RME UFX 2 aanvulling tbv extra ADAT poort voor gebruik met Eurorack

Ensemble

Ouwe rot
Lid sinds
13 juni 2003
Berichten
1.625
Hi all,

Ik heb de volgende situatie. Naast mijn RME UFX 2 heb ik een Ferrofish Pulse 16 welke ik via 2 ADAT outs heb aangesloten op mijn RME kaart. Hierdoor kan ik de 16 analoge inputs op de Pulse 16 via ADAT naar mijn RME sturen en dus gebruiken in mijn DAW (Ableton). Dit gaat allemaal nog goed. Nu komt het probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb namelijk van de week een ES-3 en ES-6 van Expert Sleepers gekocht om DC Coupled te kunnen communiceren tussen mijn Eurorack koffertje en Ableton. Sinds Ableton de CV tools optie biedt is dat erg interessant alleen ik heb op mijn RME geen beschikbare ADAT poort meer omdat deze al gevuld zijn door de Outs van de Pulse 16. Nu ben ik dus op zoek naar een een zo eenvoudig mogelijk RME product waardoor ik extra ADAT poorte(en) beschikbaar krijg die ik kan aansluiten op mijn ES-3 en ES-6 en welke ik gewoon in mijn RME software mixer en Ableton terug zie komen.

Hebben jullie (RME) kenners/gebruikers onder ons een suggestie?

Dank alvast!
 
Had je 'm al gevonden? Met de RME Digiface kun je weer even vooruit.
 
Dat artikel gaat over de UCX. Hij heeft een UFX2. De UFX2 en Digiface gebruiken dezelfde driver die alle I/O van beide devices combineert. In Ableton Live kies je de ASIO MADIface USB device die je dan 62x I/O geeft (op 44/48khz). Vergeet niet de "limit asio to 32 channels"-checkbox uit te zetten. Die vind je in de "MADIface series settings" (tablad "about").

rme setup ableton.jpg
 
Hi ishi,

Dat is denk ik inderdaad dé oplossing voor nu die RME Digiface. Je hebt het over ASIO maar ik werk op een Mac maar neem aan dat die Madiface USB Device dan ook gewoon te selecteren is bij Audio Devices.

Ik ga er gewoon een bestellen, die krengen zijn best betaalbaar! Dank man.
 
Ik heb de Digiface besteld, even kijken hoe die op de Mac naar voren komt. Een aggregate device aanmaken hoopte ik niet te hoeven doen maar ik kom er snel achter.

De Ferrofish doet wat die moet doen en dat doet die prima dus redelijk veel bang for your bucks.
 
Ensemble Geen grote verschillen in kwaliteit in vergelijking met de converters van de UFX2 dus?
 
Die Digiface werkt echt als een tiet ishi! dank voor je tip. Gewoon als aggregate device gebruiken en je hebt al je extra inputs in Live..
 
Back
Top