Synthforum hack - post mortem

Inspiran Wow. Bedankt voor deze write-up en alle geleverde inspanning om ons een mooi, veilig en goed functionerend forum te bieden. En dat geldt voor iedereen die tijd en moeite steekt in het in de lucht houden van dit forum... :okdan: :halleluja Dank jullie wel... was al eerder van plan een donatie te doen maar ben eindelijk tot actie overgegaan.
 
Laatst gewijzigd:
heb de indruk dat r alweer wat mis is, ik zie veel witte pagina's als ik rond klik
 
Wat een gedoe zeg met al dat gehack.
Zag vandaag bovenaan een dating ad met een Aziatische dame erop dus volgens mij is nog niet alles clean?
Hoop dat jullie snel weer alles op orde hebben.
 
Bedankt man(nen) voor alle moeite! Wat een gedoe/gezeik en wat een werk om het allemaal weer op te lossen...
 
Inspiran bedankt voor de transparentie en heldere uitleg! En in general, voor iedereen die betrokken is, uiteraard ook bedankt voor al het goede werk om eea op te lossen en te verbeteren!
 
Klinkt ook wel een beetje alsof er schrijfrechten actief waren voor world op de webserver. Ook niet helemaal de bedoeling volgens mij.

De user waar de forum opdraait heeft schrijfrechten nodig (vb. aanmaken avatar, caching templates, ...). De architectuur van vbulletin is daar redelijk dramatisch in, bijvoorbeeld, de avatars bevinden zich in de map waar de vbulletin systeembestanden staan. Daar krommen mijn tenen van.
 
Ik zie ook veel reclame, waar ik normaal een hekel aan heb. Maar in dit geval vind ik het prima wanneer het forum er wat extra mee kan verdienen.
 
De user waar de forum opdraait heeft schrijfrechten nodig (vb. aanmaken avatar, caching templates, ...). De architectuur van vbulletin is daar redelijk dramatisch in, bijvoorbeeld, de avatars bevinden zich in de map waar de vbulletin systeembestanden staan. Daar krommen mijn tenen van.

Oei, dat is wel minder ja dat de map met systeem bestanden de zelfde is als waar avatars in worden opgeslagen, lastig om die map dan te beveiligen. Dank voor je toelichting. :)
 
Pluim voor de beheerders !

Ik zie veel meer reclame, is dat door dat gehack?

Gewoon Ad Block installeren (kost niks) en dan ben je meteen van al die vervelende pop-ups en reclame shit af. Bij mij werkt het super en zonder is geen optie meer.
 
Heb je een voorbeeld? Bij mij werkt het prima. Desktop of mobile? OS? Ben je ingelogd?

OSX gisteren op de imac. Boel pagina's die ik wil zien zijn gewoon wit en blijven dan na een nieuwe poging.

adblock op de imac natuurlijk, maar op de iphone(ipad) is de reclame vreselijk
 
Back
Top