flyweight - Your Blood

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Dit nummer had ik eerst met een electronishe beat gemaakt en later akkoestische drums voor opgenomen.
De bandleden me, myself and I hebben allen hun uiterste best gedaan:D.
Dit jaar begonnen met drummen en veel tijd aan drum recordings en mic's plaatsen besteed om een lekkere drum sound te krijgen.
Veel van geleerd en veel lol gehad,

Het resultaat is hier te horen in deze track een blend van electronica en akkoestiek. Enjoy :mega:

 
Last edited by a moderator:
Heerlijk, die geëxalteerde zang! Niet perfect maar dat bevalt me wel. Waar kan ik deze band live zien? :P
 
Eerlijk gezegd vond ik de muziek beter dan de stem.. Af en toe ga je toch wel off-tune, maar ja, dat maakt het menselijk. Voor de rest een prima productie. Keep it up.
 
Mooi nummer man! Ik zie het meer als een demo dan een af product, en in die zin zie ik er veel potentie in! Goed werk!
 
Heel vet intro! Super lekkere sound met die subtiele detune, ook verderop erg lekkere synth sounds. Verdere mooie opbouw van het nummer met goede dynamiek.
Hier en daar wat schoonheids(timings)foutjes, maar nix storends, hoort nu eenmaal bij live stuff.

Mix prima in orde, maar als ik toch een punt van opbouwende feedback mag geven, de paar maten direct na het intro (vanaf 0:30 als de gitaartokkel begint) zou je misschien nog wat (subtiel) kunnen aankleden, daar mist voor mij net wat "glue", als je dat nog iets zou verbeteren is het nummer perfect (maar als dat het enige is, kniesoor commentaar dus... :P). Knap gedaan met zijn 'allen' :D!
 
Robi GentleG super bedankt voor het luisteren.

torp ook bedankt. Ben momenteel veel aan het zingen met alleen gitaar en aan het jammen als beginnende drummer in een band. Het idee is toch wel om het uitleindelijk live te gaan doen.
Moet kwa gitaar wel meer leren samen spelen want drummen en zingen is best wel pittig.
Wil daar wel meer en meer electronica bij doen.

e-Gloomy-nations ook bedankt. idd niet loop zuiver maar ik ben pricipeel tegen autotune en dat soort spul.



sKeLeTvM Nick Cave ??? i wish:D Maar hopen dat hier een hoop Suïcidale mensen zijn die op mijn track gaan stemmen :P Bedankt voor het luisteren


Mix prima in orde, maar als ik toch een punt van opbouwende feedback mag geven, de paar maten direct na het intro (vanaf 0:30 als de gitaartokkel begint) zou je misschien nog wat (subtiel) kunnen aankleden, daar mist voor mij net wat "glue", als je dat nog iets zou verbeteren is het nummer perfect (maar als dat het enige is, kniesoor commentaar dus... :P). Knap gedaan met zijn 'allen' :D!

Ja ik hoor dat ook wel idd maar het creeerd ook een soort rust voor de opbouw.
Het is niet echt gemixt ik heb daar vaak geen zin in en spendeer de tijd de ik heb liever aan schrijven spelen en opnemen.

payt wellicht hetzelfde wat Fifth Bot zegt. Dat het begin wat leeg is. De drums zijn in 1 take opgenomen en het er geen quanitze op gedaan. Wat makkelijk kan.
Iig bedank voor het luisteren.
 
De song neemt je lekker mee. Klinkt alsof je er live bij bent, goed nummer! 8)
 
Van deze track krijg ik trek in een goed glas whiskey!
Maar ik had me voorgenomen de komende dagen niet teveel te drinken...... :-)

De verhouding tussen zang en muziek vind ik goed in balans.

:W
 
Laatst gewijzigd:
Hulde dat je alles zelf hebt (in)gespeeld! Ik snap dat live inspelen leidt tot offbeat, maar ik vind dit toch wel te veel. Je kan tegenwoordig in elke DAW veel corrigeren en dan juist bewust dingen wat offbeat zetten voor een bepaalde "swing" of feeling. De zang kan mij niet helemaal bekoren, want ook iets te vals. Maar ondanks deze kritiek heeft is het wel een warm bluesachtig nummer geworden en dat is in deze kille tijd al heel wat.
 
De timing kan hier en daar wat beter en ik zou de wat minder laag willen horen in de zang en wat galm en delay er in. Desondanks een heel aardig nummer.
 
:halleluja goed nummer, zag al hier en daar puntjes over tuning enz enz enz en daarom....

Mag de pret niet drukken, ik heb ervan genoten, hoopte stiekem dat het in een high tech studio was opgenomen en de zang was gedaan door Björk of (al eerder genoemd) Nick Cave.
Hoop dus dat er meer gaat komen :okdan:
 
Mooi nummer,goed gedaan

stem mag gerust een weinig met meer hoog,op sommige passages zinkt die anders te ver naar achteren.
 
Aha, eens iets anders, altijd leuk. Zeer goed gedaan deze track. Er zijn punten en comma's hier en daar, maar dat maakt het nummer juist 'menselijker'... Knap gedaan!
 
Ik zou dit kunnen omschrijven als "grunge soul" ? Wel een unieke sound. Voor mij mag de mix wel wat helderder, maar de arrangementen geven een stylistisch rustig gevoel met futuristische elementen. De vocals zijn zeker niet mis maar om een of andere manier mis ik timbre in het hoogd.
 
Back
Top