Kan iemand mij adviseren bij Ebay geschil ?

Freelander

Ouwe rot
Lid sinds
31 oktober 2011
Berichten
3.152
Locatie
Kop van NH
Ik heb een Vermona Lancet verkocht via Ebay aan een koper vanuit Roemenië. Vooraf stond duidelijk in de adv. tekst (en ook via de EBAY optie aangegeven) dat ik geen retour accepteer. Nu heeft hij de Vermona één dag in huis en wil hij m terugsturen omdat de Vermona defect is (VCF werkt volgens hem niet) Dat kan onmogelijk omdat de Vermona slechts 2 maanden oud is (bon meegeleverd) door mij bomvrij verpakt is verzonden, kortom ik vertrouw het niet. Zijn berichten worden steeds dreigender en ik reageer telkens met hetzelfde antwoord dat ik niets retour neem omdat dit duidelijk vooraf is gecommuniceerd (ook dat ik zijn taalgebruik niet op prijs stel) Hij heeft nu een geschil geopend en geeft mij aan dat ik verplicht ben het geld terug te storten, ook het geld voor de terugzending, kortom alles moet terugdraaien. Er is met Paypal betaald (kopersbescherming en verkoper vogelvrij ?) Wie kan mij hierin adviseren (op basis van eigen ervaring o.i.d.) Dit kan toch niet ?
 
Als er een geschil is geopend betekent dat toch dat eBay zich ermee gaat bemoeien? In dat geval zou ik even afwachten waar zij mee komen en niet meer direct met de andere partij communiceren. Dit is echter niet op basis van ervaring verder.
 
Heb het ook gehad en paypal plukt gewoon de centen van je rekening... je mag al blij zijn dat ie m
retourt eens ie zijn geld heeft. Retour sturen is op zijn kosten trouwens.
 
Als je niet wil dat Paypal je geld van je rekening haalt en je gedupeert wordt wegens oplichter, kan je als noodmaatregel als het goed is Paypal uit je SEPA lijst verwijderen in je bank- dashboard.
In ieder geval kan Paypal dan geen geld van je rekening houden, hoe het dan verder gaat heb ik geen zicht op, maar het lijkt mij dat geen retour is geen retour. Ik snap niet goed waarom die Roemeen hier van jou zou kunnen winnen.
 
Als je niet wil dat Paypal je geld van je rekening haalt en je gedupeert wordt wegens oplichter, kan je als noodmaatregel als het goed is Paypal uit je SEPA lijst verwijderen in je bank- dashboard.
In ieder geval kan Paypal dan geen geld van je rekening houden, hoe het dan verder gaat heb ik geen zicht op, maar het lijkt mij dat geen retour is geen retour. Ik snap niet goed waarom die Roemeen hier van jou zou kunnen winnen.
Mijn ervaring is dat je Paypal account in de min komt te staan, niet dat ze dat bedrag van je bankrekening schrijven. Dus je kunt dan kiezen om dat bedrag aan te zuiveren op je Paypal account zodat je weer op 0 komt en het account weer kunt gebruiken om te betalen. Als je account in de min staat kan dat niet. Dus de machtiging intrekken heeft weinig nut. Overigens heb ik onlangs nog gekeken of ik makkelijk een betaling in kon trekken, maar volgens mij heeft Paypal daar toch ook het e.e.a. in gewijzigd. Het is niet meer zo eenvoudig als voorheen. Als je een probleem met je aankoop meldt bij Paypal dan krijg je ook eerst een formulier ("Ik heb een object ontvangen dat afwijkt van de omschrijving") wat naar de verkoper gaat. Het is dus niet met 1 druk op de knop je geld terug.
Ik zou inderdaad even afwachten wat eBay met het geschil doet. Dus ik zou de koper dat ook melden en geen actie ondernemen zolang eBay geen uitspraak doet.
 
Geen retour is geen retour toch?

Volgens mij niet. Retour mag altijd. zie ebay; buyers protection.

zie https://www.ebay.com/help/buying/returns-refunds/return-item-refund?id=4041

Wat ik zal doen is hem bv een filmje laten maken of een skype sessie organiseren.
Weet je het serie nummer? Heb je een goed foto van het origineel?
Ook bied het evt reparatie kosten aan.
Het kan echt zijn dat die stuk is. Het kan ook zijn dat hij zijn oude kappote wil terug sturen....

Als die dan alles afkaatst zien ze bij ebay je goodwill.

Je wilt dus zeker weten dat het echt jouw Lancet is en dat hij hem niet heeft opengemaakt.
If so dan moet je hem terug nemen. Dus slim zijn en hem proberen te exposen... Als hij dan vaag gaat doen in de communicatie win je het geschil.
Alles via ebay messages laten doen.
 
Laatst gewijzigd:
het kan perfect zijn dat er iets los komt tijdens transport, en het ding is nieuw dus garantie, toch. Hoeft die Roemeen niet vervelend te doen toch.
Ik had ooit een losse stekker inwendig bij een pro one die van oscidance kwam. En heb net gezeur met een verkoper op reverb ivm een beschadigd geleverde 19 inch fx bak die een kromme knop heeft en een scheve 220V stekker... Omdat hij 't te strak heeft verpakt...
Ebay houdt contact met beide partijen via paypal, ze bellen je enz.
 
Mocht je bij een bank in het rood staan kan je nooit meer een bank rekening openen in Europa. Je staat dan op een blacklist. Ze willen zelfs dat Noord-Amerika er bij betrekken dan kan je nergens meer een bank rekening openen in een westers land. Als je product niet aan de beschrijving voldoet mag je het terug sturen. Alleen als je het als defect hebt verkocht sta je sterk.
 
Paypal is geen bank.
Toch wel:

In 2008, PayPal Europe was granted a Luxembourg banking license, which, under European Union law, allows it to conduct banking business throughout the EU.[SUP][125][/SUP] It is therefore regulated as a bank by Luxembourg's banking supervisory authority, the Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF).[SUP][126][/SUP][SUP][127][/SUP][SUP][128][/SUP] All of the company's European accounts were transferred to PayPal's bank in Luxembourg in July 2007.

Daar schermen de servicedesk medewerkers ook mee. Ze brachten het toen ik een akkefietje had met Paypal i.i.g. meermaals ter sprake.
 
Ik zou ook best vervelend gaan doen als iemand het verschil tussen retourneren en defect niet snapt. ;) Geen retour gaat over aankopen waar men geen interesse meer in heeft a-la webwinkels. Als iets defect is ben je uiteraard altijd de lul, door "GEEN RETOUR" te zeggen kom je daar natuurlijk niet mee weg (Ook niet op marktplaats of waar dan ook). Als iemand daar dan op blijft hameren of steeds over blijft reageren snapt die verkoper duidelijk de regels niet en zou ik ook best pissig worden, gezien een defect product is geleverd (Kan toch echt gebeuren, denk niet dat Bax nooit een kapot product heeft verzonden).
Gewoon terug laten sturen en even naar kijken, meer kun je toch niet doen. Als je zo doorgaat ben je binnenkort je Vermona en je geld kwijt.
 
Ik zou ook best vervelend gaan doen als iemand het verschil tussen retourneren en defect niet snapt. ;) Geen retour gaat over aankopen waar men geen interesse meer in heeft a-la webwinkels. Als iets defect is ben je uiteraard altijd de lul, door "GEEN RETOUR" te zeggen kom je daar natuurlijk niet mee weg (Ook niet op marktplaats of waar dan ook). Als iemand daar dan op blijft hameren of steeds over blijft reageren snapt die verkoper duidelijk de regels niet en zou ik ook best pissig worden, gezien een defect product is geleverd (Kan toch echt gebeuren, denk niet dat Bax nooit een kapot product heeft verzonden).
Gewoon terug laten sturen en even naar kijken, meer kun je toch niet doen. Als je zo doorgaat ben je binnenkort je Vermona en je geld kwijt.

Je kan het makkelijk stellen dat de koper het artikel terug moeten sturen, maar d'r is een kans dat je iets anders krijgt dan je eigen Vermona, en bewijs dat dan maar weer eens.
Wat dat betreft is kopersbescherming gewoon bud geregeld. Wat je ook niet wil is de koper laten bewijzen dat het filter niet goed werkt, kans is aanwezig dat je Vermona gesloopt wordt.
Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat dit niet lekker voelt..
 
Je kan het makkelijk stellen dat de koper het artikel terug moeten sturen, maar d'r is een kans dat je iets anders krijgt dan je eigen Vermona, en bewijs dat dan maar weer eens.
Wat dat betreft is kopersbescherming gewoon bud geregeld. Wat je ook niet wil is de koper laten bewijzen dat het filter niet goed werkt, kans is aanwezig dat je Vermona gesloopt wordt.
Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat dit niet lekker voelt..

Ja, want het zijn meestal de kopers en niet de verkopers die je naaien, toch? ;) Gewoon laten terugsturen en aankijken, niet meteen er vanuit gaan dat het een of ander plot is waarin iemand z'n kapotte synthesizer wil omruilen. Zet je zelf even in de schoenen van de koper: Die koopt een synth, komt kapot aan, wil 'em terugsturen (Heeft daar recht op) en de verkoper vertikt ook maar iets te willen doen omdat hij geen retour heeft aangegeven (Heeft niks met defecte producten te maken). Vind je het gek dat je dan steeds agressiever gaat reageren? Er is geen bewijs dat de koper ook maar een slecht plan heeft, maar er is wel voldoende bewijs dat de verkoper er erg slecht mee om gaat en de regels zelf niet kent. :o:
 
Back
Top