Behringer EDP Wasp clone

[h=1]Behringer Teases Wasp Synthesizer Clone[/h] http://www.synthanatomy.com/2019/11...Ecf4OGVVRoEyyXnN4PghjDrg92Jjr-f125ftaAstdgpJQ
[h=4]Leaked Features From 2017[/h]
  • Legendary analog synthesizer with dual OSC design allows for insanely fat music creation
  • Authentic reproduction of original “Wasp Deluxe” circuitry with matched transistors and JFETs
  • Pure analog signal path based on authentic OSC, VCF and VCA designs
  • 3 variable oscillator shapes with pulse / ramp and enhanced mode for ultimate sounds
  • Switchable, multi-mode VCF with Lo, Hi, Band and Notch modes
  • Flexible LFO with 4 waveform shapes, frequency and pitch modulation control
  • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
  • Noise generator dramatically expands waveform generation
  • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
  • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
  • 29 controls give you direct and real-time access to all important parameters
  • External audio input for processing external sound sources
  • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
  • 3-Year Warranty Program*
  • Designed and engineered in Germany
 
Ziet er strak uit, goed gedaan! :) Er komt nu ineens meer voorbij hier op het forum qua houtbewerking en synths, zit het in de lucht? Maar best een mooie combinatie. :okdan:
 
Het werd tijd dat ze weer 's met een kloon kwamen. Was al weer 2 weken geleden ofzo, de laatste dacht ik..

Haha inderdaad. B brengt sneller clonen uit dan ik mijn brood kan smeren. Als dat maar niet ten koste gaat van de kwaliteit. Kwantiteit boven kwaliteit zeg maar.

Ik vind die Wasp wel grappig maar niet zo bijzonder dat ik hem perse wil hebben. Ik hou het even bij de Microfreak, is veelzijdiger denk ik en heeft ook dat soort toetsen.

Wat zijn leuke voorbeelden van nummers waarin je goed kan horen wat de Wasp kan?
 
Sinds ik die Behringer wasp cloon heb gezien zit ik maar steeds te denken aan een mod panel om er twee in 1 case te stoppen zoals dit:

STinger.jpg
 
Da’s meer een bijenkast :D
 
Een MaxiWasp, kan leuk zijn. Op de Maxikorg kan je toch erg leuke klanken maken met zijn dubbele architectuur. Niet zozeer om 2 klanken gewoon te layeren, maar eerder zoals bij de DX7 1 klank volledig op de attack laten focussen, en de andere op de sustain.
 
Thomann levert al uit voorraad


 
De Wasp Deluxe was de versie met houten behuizing en echt klavier ipv dat membraanding. Welke versie je voorkeur heeft is een andere discussie.
 
De Deluxe versie heeft ook nog een extra mixer voor de oscillators. Maar Behringer heeft vooral ook goed gekeken naar de Jasper clone. Daar zitten nog meer features op die ook overgenomen zijn. Bv de enhanced waveform van de Gnat en een filter met meerdere modi.
 
heb hem nu een week. echt onwijs gaaf... m'n favo behringer tot nu toe.. eenvoud en karakter.. had niet gedacht dat te vinden in een uli.
maar ik heb hem wel terug gestuurd. vanwege hetzelfde bekende probleem, double note triggers via midi.. gewoon niet te doen...
waardeloos kut. het is altijd wat met iedere behringer. of heb ik gewoon pech? ik heb een 2000 serie nummer. volgens mij zijn de 2100's klachten vrij..
al met al een vette bak dus. ik ken het origineel niet. hij houd zich lekker staande tussen mijn mono/poly en sh101.. een stuk viezer en bijtender. het bandpass filter is te gek. gebruik dit zelden maar op de wasp is het te gek. de external in feature is ook super cool, ik heb mijn analog 4 er doorheen gehaald. klinkt dan toch ineens een stuk minder zweeds... interessante bak voor een klein prijsje. wellicht iets te eenzijdig voor de meeste mensen maar met een sh09 kon ik al veel, de wasp is veelzijdiger.
 
inmiddels is mijn wasp gefixed door thoman. de double note triggers waren echt niet te doen... het probleem is overigens nooit erkend.. gewoon gefixed.. duurde ruim een maand.
behringer zelf erkend het ook niet. maar man wat is het verschil obvious nu.. klinkt weer strak.
 
Heb al jaren de echte Wasp & Gnat en ben erg zuinig op sinds een paar maanden ook de Behringer Wasp erg leuk veel laag&noise voor dat geld maar zet je de echte er naast dan blaast ie de Behringer toch van tafel hij blijft gewoon erg bruut.
 
Ah… de gnat staat voor altijd op mijn droom lijstje.
 
Heb al jaren de echte Wasp & Gnat en ben erg zuinig op sinds een paar maanden ook de Behringer Wasp erg leuk veel laag&noise voor dat geld maar zet je de echte er naast dan blaast ie de Behringer toch van tafel hij blijft gewoon erg bruut.
hahaha ja ik heb dat met de monopoly... vs de bonopoly.. zolang je het origineel niet kent. maar goed die wasp is veel waar voor je geld. ik drone er ook lekker op los met die env repeater en loop stand. beetje processen om het wat dikker te krijgen. maar al met al vind ik de basis sound wel goed
 
Back
Top