Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
Ik denk dat in de toekomst alle synth's,keyboards,controllers deze technologie gaan gebruiken.

Ik weet het niet. Alle synths lijkt me ook overdreven. Dat zeggen ze al heel lang, er zijn al genoeg experimenten geweest op dit gebied de laatste 10/15 jaar (misschien al eerder), maar het grote publiek nog niet doorgezet.
 
Ik denk dat in de toekomst alle synth's,keyboards,controllers deze technologie gaan gebruiken.


Nou ja laten eerst dat ding is proberen.
In al die filmpjes spelen wel de top van de top toetsenisten....
Wellicht als de stakingen voorbij zijn en we in de winter van 2020 eindelijk dat ding binnen hebben gaat die snel de deur weer uit :D

Het kan echt zo zijn dat dit idd een nieuwe formfactor gaat worden als het toegangkelijk blijkt.
Maar ja als het nivo al cello blijkt dan blijft het een niche.

De engine ook verre weg van conventioneel en toegangkelijk...
 
Echt grappig heb de Osmose aan 2 collega's laten zien. 1 daarvan maakt ambient maar de ander speel alleen piano.
En ze zijn allebij stoked.

Heeft iemand die editor al gedraaid?
Bij mij zo buggy als de pest. Is een max patch... Voor de rest wel overzichtelijk.
Je kan denk ik ook de patches voor ContinuuM laden.
 
Interessant instrument. Vraag mij alleen af waarom het mechanische gedeelte, achter het keyboard, open en bloot ligt? Kan een aardig stoffig worden wellicht.
 
Ben ook overstag gegaan.En sta in de rij nu aan te schuiven tot volgende zomer.
 
Wat is de ervaring hier met MPE/PolyAT instrumenten? Ik weet dat Live het niet ondersteunt in elk geval, maar dat er wel wat (ingewikkelde) workarounds lijken te zijn om dingen voor elkaar te krijgen. In Logic is het schijnbaar vrij makkelijk maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Zou het wel fijn vinden om de MIDI via mijn computer naar alle instrumenten door te kunnen zetten. Ik begrijp dat zowel de Roland JV's als de Integra als de OB6 die ik heb staan PolyAT zouden moeten ondersteunen. Voor de Moog One heb ik de vraag gesteld en kreeg ik nogal een technische MIDI manual terug waar ik uit afleid dat er schijnbaar wel een en ander mogelijk zou zijn maar dat dat wel een science project gaat worden :D Enfin, we hebben nog even tot de zomer (mits alles goed gaat, voor hetzelfde geld zit het tegen en loopt het uit).
 
De Roland JV's ondersteunen geen polyAT maar omdat deze multimembraal zijn kun je ze wel met een workaround polyAT bespelen.
maar patches editen is dan wel weer moelijk.

Ik kan me voorstellen dat de moog one net als de ob m6 iedere voice op een ander midikanaal kan zetten.

In beide gevallen moet de polyat/mpe data in verschillende kanalen gesplit.

Das wat ik er van heb begrepen.

Verder geen ervaring met polyAT/mpe
 
De E-Osmose lijkt me een perfecte combinatie te vormen met deze software:

Zap even door naar 2'55"...

https://www.youtube.com/watch?v=cx8UjlaWbaU

Hij speelt monophone. Kan me haast niet voorstellen dat je meerdere strings met zo een articulatie kunt spelen. Maar we mooi idd.
de haken audio engine doet ook physical modeling had ik begrepen.
 
De Roland JV's ondersteunen geen polyAT maar omdat deze multimembraal zijn kun je ze wel met een workaround polyAT bespelen.
maar patches editen is dan wel weer moelijk.

Even voor de volledigheid (na verplaatsing posts): zowel de JV als XV romplers ondersteunen wel PolyAT. Zie de JV/XV draad voor verdere uitleg!
 
Laatst gewijzigd:
Als je iedere stem op een ander midikanaal kan zetten, wat Flyweight schrijft, dan is dat midi mono-mode, Dat bestaat al heel lang, ik denk vanaf het begin van midi, en was ooit bedoeld voor midi-gitaristen. Als je MPE kunt omzetten naar mono-mode, dan zijn we er ook.... bijna, want de interne synth heeft 8 meer stemmen dan er midikanalen zijn. Maar ik verwacht dat MPE op den duur gemeengoed gaat worden, ook in sequencers, al ben ik bang dat Akai het laat afweten en ik vertik het om software te gebruiken.
 
Back
Top