Tim and the ocean - The New World Order - (post-modern cinematic/ghetto/funk)

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.136
Locatie
HybriDe L!Fe


First version of "The New World Order".
Psychoanalyses of the crowd becomes the new way to move the crowd into the desire driven consumer.
We are all under control by this massive force.

Dis mijn eerste drum opname met een mono overhead. ( sm57 op de snare, SM87 beta op de kick en een Beyer dynamic M69 N(C)als overhead. )
was eigenlijk wat drum mic's aan het proberen en de beat was het begin van deze track. De overhead is een hyper cardoid dus de kamer akkoestiek het minder invloed.
De HF rolloff van de M69 N(C) geeft een lekkere vintage sound. Ook een bak ruis :)
Als ik ooit knaken heb zou ik wel de Beyer dynamic m160 ribbon mic willen halen.
 
Het lied op zich vind ik goed, maar hij is oh zo slecht gemixt, zeker in het begin en later als die stemmen erbij komen. Het einde vind ik ook ten zeerste ondermaats.. Waarom doe je dat ? Sorry, maar ik heb veel beter van je gehoord..
 
ik vind dit echt wel graaf eigenlijik. Ik vind dat de mix wel past bij het nummer. Geeft zo z'n eigen sfeer. Dit is een nummer dat ik wel in mijn play list zou steken.
Dit doet er mij ook aan denken dat ik nog eens naar CW Stoneking moet luisteren...
 
;n3714737 schreef:
Het lied op zich vind ik goed, maar hij is oh zo slecht gemixt, zeker in het begin en later als die stemmen erbij komen. Het einde vind ik ook ten zeerste ondermaats.. Waarom doe je dat ? Sorry, maar ik heb veel beter van je gehoord..

Bedoel die scherpe bitcrusher sound icm de Korg Prologue met heel veel filterdrive?
Dat heb ik express gedaan. Zodat het als een oude film klinkt.
Die bitchrusher part werk lekker in contrast met het die cleane mallets.
Verder idd het is nog helemaal niet gemixt. Alleen de drums zijn ge-eq'd.

e-Gloomy-nations wat specifiek aan de mix? Hoor wel dat na Soundcloud de gitaar wat minder mid presence heeft en dat er wat clipping in zit na limiting maar verder is het wel in balans.
Vind het zelf heel erg vet die distortion :D, Zeker op het eind. Maar id met het mixen iets wat scherpe randen ervan af halen. zoals The Big Ear al zegt dat past in de sfeer van het nummer.

Robi thanks :) idd nog eens mixen.
The Big Ear vet zeg CW Stoneking! thanks. Als die af is will ik je wel een wav/flac-je sturen.
 
30 seconden klikt als 1 clippende brei bijvoorbeeld.. Op mijn monitors alsook op hoofdtelefoon.. Als het lied effectief begint, dan is de mix goed. En wat betreft het einde, die is erg abrupt. Doe dit allemaal om je te helpen hé makker.
Ah, die bell-synth heeft teveel mids en highs. Veel succes ermee. Mooi nummer thans hoor. Andere meningen ? :)
 
30 seconden klikt als 1 clippende brei bijvoorbeeld..

Ja das geen clipping maar extreme viese filterdrive van de korg Prologue en 1 part heeft extreme bitchrushing dat lijk op clipping.
Ik probeer zo een duistere sfeer neer te zetten.
Dus denk idd dat dit smaak is, Alhoewel ik wel een juiste balans ga zoeken van clean/distortion.

Het einde? ja idd helemaal mee eens moet ik beter doen.

Ik besef me ook dat ik bv helemaal niet van ultra cleane dance mixes houd en juist zoek naar de juiste mate van de-integratie.
Op dat punt verschillen we van mening.

Begrijp me niet verkeerd ik waardeer je input. totaal geen 'pun intended' . So thanks :)

De gehele track is nog niet eens gemixed, Zit geen reverb op niets. update volgt :mega:
 
Back
Top