Hoe sluiten jullie al je synths aan?

Lid sinds
21 oktober 2006
Berichten
261
Locatie
IN HET BOS
Hey iedereen,

Heb jaren lang situaties gehad waar synths en andere keys enkel 1 voor 1 aangesloten konden worden in de studio.
zo nu en dan misschien 2 tegelijk of iets dergelijks.
maar ik wil nu graag alles (!) aangesloten en opneembaar.

heb nu al een mixer voor een stereo pre, en daar kan ik aardig wat kwijt, maar dat is ongeveer de helft.
ik gok dat het gaat om een toetsenbord of 15/20, ga voor het gemak maar uit van dat alles stereo is.

hopes and dreams
- solo (nu mute ik de rest als ik 1 enkele wil opnemen)
- super veel kanalen (liefst ook veel stereo of alleen stereo met mono optie)
- weinig ruis
- transparante niet kleurende pre's of evt, warme pre's
- zo klein mogelijk

natuurlijk kom je al snel uit bij grote mixers of extreem dure summing mixers (waar ik er dan ook nog een paar van nodig heb).

gezien hier (ga ik van uit) veel mensen zitten die hetzelfde probleem hebben moeten oplossen ooit.
hoe hebben jullie dat gedaan?
en hebben jullie tips of apparatuur wat ik over het hoofd gezien heb?

bij voorbaat super bedankt.

Prosoloist
 
Ik sluit alles direct aan op mijn interface (16 i/o), maar ik heb ook niet zo heel veel hardware dus dat past wel. In het verleden heb ik wel zo'n 32.8 bus gehad van Mackie, daar kun je 64 kanalen induwen met een foefje.

Heb je weleens naar een patchbay gekeken? Daar kun je alles op aansluiten en dan met wat patchkabels aan de voorkant heel snel bepalen welk apparaat naar welke input van je mixer gaat. Dat werkt snel en overzichtelijk en je bespaart wear & tear op je mixer.
 
ben echt opzoek naar een analoge oplossing voor dit.
ik heb een patchbay, daar zitten alle 19 inch dingen op en converters. het is alleen niet alleen een toetsen studio. Er staat bv ook een drum kit gemic't, dus m'n 16 ins en outs zitten al vrij snel vol.
ben helemaal tevreden als m'n toetsen als stereo lijntje binnen komen, maar er moet dus een mixer (oid) voor waar ze allemaal inkunnen.
 
ik heb ook een drum kit en wat synths en drum machines. Met een patch bay en 20 i/o kom ik een heel eind. ( 2x Motu Ultralite )
Weet niet hoe je je kit gemic't heb maar ik pendel tussen 3 of 4 mics ( mono of stereo overhead, snare en kick ) je kan ook evt een sub mixer alleen voor de drum kunnen gebruiken. Maar ik zou geen grote mixer nemen.
 
met een 24 kanaals mixer kom je al een eind. En enkele patchbays. Eventueel later een submixer indien noodzakelijk. Je gebruikt toch niet alles samen... Dus meer kanalen is luxe en patchbays prikken is leuk.
Je kan natuurlijk dan nog fx als send op je kanaal laten terugkomen als return, dan is 24 kanalen al snel... Keuzes maken :D
Ik heb een midas venice 240 maar die heeft alvast geen solo...
Sub mixer is een mackie 1220i voor drums (ongeveer)
Als 't een tip is, mijn meest beluisterde track heb ik gemaakt met een rodec mx180 en een scratchbox mixer. Dat zijn 4 stereokanalen + 2 stereo'... waarvan die 2 laatste één vreten van de eerste mixer. 5 kanalen stereo dus (ok ok, en 2 mono mico maar vermoedelijk nt gebruikt)

Misschien kan je hier eens op kwijlen, Carl Nilsson zijn presonus 32 mixer (niet meer te koop nieuw) in beeld op 1min 32 - hij gebruikt wel veel mono dozen


https://www.youtube.com/watch?v=OPDuDPOhuRc
 
Laatst gewijzigd:
Een 24 i/o interface, een aantal patchbays icm met een compacte 19" 16.4 rack mix * (van Mackie).
[* Voorheen een kolosale 24.8 tafel console.]

Vergeet niet je MIDI op een (aantal) interface(s) aan te sluiten. ;)
 
Geen idee of je hiermee geholpen bent, maar de topic titel is toch een vraag, dus hier mijn antwoord...

Ik gebruik een Behringer xair 12 digitale mengtafel super compact, en veel mogelijkheden wat routing betreft, en leuke effecten.
 
Voor mij werkt mijn huidige set-up prima: Ik heb een Audio Interface met 6 inputs en een Behringer PX3000 patchbay om de output van de instrumenten die ik wil opnemen naar m'n DAW te krijgen. Als ik een track heb opgenomen, kan ik met de patchkabels een ander instrument koppelen. Alle MIDI heb ik ook aan een Roland A880 MIDI Patchbay hangen, zodat ik met een paar knopjes de MIDI routing kan regelen. Op die manier heeft alles een vaste plek in m'n studiootje en hoef ik (bijna) nooit met kabels te klooien...
 
Back
Top