Expressive E Osmose: Augmented Keyboard

Het begin van het keyboard: expressive e's osmosos



Getipt door een forumlid. Polyphonic aftertouch. Extreem nauwkeurig. Net als een echt analoog instrument?

Hmmmm zAl ik hem preorderen???

1615128969924.png
 
9DCBFC50-E7B9-4518-A05E-4FFDB5C57D76.png

[h=2]osmose reservation[/h] Be one of the first to reserve Osmose
with a 299$/€ deposit at 40% off
Until December 31st Osmose final price 1799$/€ / 1079$/€
delivery summer 2020 - limited quantities
 
Het is expressief, minder revolutionair dan de marketingpraat ons wil doen geloven. Yamaha had in de zeventiger jaren al velocity, polyphonic aftertouch en wiggle (wat Expressive E Polyphonic pitchbend noemt). Syntonovo heeft een vergelijkbaar klavier gepatenteerd. Het verschil daarmee is dat Syntonovo echt 3D is. Een beweging op de toets op en neer geeft ook een controlesignaal af. De Osmose (rare naam, maar dat is Virus ook) heeft in plaats daarvan twee niveaus van druk. Dat lijkt me moeilijker om aan te leren. Bij een toetsaanslag zonder staccato oefen je namelijk al gauw druk uit en dat hoeft niet altijd de bedoeling te zijn. De implementatie van Syntonovo spreekt me meer daarom aan, maar ik ben bang dat die bij een aantal prototypes blijft. De voorafbestelknop werkt niet maar dit is toch echt een complex instrument dat je eerst in een winkel wilt proberen?
 
Ik heb een preorder geplaats :P je kan evt later cancelen. Dit keyboard en de digital synthengine klinken erg interessant.
lijkt me igg fijner dan een roli.
en de sounds zijn ook erg mooi. Organisch digitaal :)
 
Erg tof! Het is wel meer voor de echte toetsenisten heb ik het idee. Om het goed te gebruiken en onder controle te krijgen zul je redelijk wat moeten oefenen op de spel technieken lijkt mij.

ja en nee. Ik bedoel ik druk wel een beetje maar ben verre van een toetsenist.
Denk ook dat je gewoon met simpele riffjes heel veel expressie kwijt kan.
ik ga echt niet van die snelle solo's kunnen spelen als in de demo's.
 
Mooi, maar prijzig.
Te prijzig voor mij omdat ik te lui ben om daar nog goed mee om te leren gaan.
Ik heb een Joué controller en hoewel ik daar erg blij mee ben valt mij dat al niet mee om ten volle goed te gebruiken.

Verder vind ik de getoonde performance erg mooi klinken.
Niet het belangrijkste punt, maar ik vind het apparaat zelf verre van fraai.
Wel leuk dat er nog steeds mensen zijn die dit soort expressieve instrumenten ontwikkelen.
 
Het is expressief, minder revolutionair dan de marketingpraat ons wil doen geloven. Yamaha had in de zeventiger jaren al velocity, polyphonic aftertouch en wiggle (wat Expressive E Polyphonic pitchbend noemt). Syntonovo heeft een vergelijkbaar klavier gepatenteerd. Het verschil daarmee is dat Syntonovo echt 3D is. Een beweging op de toets op en neer geeft ook een controlesignaal af. De Osmose (rare naam, maar dat is Virus ook) heeft in plaats daarvan twee niveaus van druk. Dat lijkt me moeilijker om aan te leren. Bij een toetsaanslag zonder staccato oefen je namelijk al gauw druk uit en dat hoeft niet altijd de bedoeling te zijn. De implementatie van Syntonovo spreekt me meer daarom aan, maar ik ben bang dat die bij een aantal prototypes blijft. De voorafbestelknop werkt niet maar dit is toch echt een complex instrument dat je eerst in een winkel wilt proberen?

Ja idd, tuurlijk is er een hoop marketing, Ken de Syntonovo niet maar zie nu de prijs. Dus 1000 euro voor de Osmose wel een tikkie betaalbaarder.
Ik ben stoked, Al hoewel dit instrument wel wat oefening gaat vereisen zie ik het wel als een beter alternatief dan een roli.
En het is ook nog een fijne synth kwa sound.
Nou Ableton kom op met mpe:D
 
Ik heb ook besteld. Wilde altijd al die soundengine hebben, die kan echt geweldige dingen. En ik vind de preorder prijs (iets van 1100) nog wel meevallen.
 
Ik heb ook besteld. Wilde altijd al die soundengine hebben, die kan echt geweldige dingen. En ik vind de preorder prijs (iets van 1100) nog wel meevallen.

Cool :okdan: We moeten wel geduld hebben.

ga me eens verdiepen in die audio engine.

https://www.hakenaudio.com/sound-engine

HakenAudio schreef:
The EaganMatrix is based on this fundamental observation: HOW you control a sound algorithm is at least as important as the QUALITY of the sound algorithm. In the EaganMatrix, finger movements from the player are continuously captured and transferred at a sub-millisecond rate to intimately control low-level synthesis parameters. The intricate design of the EaganMatrix allows for an “organic" connection between the player and the instrument that is reminiscent of a player’s interaction with an acoustic instrument.

:P
 
Aiaiai zeker die ingebouwde EagenMatrix maakt het heel interessant.
 
Vind het wel een indrukwekkend ding moet ik zeggen.
Wat een nuance kan je in je spel leggen op die manier, heel mooi.
Maarre...die prijs dat gaat me iets te ver, in ieder geval voor mij momenteel.
Ik heb die touche se van hun en dat was een leuke prijs en kan je ook al hele aardige nuances mee in het spel brengen.
Nu Ableton en Studio one nog want die verdommen het tot nu toe om mpe te implementeren. :duivels:
 
Vind het wel een indrukwekkend ding moet ik zeggen.
Maarre...die prijs dat gaat me iets te ver, in ieder geval voor mij momenteel.

rond de 1100 euro vind ik wel heel redelijk. Maar uiteindelijk gaat die 1800 kosten. De Hagen audio CONTINUUM is wel 5x zo duur....
Je kunt 300 euro inzetten en evt later annuleren.

:P
 
rond de 1100 euro vind ik wel heel redelijk. Maar uiteindelijk gaat die 1800 kosten. De Hagen audio CONTINUUM is wel 5x zo duur....
Je kunt 300 euro inzetten en evt later annuleren.

:P

Ja snap ik en het is wel een prijsvoordeel al neem ik aan dat ie uiteindelijk in de handel waarschijnlijk wel iets goedkoper zal worden, misschien 1500 of zo.
Maar dan nog is een kleine 1100 voor mij erg veel geld voor een keyboard, of moet ik zeggen instrument?
Want zo kan je het wel zien denk ik.
Anyway; een erg mooi ding.
En als ie je niet bevalt neem ik 'm wel van je over voor een paar honderd...:P
 
Heb alle filmpjes bekeken en kon de verleiding (wederom) niet weerstaan.
Wat een geweldig expressief instrument. En nu eens geen geklooi met software. Gewoon aanzetten en spelen maar.
Heb al een Linstrument en Roli Seaboard gehad, maar dat vond ik uiteindelijk veel te lastig.
Dit ziet er voor mij veel toegankelijker uit. En dan nog zo'n mooie engine er in voor een originele sound. Altijd welkom.

Alleen de levertijd..... Gelukkig heb ik veel geduld...(NOT) :o:
 
Vind het wel een indrukwekkend ding moet ik zeggen.
Wat een nuance kan je in je spel leggen op die manier, heel mooi.
Maarre...die prijs dat gaat me iets te ver, in ieder geval voor mij momenteel.
Ik heb die touche se van hun en dat was een leuke prijs en kan je ook al hele aardige nuances mee in het spel brengen.
Nu Ableton en Studio one nog want die verdommen het tot nu toe om mpe te implementeren. :duivels:

Inderdaad, dat was mega geklooi met de Linstrument of Seaboard.
Is met de Osmose ook lastig, maar dan maar gewoon als audio opnemen.
Doe ik de laatste tijd toch steeds vaker, gelijk audio opnemen.
 
Heb alle filmpjes bekeken en kon de verleiding (wederom) niet weerstaan.
Wat een geweldig expressief instrument. En nu eens geen geklooi met software. Gewoon aanzetten en spelen maar.
Heb al een Linstrument en Roli Seaboard gehad, maar dat vond ik uiteindelijk veel te lastig.
Dit ziet er voor mij veel toegankelijker uit. En dan nog zo'n mooie engine er in voor een originele sound. Altijd welkom.

Alleen de levertijd..... Gelukkig heb ik veel geduld...(NOT) :o:

Ja ff wachen idd. Kun je die editor niet al downloaden?
heb de manual van de engine bestudeerd. En het ziet er diep en onconventioneel uit.

willem1958 hij gaat +1700 kosten. Kjn je lang wachten tot ik hem verkoop
 
Back
Top