Maak 's wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Dit is de plek om je filmische, kunstig, of poging tot te dumpen.
Dus soundscapes, drones, film orkest, noise, of whatever in de doos kan.
Das dus vaak redelijk beatloos,

Zoiets als dit, drainage.mp3

In dit =( stuk dansen de cello's , violen met een heel boze Prologue :D

 
Last edited by a moderator:
Heb eens wat met video en muziek geprobeerd. Muziek gemaakt en random een filmje eronder gezet. Het rare is dat het lijkt te kloppen. En de emotie van de muziek lijkt sterker omdat het in een context is geplaats. Goed muziekje al zeg ik het zelf
nou ja de strijkers moeten eigenlijk inkomen wanneer die boze dude binneloopt.

 
Dit is een dingetje wat ik begin dit jaar voor een cursus heb gemaakt. Was een wekelijkse cursus en ik vond het wel interessant om te zien dat met zo'n deadline je veel meer gedaan krijgt. Het is een klein beetje sloppy omdat ik weinig rechtgetrokken heb in m'n DAW, maar ik vond 'm best grappig geworden. Opdracht was: schrijf een kort script en maak daar een stukje filmmuziek voor. Het script zit alleen in mijn hoofd dus kan ik niet delen, maar dit was de audio:

 
SmartBits cool man. Klinkt erg goed en helemaal niet sloppy.:okdan: Ook zeer mooi die piano (zeker een Yamaha C7 of Steinway ? )
Was die cursus online btw?
 
Ook zeer mooi die piano (zeker een Yamaha C7 of Steinway ? )
Was die cursus online btw?
Thanks! Piano is de Grand Rhapsody van Waves, vind ik erg fijn klinken. Is als ik me goed herinner trouwens ingespeeld met de toetsen van mijn Juno-60, dus alle noten hebben dezelfde velocity. Nuances zijn daar dus ver te zoeken..
Cursus was de Compositie cursus bij de Willem Twee Studios:
https://www.willem-twee.nl/event/compositie-cursus-2b/

Ik zal als ik weer audio kan luisteren (lees: niet op het werk) de andere posts eens doorluisteren, ben benieuwd!
 
Hey Dadaman super vet. Heb het helemaal afgeluisterd.
zeker kunstig in elkaar gezet. Ik hoor allerlij dieren auto's, stemmen. Alsof er samples in zitten maar waarschijnlijk niet in. :okdan:
 
Mooie muziek! Met aandacht en plezier naar geluisterd. Eén kleine opmerking: is het mogelijk de titel aan te passen ("is"). Doet iedere keer een beetje pijn aan mijn ogen.. :D
 
Hey Dadaman super vet. Heb het helemaal afgeluisterd.
zeker kunstig in elkaar gezet. Ik hoor allerlij dieren auto's, stemmen. Alsof er samples in zitten maar waarschijnlijk niet in. :okdan:
Tof dat je t kunt waarderen! :okdan:
Geen samples idd, het is n combinatie van zelfgemaakte klanken, veldopnames (zwaar bewerkt) en 'found sound' oftewel allerlei experimentjes die nog op onze HD stonden van jaren geleden. Er staat nog een soortgelijke release op onze bandcamp (Lunch Box Of Chaos) maar die is niet gratis te downloaden vrees ik. We zijn al een tijdje bezig een album te maken maar gaat nog wel tijdje duren eer we die af krijgen.

PS: Sommige van die 'found sound' op onze HDs zijn niet gebruikte stukken/klanken/experimentjes voor ons vorige ding, Dadavistic Orchestra. DO was wat filmischer/atmospherischer/muzikaler. Album is op Youtube te vinden mocht je intresse hebben... ( https://www.youtube.com/watch?v=JNmb8J4of4Y&list=PL2GCEqqaRBZRcxCkQ4Xp9ZkSaiaUnjjZH )
 
Laatst gewijzigd:
Dit is een dingetje wat ik begin dit jaar voor een cursus heb gemaakt. Was een wekelijkse cursus en ik vond het wel interessant om te zien dat met zo'n deadline je veel meer gedaan krijgt. Het is een klein beetje sloppy omdat ik weinig rechtgetrokken heb in m'n DAW, maar ik vond 'm best grappig geworden. Opdracht was: schrijf een kort script en maak daar een stukje filmmuziek voor. Het script zit alleen in mijn hoofd dus kan ik niet delen, maar dit was de audio:

I like it.Zeker om op verder te werken.Maar ik hou van het genre,en je hoort massa's maar dan ook massa's crap music(wordt er nog een bos gekapt?) van dit genre,dat ik nog weinig te moeite doe,om op internet op zoek te gaan.
 
Dadaman Mooi dat album op youtube. idd wat toegangkelijker. Heb de eerste 4 tracks geluisterd. :okdan:

Ik heb lang geleden dit gemaakt, Nadat het af was heb ik het keer op keer beluisterd. De vage modulaties en harmonie doet iets vreemds.
https://soundcloud.com/timandtheocean/particle-collision-recording
 
Weet niet waarom maar die van mijn opening post is verdwenen. Hier nog maar eens.



ishi bedoel je " Maak is wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle" ?

Zie dat SmartBits Shizzle al heeft gecorrigeerd.
 
Weet niet waarom maar die van mijn opening post is verdwenen.

ishi bedoel je " Maak is wat Cinematic/Arty/Soundesign/Soundscape/Electronic/Experimental Shizzle" ?

Zie dat SmartBits Shizzle al heeft gecorrigeerd.
​​​​​​​
Ja, ik had de titel aangepast, maar liep tegen het max aantal karakters aan, dus het is "'s" geworden i.p.v. "eens". Als spellingnazi liet ik me deze kans niet ontgaan, bedankt voor de tip ishi ! :D
Ik vrees dat de link naar de track door die bewerkingsaktie er uit is gevallen, geen idee hoe dat kan. #NoobModerator

I like it.Zeker om op verder te werken.
Thanks, altijd leuk om te horen!

Sowieso leuke dingen in dit draadje!
 
Back
Top