Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle

CausaliDox - Craving And Ignorance

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Synthesis Technology E352 Cloud Terrarium
Industrial Music Electronics Hertz Donut MkIII
Noise Engineering Basimilus Iteritas Alter, Loquelic Iteritas Percido
Rossum Electro Music Assimil8or
Dreadbox Nyx

FX & Filters:
TipTop Audio Z5000
Dreadbox / Crazy Tube Circuits White Line Splash
Noise Engineering Electus Versio
Xaoc Devices Belgrad
Roland 505VCF
Joranalogue Fold6
OTO Machines Bam
Strymon TimeLine
Ensoniq DP/4
Haunted Labs Dark Aura
Death By Audio Reverberation Machine

 
CausaliDox - Mirror (sketch)

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Sequential OB-6

FX & Filters:
OTO Machines Bam
Strymon BigSky
Ensoniq DP/4
Zvex Instant Lofi Junky

 
hey @Robi met "Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle"

bedoel ik dus meer filmische of experimentele muziek.
dus voor dance edm kun je wellicht een ander topic openen.
niet onaardig bedoelt maar laten wel het wel enigsinds on topic houden.
 
Maar 'ns een cinematic psychedelic shizzeltje gemaakt.
Beluister bij voorkeur met de headphone als ie in de buurt ligt vanwege panning die op sommige momenten van links naar rechts of omgekeerd gaat.

 
Maar 'ns een cinematic psychedelic shizzeltje gemaakt.
Beluister bij voorkeur met de headphone als ie in de buurt ligt vanwege panning die op sommige momenten van links naar rechts of omgekeerd gaat.
tsjonge,

ik vind dit steengoed!
Erg vreemd want ik hou helemaal niet van die extreme panning tricks op die manier, maar op de 1 of andere manier blijf ik er naar luisteren.

Dit is 1 van mijn sound design dingen op de korg wavestate die ook wel in deze categorie valt. Hierin heb ik vier sounds geprogrammeerd die 'gecontroleerd in een scale' volledig random uren lang ambient muziek blijven uitspugen zonder dat je hoeft te spelen. Het triggeren van 1 noot is voldoende om de LFO's en sequence lanes te starten die volledig gerandomized zijn (waarbij de randomizer ook weer gerandomized wordt door de uitkomst van wat die zelf dan bedenkt. Hier geldt een beetje hetzelfde voor, er gebeurd van alles, maar je blijft er naar luisteren en geen 1 keer komt er dezelfde pattern uit,

 
ik vind dit steengoed!
Thanx!

Erg vreemd want ik hou helemaal niet van die extreme panning tricks op die manier, maar op de 1 of andere manier blijf ik er naar luisteren.
Misschien omdat ik wel probeer een beetje wat spannends te maken?
Het heet ook niet voor niets "Unexpected Ways" ;)

Dit is 1 van mijn sound design dingen op de korg wavestate die ook wel in deze categorie valt. Hierin heb ik vier sounds geprogrammeerd die 'gecontroleerd in een scale' volledig random uren lang ambient muziek blijven uitspugen zonder dat je hoeft te spelen. Het triggeren van 1 noot is voldoende om de LFO's en sequence lanes te starten die volledig gerandomized zijn (waarbij de randomizer ook weer gerandomized wordt door de uitkomst van wat die zelf dan bedenkt. Hier geldt een beetje hetzelfde voor, er gebeurd van alles, maar je blijft er naar luisteren en geen 1 keer komt er dezelfde pattern uit,

Ja, dat is het leuke in Ableton dat je door die LFO's van die randomized lanes krijgt en soms kan het heel verrassend zijn.
Zeker met zo'n Wavestate of een andere synth met wavetables (bijv Blofeld) krijg je zo'n lekkere ambiënt sfeer, wel een beetje voor de luie muzikanten natuurlijk. :D

In mijn track niets randomized is maar bewust zo gespeeld alhoewel ik wel af en toe graag lui ben...:z
 
Ja, dat is het leuke in Ableton dat je door die LFO's van die randomized lanes krijgt en soms kan het heel verrassend zijn.
Zeker met zo'n Wavestate of een andere synth met wavetables (bijv Blofeld) krijg je zo'n lekkere ambiënt sfeer, wel een beetje voor de luie muzikanten natuurlijk. :D
in die video heb ik geen ableton gebruikt, dit is puur alleen de wavestate zelf. Alles wat je daar hoort is via sound design vanaf scratch in die synthesizer geprogrammeerd.
 
in die video heb ik geen ableton gebruikt, dit is puur alleen de wavestate zelf. Alles wat je daar hoort is via sound design vanaf scratch in die synthesizer geprogrammeerd.
Oh oké, ken de Wavestate niet dus ik dacht dat je de midi in Ableton random gedaan had om op die manier de Korg te triggeren.
 
CausaliDox - Luna De La Rosa

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Rossum Electro Music Assimil8or
Kawai K1m
Roland D-05
Behringer RD-9
Michigan Synth Works SY0.5

FX & Filters:
4ms Dual Looping Delay
Dreadbox / Crazy Tube Circuits White Line Splash
Tiptop Audio Z5000
OTO Machines Bam
Strymon TimeLine,BigSky
Ensoniq DP/4
Haunted Labs Dark Aura

 
Nog eentje gevonden in de oude doos. Moest echt lachen om deze.:D
Roland XP-80 + losse samples.

 
Oudje... Soundtrack voor bij een korte oorlogsdocumentaire die uiteindelijk in alles te heftig was om te worden vertoond, proefpersing op vinyl.

 
CausaliDox - 8881km

Sequencer:
Sequentix Cirklon

Soundsources:
Elektron Digitone
Roland Juno-60
Intellijel Atlantis
Behringer RD-9
Roland TR-808

FX & Filters:
Qubit Prism
Joranalogue Fold6
OTO Machines Bam
Strymon TimeLine,BigSky
Ensoniq DP/4
Eventide H3000
MXR DistortionPlus
 
Back
Top