Vragen over word clock (mogelijk via ADAT én BNC?)

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.316
Locatie
Achterhoek
Ik heb sinds kort een Digiface USB met 2x Octopre MKII Dynamic (8 i/o) en 1x Octopre MKII (8 o). Nu heb ik er niet aan gedacht dat ik de Octopre MKII dus niet kan laten syncen aan de Digiface USB, omdat deze enkel ADAT outputs heeft. Dit zal dus de Master moeten zijn, maar dan heb ik weer het probleem dat de Dynamic's niet worden gesynct. Tenminste, het is niet mogelijk dat de Digiface het sync signaal van de MK2 weer via ADAT naar de Dynamic's stuurt, toch?

Nu vraag ik mij af wat de beste oplossing is.

Is het mogelijk om één van de Dynamic's master te laten zijn en via BNC de MK2 en de andere Dynamic te syncen, en de Digiface via ADAT? Of werkt ADAT en BNC niet naast elkaar?

Of is er een andere betere oplossing?

Maakt het qua geluidskwaliteit/performance nog iets uit eigenlijk, of ik nu één van de Octopre's master laat wezen, of de Digiface? En maakt het nog wat uit of ik (gedeeltelijk) BNC gebruik ipv ADAT (behalve dan natuurlijk de Digiface, aangezien die geen BNC aansluiting heeft)?
 
Wat het beste is weet ik niet.
Maar probeer is de Digiface als master en de OctoPre as clock source slave via ADAT.

Denk dat wordclock beter is maar dat heeft de digiface niet dus lijk mij geen optie. Via adat werkt het paralel wat mij beter lijkt.
 
Ah ja ok snap het.
Nou ja probeer het gewoon.
De vraag is dus of een slave via ADAT de clock via BNC wordclock door stuurd.
 
Ah ja ok snap het.
Nou ja probeer het gewoon.
De vraag is dus of een slave via ADAT de clock via BNC wordclock door stuurd.

Eigenlijk andersom:

Ik dacht eraan om één van de Dynamic's master te maken, de andere Dynamic én MK2 slave te maken via BNC wordclock en tegelijkertijd de Digiface vanaf de MK2 via ADAT slave maken. Dus de Dynamic master moet zowel via ADAT als via BNC wordclock verzenden. Werkt dat tegelijkertijd?

Ik heb geen BNC kabel in huis, dus kan het niet proberen.. Wil zo'n kabel wel bestellen, maar zou graag eerst willen weten of het uberhaubt werkt.
 
Ik twijfel er sterk aan of adat en wordclock tesamen uit 1 unit uitsturen mogelijk is.

Ik zat recent ook nog te lezen of ik een verbetering kon krijgen in mijn huidige systeem.
Want ik clock momenteel mijn 3 converters (2 x lucid en 1 RME) via adat, maar ik heb ook wordclock out op mijn geluidskaart (RME HDSP9652 die master is).
De meningen zijn allemaal heel erg verdeeld en ik heb het ook nog niet geprobeerd omdat het verre van zeker is.
 
Ik heb nu alles via adat aangesloten op de digiface met de octopre mk2 als master. Digiface lijkt het signaal via adst weer door te sturen naar de andere 2 octopre’s! Wist niet dat dat mogelijk was. Of zie ik iets over het hoofd? Ik hoor geen glitches (heb nog niet zo lang getest)
 
Back
Top