeg aan Ennio Morricone denken, misschien dat dat met de opbouw en melodielijnen te maken heeft. (bijvoorbeeld vanaf 3:39) Dit zou heel goede filmmuziek zijn.
 
Wauw, in het begin duurt het me wat lang (sorry, niet mijn stijl), maar dan komt de opbouw op gang. Zit prachtig in elkaar :halleluja (moest aan gelijk aan groove denken hiervoor...)
 
Eerst een beetje te zoet, dacht ik.
Maar toen stond er nog van alles te gebeuren: kippenvel!
 
Mijn dank voor alle waarderingen blijft :halleluja. Ik had niet verwacht dat deze compositie zoveel bijval zou hebben zonder de bijhorende beelden (dat maakt toch wel een groot verschil).

Dat het aantal waarderingen nu maar omgezet mag worden in een overeenkomstig aantal stemmen :mega:.

Groeten,

Danny :doei:
​​​
 
SB-SIX : "maar dat is smaak" ... zo is dat ;). Ik hou al decennia lang van dat soort klanken maar kan ook begrijpen dat dit bij anderen niet zo goed in het gehoor ligt. Ieder z'n ding, zoals je aangeeft.

Ook aan alle anderen die commentaren en stemmen geven: bedankt alvast. Ondanks het feit dat ik verwachtte dat dit soort muziek niet meer echt op dit forum leefde in tegenstelling tot de nillies, heeft dit nummer flink wat positieve reacties losgeweekt :). Het blijft een beetje jammer dat mijn allerbeste stuk té groot was (23Mb) om mee te doen maar dat doet er eigenlijk niet zo erg toe.

En nu maar afwachten wat de eindstreep zal brengen :mexico:.

:doei:
Danny
 
Back
Top