plexiglas cover voor instrument

2206

www.florisvanhoof.com
Lid sinds
6 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
www.florisvanhoof.com
waar kan je plexiglas covers op maat laten maken die je over een instrument kan zetten?
Ik bedoel een echt harde doorzichtige cover.
Alle hulp welkom!
 
Misschien geen kant-en-klare oplossing, maar je zou een ontwerp kunnen maken (in Inkscape oid) wat je zelf in elkaar kunt zetten en dat dan door bv een service als Snijlab uit kunnen laten snijden. Die zijn iig niet duur als het om plexiglas gaat.

https://snijlab.nl/nl/m/73/pmma-perspex-2mm-transparant

(Disclaimer: zelf nog geen gebruik van gemaakt en weet niet of 2mm als dikte goed is)
 
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ik heb een aantal Waldorf synthesizers(Blofeld, Pulse 2, Rocket) en daar bestaan gewoon geen covers voor.
Ook de Novation Ultranova moet het zonder cover doen en ik merk dat ik m daardoor toch vaker in de tas laat zitten, en dat is zonde.

Ik betaal graag voor fatsoenlijke covers! (insert money throwing emoji)
 
Klinkt als een uitdaging! Met cover bedoel je zo'n kunststof kapje? Alternatief is een deksel. Ik ben voor mijn keystep aan het kijken of ik een soort kistje of ombouw kan maken met deksel, maar dat ik hem wel aan gesloten houdt. Uit multiplex.

Is dat iets? Of bedoel je wat anders?

Plexiglas is ok prima te snijden, maar dan moet je vervolgens gaan lijmen om er een cover van te maken...

Hoor graag je gedachtes!
 
Je droom is mooi! Ik denk eerst eens testen in multiplex. Maar dan moeten we wel even alles live bij elkaar hebben en wat maken. Voorbeelden helpen met afmetingen en schetsjes, maar daar komen we uit. Kun je een keer in Eindhoven langskomen met alles?
 
\Droommodus\
Een 3-tier stand voor 2x Blofeld, 1x Pulse 2 met een houten deksel/klep met plexi/lexan raampjes en sockets voor audio/midi/stroom.
Met bovenop plaats voor de Rocket.
Van acasia hout 8~
\Droommodus\

Als je een tier stand of bijv een kistje wil maken en je hebt niet alle gereedschap voor houtbewerking dan kan bijv de fijnhouthandel een oplossing zijn als je de maten doorgeeft; https://www.fijnhout.nl/houtbewerking/#
Dan hoef je het alleen nog maar te verlijmen of in elkaar te schroeven.
Als het simpel mag zijn kan je ook triplex of multiplex bij de bouwsuper op maat laten zagen.
 
Je droom is mooi! Ik denk eerst eens testen in multiplex. Maar dan moeten we wel even alles live bij elkaar hebben en wat maken. Voorbeelden helpen met afmetingen en schetsjes, maar daar komen we uit. Kun je een keer in Eindhoven langskomen met alles?

Naar Eindhoven gaat m niet worden, zeker niet met 4 synthesizers via bus en trein.
Ik kan wel de synths in Google Sketchup zetten, dan kun je daar de afmetingen vanaf halen.
Das dan ook gelijk het enige 3d tekenprogramma waar ik mee overweg kan.
 
Ja plan! Daar kan ik wel mee werken.

Top! Ik zal mijn beperkte Sketchup skills binnenkort ff afstoffen. :)

Dan maak ik ook gelijk een soort voorbeeld van wat ik in gedachten heb.
Als jij een mooi idee hebt voor mijn droomstand zie ik dat ook graag, ik ben tenslotte geen houtbewerker en weet niet precies wat er mogelijk is.
 
Back
Top