wachtwoorden

bliepertronic

Vintage kloon
Lid sinds
16 december 2004
Berichten
3.184
Locatie
utrecht en omstreken
hiervoor verzin ik vaak rare synth termen die ook voor de synthfreaks niet voor de hand liggend zijn als lowpassresonist of koffiefilterenvelope.. ik schrijf ze op een stukje papier wat in een laatje slingert niemand die zal denken dat dit wachtwoorden zijn.. (of heb ik het nu verklapt)
 
Ja das niet slim om het op te scrijven en dan in een lade te leggen.

Beter gewoon ik koeienletters uitprinten en bovenop je monitor plakken :D

Leuke wachtwoorden, grappig heb ook zoiets.
 
hiervoor verzin ik vaak rare synth termen die ook voor de synthfreaks niet voor de hand liggend zijn als lowpassresonist of koffiefilterenvelope.. ik schrijf ze op een stukje papier wat in een laatje slingert niemand die zal denken dat dit wachtwoorden zijn.. (of heb ik het nu verklapt)

Goeie tip.
 
Ik beheer liever de plek waar ik de database opsla zelf. Daarom gebruik ik: https://keepass.info/
Heeft ook nog eens een keer een audit gehad en veilig bevonden.

Maar dan moet je dus op elke werkplek apart instanties bij gaan houden. Ik snap de angst voor "in de cloud bij een eng bedrijf dat gehacked kan worden", maar daarom heb ik juist voor Bitwarden gekozen:
  • open source (dus transparant in tegenstelling tot bv LastPass),
  • met end-2-end encryption (zij kunnen dus ook je passwords niet lezen, ook niet met een of ander master password)
  • Bitwarden heeft ook een security audit gehad (funded by crowdsourcing).
Bovendien is deze gratis (meer opties als je betaald, maar die heeft de gemiddelde gebruiker niet nodig) en zeer uitgebreid (als in browser extensions, 2fact via mobiel etc.)
 
Back
Top