Kan iemand mij adviseren bij Ebay geschil ?

Mijn ervaring is dat je Paypal account in de min komt te staan, niet dat ze dat bedrag van je bankrekening schrijven. Dus je kunt dan kiezen om dat bedrag aan te zuiveren op je Paypal account zodat je weer op 0 komt en het account weer kunt gebruiken om te betalen. Als je account in de min staat kan dat niet. Dus de machtiging intrekken heeft weinig nut. Overigens heb ik onlangs nog gekeken of ik makkelijk een betaling in kon trekken, maar volgens mij heeft Paypal daar toch ook het e.e.a. in gewijzigd. Het is niet meer zo eenvoudig als voorheen. Als je een probleem met je aankoop meldt bij Paypal dan krijg je ook eerst een formulier ("Ik heb een object ontvangen dat afwijkt van de omschrijving") wat naar de verkoper gaat. Het is dus niet met 1 druk op de knop je geld terug.
Ik zou inderdaad even afwachten wat eBay met het geschil doet. Dus ik zou de koper dat ook melden en geen actie ondernemen zolang eBay geen uitspraak doet.

Ik denk dat dit niet zo werkt,paypal is gelinkt aan je kredietkaart ,dus zou dit snel van je kaart budget af moeten gaan mormaal toch?,dus je kan gewoon snel je kaart blokkeren bij je bank en een andere aanvragen en ze kunnen niets doen omdat er een bewijs is dat je het toestel hebt verzonden,dus je kan nooit in het rood staan of geseind/blacklisted.

Als het effectief zo zou zijn dat dit EERST op je paypal in het min komt dan kan je het account nooit meer gebruiken ,een andere kaart ingeven zal resulteren dat het dan van die kaart ook af zal gaan.
Als je product niet aan de beschrijving voldoet mag je het terug sturen. Alleen als je het als defect hebt verkocht sta je sterk.

Maakt niets uit,voor nieuw toestellen verkocht door een registreerde handelaar wel natuurlijk,maar 2dehands telt enkel als er een Notariele acte is opgemaakt tussen bijde partijen anders kan de koper niets doen,NUL NIETS!

Ik zou absoluut vragen de koper een filmpje te maken en goed beschrijven wat hij bedoelt.

Zou kunnen dat manier hoe het toestel werkt niet is wat hij verwachte of dat hij iets niet goed doet/weet hoe het gebruiken.

Of als ergens CV inputs zijn dat hij iets heeft stuk gedaan,dat moet je dan delicaat proberen te weten te komen.
 
Laatst gewijzigd:
Rood staan bij paypal kan als je account aan je bankrekening is gekoppeld en er te weinig saldo op je bankrekening staat. Nadeel hiervan is dat bij de volgende transactie paypal het bedrag vooruit betaald wil hebben.

Rood staan, kaart blokkeren en niet betalen kost je alleen meer. Je incasso wordt gewoon overgedragen aan een incassobureau.

Wat een onzin over notariƫle akte, je sluit geen hypotheek af ofzo.... particuliere verkoop geschiedt volgens eu regelgeving of je dit wel/niet leuk vindt doet er niet toe.

Hoe staat het geschil en de situatie er voor?
Soms kan het geen kwaad om je trots opzij te zetten en opnieuw het gesprek aan te gaan. Zo kan je stapsgewijs het probleem doorlopen om tot een oplossing te komen.
 
Ik denk dat dit niet zo werkt,paypal is gelinkt aan je kredietkaart ,dus zou dit snel van je kaart budget af moeten gaan mormaal toch?,dus je kan gewoon snel je kaart blokkeren bij je bank en een andere aanvragen en ze kunnen niets doen omdat er een bewijs is dat je het toestel hebt verzonden,dus je kan nooit in het rood staan of geseind/blacklisted.
Nou, ik weet wel zeker dat het zo werkt... ;) Helaas zelf ondervonden. Mijn Paypal is niet (alleen) gelinkt aan credit card, maar aan bank. En kaarten blokkeren is nog wat rigoreuzer dan een geschil gewoon met Paypal uitvechten. Uiteindelijk kom je d'r wel uit, maar ze blinken niet echt uit in klantvriendelijkheid en snelheid. En dat "rood staan" bij Paypal is ongeacht of je genoeg geld op je bankrekening hebt. Als je een betaling via je bankrekening terugdraait heb je wel direct je geld op je bankrekening, maar bij Paypal ga je gewoon in de min. En kun je je account niet gebruiken totdat die weer op 0 of hoger staat. Zoals gezegd, geen aanname, maar praktijkervaring.
 
Back
Top