Hoe zet je het best je muziek op YouTube?

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
3.903
Locatie
Lier
Mijn vraag:hoe zet je het best je muziek op Youtube?Soms hoor je slechte kwaliteit precies of het uit de verte komt en soms hoor je het of dat het van een CD komt.
 
Last edited by a moderator:
Ja,tuurlijk genoeg kanalen,maar zijn er onder de forumleden die op youTube hun muziek tonen?Wat voor mareriaal gebruiken jullie,raad?
 
Ik bedoel maar te zeggen, er zijn genoeg technische tutorials out there die haarfijn uitleggen hoe je het maximum er uithaalt aan kwaliteit, beter advies ga je niet krijgen, alleen maar slechter of hearsay.
 
Zal eens kijken.Bedankt.Maar toch wil ik het ook eens horen van de leden,wie gebruikt YT?
 
Ik gebruik YouTube om muziek op te knallen. YT doet compressie als je muziek teveel loudness heeft. Ik probeer de LU-I (Loudness Unit Integrated) rond de 12.8 - 13 LUFS te houden zodat YouTube geen compressie erover haalt. YouTube heeft een apart formaat voor muziekvideo's:

https://support.google.com/youtube/answer/6039860?hl=en

Hopelijk helpt dat iets. Ik kon zo snel niet meer de informatie vinden over loudness maar moet te vinden zijn bij YT.
 
Zal eens kijken.Bedankt.Maar toch wil ik het ook eens horen van de leden,wie gebruikt YT?

Als je info gaat zoeken er dan ook rekening mee houden dat het wel eens (...) verandert. M.a.w.: zorg dat je recente info gebruikt.

Als je er beeld bij hebt met voorkeur voor een specifieke zelf gekozen thumbnail dan daar ook even naar zoeken.
Je krijgt anders de keuze uit 3, maar die kunnen uiteraard niet degene zijn die je zou willen.
Dat was althans de situatie toen ik er voor het laatst iets op zette, is weer even terug. Via een vervolgstap kon je een eigen pic uploaden die dan de thumbnail werd.

Terug naar het geluid weer: uiteraard niet al te stevig compressen, want hoe harder je duwt des te harder dat algoritme je verder naar achter zet.
(Rightclick op YT-clip, check nerd-stats (helemaal onderaan het rijtje) om te zien hoeveel in volume je clip teruggeduwd is geworden)
 
JM jarre heeft een app ontwikkeld(eon) waar ik van vind dat het een toekomst heeft.Een soort cd die nooit eindigt.Een eeuwig durende streaming van muziek,die hij aanpast en met nieuw werk,en laat duren in de eeuwigheid.Soms met verbazende stukjes en soms niet.De dag komt en de dag gaat.Je betaald éénmalig en je gaat voor de rest van zijn leven op in zijn muziek.
Wil zeggen maak je eigen app!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top