Muzikaal Gepiel dl. 10: Spelen met VST's

Nog weer even geprobeerd, maar dan moet ik dus via PayPal 0 dollar overmaken. Ik heb geen PayPal en ik heb sowieso al meer dan genoeg synth plug-ins verzameld. Dus helaas pindakaas. Maar bedankt voor de tip. :)
 
Even snel Helm geprobeerd. Ik heb geen officiële installatie uitgevoerd omdat ik in mijn pas geüpgraded Linux Mint systeem zo min mogelijk buiten de repositories om wil doen. Met alleen uitpakken van de bestanden heb ik het volgende resultaat:

- Helm lijkt te werken als standalone.
- Helm lijkt te werken als lxvst in Carla.
- Helm werkt niet als plug-in in mijn DAW LMMS.

Zie ook: https://lmms.io/forum/viewtopic.php?t=26776
 
Zo - nog wat aan mijn orgel-uitvoering gewerkt, en dit moet het dan maar zijn.:

MaryOrgan PlusPlus.png


Bekijk bijlage MaryOrgan PlusPlus.mp3
 
Dank je wel! Ik ben nogal een perfectionist. Vandaar.

Ik merk ook dat ik niet te lang moet doorgaan met verbeteren omdat kwaliteit van het eindresultaat dan weer achteruit kachelt. Met voldoende praktijkervaring hoop ik uiteindelijk zover te komen dat ik muziek kan maken die helemaal naar mijn zin is.
 
Even snel Helm geprobeerd. Ik heb geen officiële installatie uitgevoerd omdat ik in mijn pas geüpgraded Linux Mint systeem zo min mogelijk buiten de repositories om wil doen. Met alleen uitpakken van de bestanden heb ik het volgende resultaat:

- Helm lijkt te werken als standalone.
- Helm lijkt te werken als lxvst in Carla.
- Helm werkt niet als plug-in in mijn DAW LMMS.

Zie ook: https://lmms.io/forum/viewtopic.php?t=26776

Je beperk jezelf nogal als je alleen alles uit de repo's wilt halen. Ik ben een Ubuntu man en gebruik ook dingen buiten de repo's om. Wel opletten wat je binnenhaalt. Bijna twintig jaar Linux hier, nooit problemen op dat gebied.
 
Heel soms gebruik ik ook progjes die niet in de repositories zitten. Zo ben ik op de AppImage van LMMS overgestapt toen de VST's het na mijn upgrade van Linux Mint in de LMMS vanuit de repo niet meer deden. Een berucht probleem waar ik geen zin meer in had. Verder heb ik Carla als extra plug-in host. En nog zo wat dingetjes buiten de repo's om. Maar van het standaard spul ben ik nu eigenlijk al wel voorzien, en dan is nog meer enkel overkill.
 
Back
Top