Welke sampler voor breakbeats en als drumcomputer?

Rmx1 met rex als je wil slicen. Heeft ook tr achtige step sequencing dacht ik. Je wil gewoon lampjes bij een stepbutton en niet naar een scherm moeten kijken zoals bij de MPC met jj os.

Samplen doe je met je computer.
RM1x is geen sampler. Je bedoelt een RS7000?
 
Hij bedoelt rex de loop slices in reason en die dan sequencen met een rm1x.
Maar ja de op zoekt hardware.

De op1 kan ook makkelijk beats slicen.
 
Ik heb een Digitakt, en hoewel de geluidskwaliteit top-notch is is samples slicen een PITA. Daar komt nog bij de rare schaling van de "sample length" bediening en dat je dit niet kunt automatiseren via midi.
Je kunt niet ff snel per stap een slice selecteren, dat kan alleen als je van tevoren de slices maakt.
Ik hou van m'n Digitakt maar ik heb nog nooit een apparaat met zoveel rare tekortkomingen en bugs gezien.

Ik gebruik de Digitakt als drumcomputer en voor het maken van breakbeats en ik vind het van tevoren 'slicen' juist bij het creatieve proces horen voor zover je van slices kunt spreken bij de DT. Het is ook niet zo dat ik aan de lopende band breaks hoef te ontleden voordat ik een nummer kan maken ;).

Hiervoor had ik een MPC Live (tot firmware 2.5) en i.t.t. die machine vind ik de Digitakt juist een compleet apparaat met weinig tekortkomingen of rare bugs. Misschien heeft dat ook met verwachting te maken, dat weet ik niet, maar ik had op sommige vlakken veel meer verwacht van de MPC Live en daarin stelt de Digitakt niet teleur en je kunt 'm voor onder de € 500,- kopen. :okdan:
 
MPC1000 met JJ os ipv Akai. Wordt nog steeds doorontwikkelt en heeft ook stepsequencer. MPC's staan natuurlijk wel bekend om hun goede beat creaties. Zeker dat slicen en over de pads verdelen.en bpm aanpassen is die echt voor bedoeld. Zoek ff wat youtube fimpjes over JJos.

Je kan ook de combi doen mbv RM1X omdat die geen sampler heeft.

Kijk dat is interessant om te weten. Was wel op de hoogte van jjos. Wel dan niet van de onboard stepsequencer, leek mij niet mogelijk. Kan dus wel soort van via de scherm. Heb/had een Rm1x tot vandaag, maar ben niet zo van noten aansturen via midi...te veel gedoe met channels en verkeerde notenwaarde etc
 
Kijk dat is interessant om te weten. Was wel op de hoogte van jjos. Wel dan niet van de onboard stepsequencer, leek mij niet mogelijk. Kan dus wel soort van via de scherm. Heb/had een Rm1x tot vandaag, maar ben niet zo van noten aansturen via midi...te veel gedoe met channels en verkeerde notenwaarde etc

Kan zijn dat ik het me toch niet helemaal goed herinner. Check in iedergeval even https://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=25&t=171334
Das al wel weer info van wat jaartjes geleden
 
Voor onder de 500 euro zou ik ook voor een mpc 1000 gaan met jj os. Heb hem zelf al +/- 15 jaar en gebruik hem nog steeds. Ook erg handig om je andere synths aan te sturen via midi. Enige nadeel is de step edit (grid edit), dat werkt lang niet zo lekker als een stepsequencer als op bijvoorbeeld de roland drummachines. In dat opzicht zou een digitakt ook wel de job doen, en is meer een step sequencer dan een mpc. En heeft 8 midi tracks.

Tja, lastig. Even goed in-youtuben op beide apparaten zou ik zeggen, desnoods van beide even goed de handleiding doornemen? Succes.
 
Na een jaartje twijfelen vandaag een djs-1000 besteld,.... wil hem echt voor dat live loopen en bewerken hebben,... en de workflow is precies zoals ik het hebben wil...
Ben benieuwd wat ik er van ga vinden.....

Zijn maar weinig mensen die ermee werken,... maar de mensen die hem hebben zijn er goed over te spreken... :engel:
 
Polyend tracker heb ik even in huis gehad... en dat is inderdaad dé bak voor het maken van breakbeats.
 
Hey allen, ik heb aan het einde toch voor de blackbox gekozen en ben er heel blij mee tot nu toe. De redenen is dat ik ook heel graag ook stereo-samples wou gaan opnemen, als loops afspelen en automatisch aan de tempo aanpassen. Dat kan op de tracker niet.
Alsnog lijk mij de tracker ook een fantastisch apparaat!
 
Back
Top