Wat ga je nog zeker aanschaffen?

Sync hem nu op een apart spoor met de MPC One. De DFAM is onder de €500 te scoren en stiekem nog heel veelzijdig. Flink bereik van de oscillatoren maar ook te gebruiken als sequencer voor modulair spul. In combinatie met een quantiser kun je waarden vertalen naar noten hoewel de random bliepjes, blopjes en borrelgeluiden ook aangenaam zijn. Is met het nodige patchwerk ook tot andere ritmes in staat én inzetbaar als een wat complexere lfo. Verslavend?

ja 😇😂
 
Dit topic is weer een marketing vraag, maar alé, okey

Ik loop warm voor hardware synths waar er ook een audio plugin van is,
Waar ik presets over en weer mee kan switchen, geen controller plugin dus.
Dus easy presets maken op de internet pc met simpel midikeyboard,
en achteraf de real sound en geen cpu pops uit de hardware synth

De redominator / Alpha Juno / Ctrlr Syx Converter en mijn eigen converter is zo'n combinatie.

De System-1 / System 8 is mss ook zo'n combinatie ? Daar is een outlet van onderweg

De Korg MS-20 mss ook,
Mss een DX van yamaha en de FM8 ?
Mss dat er iets van arturia in aanmerking komt ?
De MPC's mss ook ?

De behringers clones hebben geen presets, dus da's dan niks
Moest die Novation Ultranova dat maar hebben, een audio plugin, want da's een hele mooie controller plugin

tja, ik hoor het graag, als er nog combinatie Hardware synth / Audio VST Plugins zijn ??

Een andere richting is specifieke hardware controllers voor vst plugins

Midi Controller plugins voor hardware synths zijn verloren moeite vind 'k, alleen preset patch libraries vind ik intressant,

Okey,,
tja, ik hoor het graag, als er nog combinatie Hardware synth / Audio VST Plugins zijn ??

enige die ik weet is de OB6, misschien ook de moog sub37 - ik gebruik het totaal niet in elk geval, editors en plugins beginnen waar mijn pret eindigt
 
tja, ik hoor het graag, als er nog combinatie Hardware synth / Audio VST Plugins zijn ??

enige die ik weet is de OB6, misschien ook de moog sub37 - ik gebruik het totaal niet in elk geval, editors en plugins beginnen waar mijn pret eindigt
okey, merci,, en ja de Casio CZ mss ook,,

en tja, mijn pret moest altijd eerst wat installatie en patch werk overbruggen met een midi cc editors,,
de System-1 vind ik erg goed,, maar kwil me ni verdiepen in de verschillende plugout karakteristieken

voor syleth1,, massive of nexus zal er nooit een hardware versie komen denk 'k ...
en ja, multi track recording en mixen/DIY mastering is veel template workout werk, maar dan heb je veel beter resulaten die je achteraf ook eindeloos nog kan tweaken, maar da's maar ter info,, off topic,,
 
okey, merci,, en ja de Casio CZ mss ook,,

en tja, mijn pret moest altijd eerst wat installatie en patch werk overbruggen met een midi cc editors,,
de System-1 vind ik erg goed,, maar kwil me ni verdiepen in de verschillende plugout karakteristieken

voor syleth1,, massive of nexus zal er nooit een hardware versie komen denk 'k ...
en ja, multi track recording en mixen/DIY mastering is veel template workout werk, maar dan heb je veel beter resulaten die je achteraf ook eindeloos nog kan tweaken, maar da's maar ter info,, off topic,,
Moog Subsequent 37 en Minitaur hebben beide een fijne VST / editor.
Ik gebruik deze veel en vaak omdat ik graag aan knoppen draai, maar toch ook wel graag weer terug kan vallen op iets wat ik eerder heb gemaakt.
Het houdt me iig nog af van het 'echte' modulaire werk.
Ik zeg niet dat dat er nooit komt (ben stiekem wel aan het kijken), maar de handigheid van een VST / editor en presets werkt voor mij gewoon heel lekker.
 
Moog Subsequent 37 en Minitaur hebben beide een fijne VST / editor.
Ik gebruik deze veel en vaak omdat ik graag aan knoppen draai, maar toch ook wel graag weer terug kan vallen op iets wat ik eerder heb gemaakt.
Het houdt me iig nog af van het 'echte' modulaire werk.
Ik zeg niet dat dat er nooit komt (ben stiekem wel aan het kijken), maar de handigheid van een VST / editor en presets werkt voor mij gewoon heel lekker.
ja okey, vst cc editors zijn er genoeg, bijna voor alles, maar ik bedoel een audio vst plugin ?? waar je de presets over en weer mee kan sturen ??? tussen vst en hardware synth
 
ja okey, vst cc editors zijn er genoeg, bijna voor alles, maar ik bedoel een audio vst plugin ?? waar je de presets over en weer mee kan sturen ??? tussen vst en hardware synth
Dit is gewoon een editor wat ik bedoel. Dus die kan aan de knoppen draaien (via midi) en presets beheren inderdaad.
Audio VST plugin voor analoge synth weet ik zo niet.
Dat vereist een USB interface in de synth die het analoge signaal omzet naar digitaal geluid.
Of gewoon een digitale synth, maar dat is een beetje vloeken in de analoge kerk denk ik.
Omnisphere heeft (wat ik begreep) wel bijzonder fijne emulaties van die hardware synths.

Maar dan kom je op een punt waarbij ik weer graag de dedicated knoppen voor m'n neus heb als ik muziek maak.
Ik merk dat dat meer met mijn creativiteit doet dan ik had verwacht.
Natuurlijk kan ik alles mappen naar m'n USB keyboard, maar dat werkt toch anders omdat het 'algemene' knoppen zijn zonder logische layout (zoals ze op de Subsequent 37 wel hebben) en ik moet onthouden welke knop wat doet bij welk instrument.
Cutoff werkt nog wel, maar als je verder gaat, wordt het al snel een redelijk on inspirerende mix van Oh ja, dat zat op rotary 1 en dat op rotary 2. .
Zelfs met dedicated controllers zoals ik bij Reason met de Nektar T4 heb. Het blijven functies achter knoppen met meerdere functies.

Maar genoeg van mijn eigen aardigheden.
Ik kan geen 100 hardware synths betalen, dus het blijft voor mij een mix tussen beide.
Maar een audio VST voor een analoge synth ken ik nog niet iig.
 
ja idd, dat bedoel ik, gewoon effe presets maken en library reorganizatie op de audio vst versie en later the real thing op de hardware synth,,,
Er zijn wel voorbeelden van plugins die hardware nabootsen,
maar de presets moeten over en weer kunnen geswicht worden tussen de plugin en de real hardware,

soit, er komt een Juno-60 Plugout,,
 
Net ff wat aangemodderd en was persoonlijk wel even te spreken over de feel, simpel maar doeltreffend 🙃
 
Na een tip van sinew1958 eens in de workstations gedoken.
Dat was een interessante duik en het resultaat is dat ik nu zeker weet dat de Fantom de plaats van mijn FA gaat innemen.

Verder wil ik wel een aantal Behringer 2500 modules en hun VCS3.
 
Ik ga denk ik voor de Wavestate SE want die is een stuk duurzamer dan de plastic wavestate en heeft ook nog eens aftertouch. Daarnaast nog hoop lege ruimte waar ik mijn Moog-Sirin / Waldorf Rocket op kan stallen.
 
Een drumdoosje van Behringer, alleen nog even kijken welke.
 
Dreadbox... en ben aan het sparen voor Buchla ergens dit jaar - ben goed aan het kijken wàt..... maar die sound...yum..
 
Denk weer een push 2 en nog een mono synth en allround synth en de digitone.
 
Kurzweil K2700,maar ik wacht op de 61 toetsen versie of 73.Kurzweil kennende nog zeker een jaar of langer.
 
Ik ben intussen wel enigszins rond qua grote aanschaffen.
Ik ben tevreden met mijn huidige setup, dus nu kan ik me wat meer gaan richten op m'n modular en op bijzaken en accessoires.

Op dit moment bestaat mijn verlanglijst uit:
- pedalen (RPU3) en case voor mijn Fantom
- Behringer 2500 oscillator en filter modules (en misschien meer in de toekomst)
- Eventide H9
 
Back
Top