Behringer Poly D

Poly versie van de model D!

https://youtu.be/_lx-9mLB1V0

Screenshot_20191125-073405.png
Screenshot_20191125-073344.png
Screenshot_20191125-073352.png

​​​​​​
 
Ik denk niet dat 't is geweest, ik heb de volumes nu ook op max staan en het klinkt gewoon goed, ik zou haast denken dat het toch de distortion is geweest, alleen weet ik vrijwel zeker dat die uit stond, ik heb alles nagelopen en geprobeerd. Zou misschien de distortion schakelaar zijn blijven hangen? Maar de level knop stond dicht, dat betekent geen output. Heel vreemd.
Ik denk dat het eerder een slechte boot was,aan en uit zetten en opgelost.
 
Spiijtig, maar de Poly D gaat retour. Ik vind de zachte output (-16dBu) en de bijbehorende ruis (ook IN het signaal) onacceptabel. Ik vraag me wel af of anderen hier nou geen last van hebben, van wat ik begrijp ben ik blijkbaar de enige. Ik zit me in ieder geval helemaal op die ruis te focussen als ik er op speel, maar het is dan ook echt wel aanwezig.

Jammer, prachtig apparaat, maar onbruikbaar voor mij.
 
Spiijtig, maar de Poly D gaat retour. Ik vind de zachte output (-16dBu) en de bijbehorende ruis (ook IN het signaal) onacceptabel. Ik vraag me wel af of anderen hier nou geen last van hebben, van wat ik begrijp ben ik blijkbaar de enige. Ik zit me in ieder geval helemaal op die ruis te focussen als ik er op speel, maar het is dan ook echt wel aanwezig.

Jammer, prachtig apparaat, maar onbruikbaar voor mij.
Ik heb ooit een Korg MS20mini verkocht omwille van ruis. Als je er U gaan gaat ergeren is het tijd om uit elkaar te gaan. Dat komt nooit meer goed… .
 
Kan je eens een opname posten Demian? Ben wel benieuwd geworden naar hoe hard die ruis is en wellicht gelijk als vergelijking voor anderen met de Poly D om te checken of die ook zo ruizen.
Ik heb hem net weggebracht naar een DHL punt, dus dat gaat niet meer lukken.

Maar het is sowieso misschien wat subjectief allemaal qua mijn beleving maar ik kan t wel beschrijven.

Hoofdtelefoon direct op hoofdtelefoon output, bij volume op max en geen noot aangeslagen, heel zacht hoorbare ruis

Balanced outputs naar line in van motu, en dan afluisteren op headphones output van de motu, heel zacht hoorbare ruis.

Dan, in beide gevallen, spelen op de keys met 4 oscs aan, goed hoorbare ruis door het signaal. Dan idem met oscillators uitgeschakeld, goed hoorbare ruis. Niet hard, maar zeker niet te negeren aanwezig.

Dan, vanwege het zachte input signaal het volgende geprobeerd,

trim +10dBu op Motu
of compressor in ableton

zorgt voor nog meer ruis.

Dan, met gate er voor of er achter, ruis is weg, maar kapt signaal lelijk af wanneer signaal level onder treshhold komt. Dit valt dan nog wel te vebeteren misschien, maar ik hou hoe dan ook goed hoorbare ruis IN mijn signaal als ik speel en het signaal versterk.

Oftewel, ik heb te maken met de noisefloor van de Poly D en daar boven op nog eens extra ruis afkomstig uit de vca als die open gaat.

Dit alles is zonder chorus of distortion op de Poly D, gebruik ik dat ook, dan is er nog meer ruis.

Geen enkel ander apparaat wat ik hier heb produceert ruis zoals de Poly D dat doet die ik had. Ik heb gelezen dat er mensen zijn die er geen last van hadden, of dat dan aan hun oren ligt of hun setup of Poly D, ik weet het niet, maar die die ik had had echt een niet te negeren ruis. Helaas..
 
Net even de Behringer Model D aangeslingerd die ik ook heb, maar die klinkt toch echt wel dikker dan de Poly D.

Ik snap ook wel waarom dit is, maar wat mij betreft heeft Behringer gewoon een grote fout gemaakt door als oplossing voor de 4e osc de mixer zachter te zetten voor het filter zodat die niet overstuurd wordt. Het hele karakter van het filter is hiermee veranderd en daarnaast is hierdoor ook een lager output signaal onstaan en een in verhouding hogere noise floor. Ze hadden gewoon van die mixer af moeten blijven. Of die 4e osc weg moeten laten.

Naja, als ze nog eens een Poly D mk2 uitbrengen waarin ze dit wel goed aanpakken dan heb ik opnieuw weer interesse in een Poly D.
 
Ik denk dat je een shitexemplaar hebt gekregen. -16 dB is wel heel veel. Maar waarom zeggen al die andere PolyBeh eigenaren niks?
 
die -16dBu is volgens specificatie.

Ik heb wel wat gelezen qua ervaringen met ruis bij anderen, maar dan wordt er vervolgens geredeneerd dat het voor deze prijs geen dealbreaker is, anderen beweren weer dat je de Poly D niet rechtstreeks aan je geluidskaart moet hangen maar eerst aan een mixer en dan wat gain toevoegen. Lijkt me een onzin oplossing. Meer info kan ik er niet over vinden helaas.
 
Back
Top