Apollo82 - Nightcaller

Ja spannende track! Mooi stukje ook vanaf 3:15.
En wat betreft de koebel... zoals Bruce Dickinson ooit zei: 'I got a fever and the only prescription is more cowbell!'' Hij zou alleen wel zachter mogen denk ik.
 
Echt een Retro Wave of een Synth Wave track zoals ze dat tegenwoordig noemen, is al een tijdje weer aan een opmars bezig. Op youtube vindt je vele compilaties...
De jaren 80 vibe zit echt in je track maar die cowbells die voegen niks toe en zijn eerder storend.
Ikzelf hou wel van dit soort muziek, nice!

Als ik de titel herlees en naar de track nog is luister zou ik gaan denken dat je je laten inspireren hebt door Kavinsky's Nightcall. :)
 
Gebruik van sequencer loops waardeer ik altijd. Maar enige variatie was wel op z'n plaats geweest. Je kunt zo'n loop bijvoorbeeld even weg laten zakken en weer terug laten komen met een (iets) andere sound. Wel erg gedetuned aan het eind... Maar los hiervan klinkt het geheel wel lekker warm en vol en zeker op z'n plaats als inzending hier.
 
k vind 'm goe, die bass lead synth en die bell/snare fill is ongeveer zoals Goose-Synrize
 
Bedankt alle comments zijn voor mij heel nuttig, ik moet alleszins even aan de slag met die koebel zo lijkt. :eureka:
 
Vind de mix op wat veel laag na wel ok.. fijne arps en sfeer.. :)
Dit zijn inderdaad tracks waar je even voor moet gaan zitten.. vind zelf wat meer variatie van thema dan altijd goed werken.. nu is het vooral opbouw en afbouw rondom een arplijn.. maar er gebeurt genoeg aan synthdecoratie.. ;)
 
Hi Apollo82,


je mid/side(stereo image )is behoorlijk in de knel met deze track ...zie plaatje ...(rode gedeelte is je side volume).dat gaat ten koste van je sound.



mid_side.jpg


Ik heb de track even snel geremasterd zodat de stereo image iig binnen de perken blijft.

Bekijk bijlage Remaster.mp3
Wel lekker retro/syntwave track overigens:okdan:
 
Bedankt om dat even voor me uit te vlooien. Ik wil er zelf wel meer van leren om goed te kunnen mixen, maar heb er meestal het geduld niet voor. :D
 
Spannende filmmuziek, ik zie Sonny Crocket in zijn cabrio 's avonds door de stad rijden met wolkenkrabbers op de achtergrond. Even stoppen op een straathoek waar wat hoertjes en dealers staan, en weer door. Die valsige pitch LFO op het eind vind ik wat minder.
 
Hele mooie sounds en fijne opbouw. Een lead zou de track wel kunnen gebruiken, maar vind het zo eigenlijk ook al top, had van mij nog wel langer mogen duren :)
 
Wow, wat een mooie commentaren allemaal :okdan:

Er was iemand op soundcloud die de vergelijking maakte met tangerine dreams en John carpenter, het eerste kende ik de tweede moest ik even opzoeken, nu ken ik dus ook de soundtrack van Escape from New York.
 
Begint heel lekker, retro wave inderdaad. Hypnotiserend.
Maar er had wat mij betreft wel wat meer mogen gebeuren, qua ritmesectie
Een breek ofzo, nu kabbelt het een beetje door.
En die koeiebel hoeft persoonlijk niet zo voor mij :mexico:
 
Er zit een zeker een spanning in, sounds zijn niet random en idd gelaagd.
Ik heb het zelf wat minder met oneindige arpeggios.
Het bouwt goed op en het klopt allemaal wel voor mij. Mis misschien wel iets wat de track uniek maakt?
 
welcome back! en geduld absoluut niet nodig. integendeel. erg mooie track, de sounds, de opbouw, de subtiele dissonanties. een vreemd soort dramatisch effekt heeft het, haast filmisch. het is niet juiste woord, kan nu geen betere vinden.... en ja, de arps. i like! wellicht wat puntjes, maar ik neem het as is, en laat zoveel mogelik los, 3 maal gedraaid (eigenlik het gemiddelde van alle tracks die ik hier luister), blijft erg goed, sterk nummer. nu ga ik herhalen! stop! en: yeah!
 
Back
Top