Synthforum hack - post mortem

op mijn mac beneden heb ik vaak witte pagina's met safari. Met firefox geen probleem op die mac. Op de mac boven werkt alles. raar, is sinds recent

O ja, foto's posten gaat niet (ging nt gisteren). Had ik niet alleen opgemerkt. - weet nt of 't vandaag lukt
 
"Warning: curl_exec() has been disabled for security reasons in .../vb/vurl/curl.php on line 344"

verschijnt bovenaan homepage

Yep, had ik uitgezet. Heb je een screenshot? Ik krijg de melding namelijk niet te zien.
 
Weer mijn fout. Ik had natuurlijk
nooit moeten zeggen dat Chinezen zelf allemaal troep maken.

Sorry China!!!!

:D:duivels:
 
Yep, had ik uitgezet. Heb je een screenshot? Ik krijg de melding namelijk niet te zien.

Daar straks zag ik 'm vaker, nu minder. Nog eentje gevonden:

Knipsel.png
 
Last edited by a moderator:
Heb ook een paar van die meldingen gezien bovenaan de pagina, maar bij mij verschijnen die heel kort in beeld en kan ik het niet eens helemaal lezen.
 
Het is nu niet meer mogelijk afbeeldingen up te loaden. Ik krijg een "exec" error. Maar dat klopt aangezien het is uitgezet. Just fyi.
 
Bij het toevoegen van een bijlage verschijnt de melding weer. Maar in een appart venster

Code:
PHP error: the function exec() has been disabled

pdf en png geprobeerd up te loaden.
 
Bij het toevoegen van een bijlage verschijnt de melding weer. Maar in een appart venster

Code:
PHP error: the function exec() has been disabled

pdf en png geprobeerd up te loaden.

Kan je eens controlen of het nu werkt? Ik heb de configuratie aangepast zodanig dat een andere beeldverwerkingsmethode wordt gebruikt, die exec() niet nodig heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Inspiran Ah ok understand. Success. Btw komen die hacks van bepaalde ip ranges? Of een bepaalde user agent id?
Is er grebruik gemaakt van SQLi? If so dan zal ik alle ik alle accounts blokeren tot een password reset word gedaan. En dan ook de wisen van het password omhoog gooien.
kan ik jullie helpen?

Gr Tim
 
Dit is mij opgevallen (misschien zegt dat iets?):

error.png


(Voordat de site uitviel kon ik al geen correctie in mijn berichtje meer aanbrengen.)


weer-mis.png


(En daarna kon ik zelfs niet meer inloggen.)
 
Dit is mij opgevallen (misschien zegt dat iets?):



(Voordat de site uitviel kon ik al geen correctie in mijn berichtje meer aanbrengen.)




(En daarna kon ik zelfs niet meer inloggen.)

dit had ik ook, laatste schermafbeelding, niets werkte. nu werkt synthforum weer...
 
Hoofdzakelijk China, maar ook Turkije gezien.
Geen SQLI in de zin van het woord , maar theoretisch hetzelfde. Ipv een DB te targetten werd het uitvoeren van lokale commando's getarged

Inspiran Ah ok understand. Success. Btw komen die hacks van bepaalde ip ranges? Of een bepaalde user agent id?
Is er grebruik gemaakt van SQLi? If so dan zal ik alle ik alle accounts blokeren tot een password reset word gedaan. En dan ook de wisen van het password omhoog gooien.
kan ik jullie helpen?

Gr Tim
 
Back
Top