Korg Monologue sequencer en velocity waarden

Alterex

overdreven/overdrive
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
800
Locatie
Bleiswijk
Heren en dames,

Ik zit al een tijdje te proberen om in de monologue sequencer via step record velocity waardes (100 en 127 bijvoorbeeld) aan de individuele noten mee te geven. Om een soort 'accent' effect te krijgen. Dit lukt me niet. Dat vind ik irritant. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan het niet via de interne sequencer? Via daw ->midi-out -> monologue pikt hij het wel op.

Hoor het!

Gr. Matthijs
 
Hallo Matthijs, ik heb een soortgelijk probleem als ik een externe sequencer gebruik. Ik kan wel een velocity waarde voor een noot opgeven, maar die doet niet wat je verwacht, nl. het volume van die noot aanpassen. Het lijkt alsof er dan een andere MIDI parameter (filter o.i.d.) wel aangepast wordt. Weet niet of dit voor jou nog relevant is, want je bericht is al 1,5 jaar oud, maar ik reageer toch maar. Misschien had je al een oplossing gevonden.

Gr, Pieter
 
Het lijkt toch te werken. Werking komt overeen met het harder of zachter aanslaan van de toetsen, maar het uiteindelijke effect daarvan is afhankelijk van de instellingen van de gekozen sound. Bij sommige patches varieert het timbre ipv het volume van de toon. Bij gebruik van de interne sequencer met step recording registreert hij de snelheid/kracht van aanslag ook, je hoort het bij terugspelen en ziet het op het oscilloscoop display. Je kunt die waarde volgens mij niet achteraf aanpassen of uitlezen via het display. Bij gebruik van een externe sequencer, in mijn geval Korg SQ-64, kan ik die waarde wel achteraf nog aanpassen.
 
Moet je niet ergens in het menu aangeven dat je velocity als modulatiebron wilt gebruiken? Niet iedere synth heeft de velocity standaard op de amp ingesteld.
 
Hi Luctae, zo'n setting kan ik nergens vinden in het menu van de Monologue. Op de SQ-64 kan ik wel als mod setting velocity (of Midi CC's) kiezen. Maar voor mij werkt het nu zoals ik graag wil. Ik kan in een sequence spelen met volume of toon.
 
Back
Top