Hypersphere - Lost [Uplifting Trance)

X-treme

Ingeburgerd
Lid sinds
12 april 2019
Berichten
31
Locatie
Southside
https://soundcloud.com/hyperspherenl/lost/s-pzSUs

Eigenlijk geen nieuwe track, maar een project dat al eeuwig open staat. Dit is eigenlijk wel de final zoals ik m prima vind. Ik zou graag ooit met een echte vocaliste willen werken, maarja eerst maar wat oefenen. Deze vocals zijn van splice, heb ze wat geknipt en geplakt en met variaudio mijn eigen melodie erin gebracht. Dat hoor je uiteraard soms wel een beetje maargoed, het is meer een oefenprojectje :)
 
De ontwikkeling vind ik heel mooi. In het begin vind ik de kick veel te overheersend (of ligt dat aan mij). Fijn dat je iets afrond... is voor mij ook altijd een enorme valkuil. Ik probeer nu ook dingen af te maken en nieuwe dingen te beginnen om het leer tempo (en vooral de oefen-snelheid) te verhogen. Werkt goed tot zo ver.
 
Ik luister terwijl ik surf, dus ik let niet op details, maar het was wel erg goeie Trance dat ik hoorde... Leuke track, succes met het afwerken ervan ! :)
 
Plus punten...
Het klinkt allemaal goed, net als een echte professionele track. Leuke trucjes in de overgangen en met de voice. Bouwt mooi naar de brug toe (2:22). Ook naar de drop toe gewerkt is goed gedaan. Bass line is ook lekker.

Dingen die beter kunnen...
De voice sample is iets te overheersend (te hard in volume). Rond 1:58 zou ik een extra element in de track toevoegen. Denk dat als je de piano meer reverb geeft het net iets vetter klinkt. De bass in de break iets zachter, en wellicht ook een octaaf lager. Op 4 minuten een boem effect zou het net iets meer kunnen geven in deze overgang. De reversed crash een tikje zachter. Bij 6:01 alvast stoppen met de kick, daar waar de snare roll opkomt. Dat kan de overgang net even iets beter maken.
Met betrekking tot geluiden die je hebt gebruikt, en dan bedoel de main lead drop, deze zou net iets trancier kunnen. Heb ook het idee dat ie erg op links staat gepand, net als de vocal. Als je deze in het midden zet en ondersteund met een breder sound als layer, wordt het wat voller in de mix. (de vocal staat goed daar op links, het gaat om de lead)

Goed gedaan man! Is dit ook de track waar je de bassline als voorbeeld liet zien in het topic van mijn track?
 
Zo, die kick staat hard zeg. Zeker in verhouding tot de overige percussie. Als de bas erbij komt valt dat niet op.

Opbouw is goed. Break zoals het hoort. En hij valt lekker, hoewel ook wat schel. Ik voel hem niet echt. Kan er niet precies de vinger op leggen, maar de bas komt niet helemaal door. De energie daarentegen is top.

Ook nog een opmerking over het arrangement. Het is allemaal goed verzorgd, maar nergens origineel. Viooltjes in de break, arp eronder, boel open draaien en weer gaan. Daar valt denk ik ook nog veel winst te boeken, want de sound en overgangen zijn overwegend dik in orde.
 
Zo, eindelijk weer internet. Wat een drama hier vandaag... Maar thanks mannen voor de op en aanmerkingen, ik ga daar zeker mee aan de slag :) ik blijf echt moeite hebben met afmixen, dat is echt mn zwakste kant zegmaar :( Of de kick gaat tenonder of hij is te hard hahaha..

Plus punten...
Is dit ook de track waar je de bassline als voorbeeld liet zien in het topic van mijn track?
Nopesss, dit is een ouder project. Die bassline zit in mn laatste projectje :) zal ik ook nog wel es posten!
 
Op zich wel een interessante plugin inderdaad, maar als ik het goed begrijp kost die dus 199$ per jaar? Dat is wel aardig aan de prijs dan :O Maar ik zal de demo versie eens testen, thanks voor de tip in ieder geval :)
 
Back
Top