Behringer Wing

Ff een plaatje erbij

E71BE55E-684B-4E9D-848A-C215FB0B90B7.jpeg
 
Ik verwacht dat de basis prijs erg gaat meevallen aangezien er maar 8 analoge inputs zijn, ergens tussen de €2000 en €3000. Met extra inputs gaat de prijs wel snel oplopen.
Misschien ook heel mooi bruikbaar als DAW controller.
 
Misschien dat prijs en alle features een toffe deal is. Persoonlijk heb ik liever per channel ten alle tijde alles zichtbaar en voor het grijpen.
Dat gezegd hebbende.. Wat zijn momenteel de betere digitale consoles met old school layout (eq, sends etc. per strip) die ook nog een beetje betaalbaar zijn?
 
Wat zijn momenteel de betere digitale consoles met old school layout (eq, sends etc. per strip)

Voor zover ik weet bestaan die niet. De oude Presonus modellen komen nog het meest in de buurt met 1 knop per functie (dus geen shift/alt knoppen en geen menu diving) maar deze hebben maar 1 volledige channel strip voor alle inputs en deze is horizontaal ipv verticaal. De nieuwe Presonus modellen hebben die ook niet meer.
 
Laatst gewijzigd:
Ziet er leuk uit, maar komt voor mij 10 jaar te laat ofzo op de markt.

Ziet er wel leuk uit maar 10 jaar te laat.

Ik snap deze opmerkingen niet zo goed, je kan deze console toch in combinatie met je DAW gebruiken? De mogelijkheden van een DAW zijn uiteraard eindeloos en je kan er dingen snel mee oplossen, maar het continue moeten pielen met de muis (of een scala aan midi controllers) is ook niet alles. Dan is dit toch een mooie oplossing? En daarnaast kan je dan ook nog eens al je analoge gear hier op aansluiten (en d'r komt nog genoeg aan met die B clones, dus dat zal nodig zijn). Dat kan uiteraard ook wel met andere oplossingen (audio interface icm ADA/Madi of whatfr), maar dit is een (bijna) alles ineen oplossing (voor meer gear zal je nog een digitale snake of zo nodig hebben).

Dus waarom deze opmerking? Vinden jullie het nou echt zo fijn om alles met de muis te moeten doen?
 
Alleen maar 44/48kHz, lees ik?

Hey, ik zie hier vaker opmerkingen over in reviews, en andere posts. Veel (Betaalbare) digitale consoles hebben deze sample rate als specs (Presonus, X32/M32 en vast nog heel veel meer), is dit nou echt een probleem voor thuisgebruik? Merk je hier nou echt zoveel van, heeft de gemiddelde bedroomproducer dus wel 96KHz nodig, of is dit misschien alleen relevant voor in de professionele studio? NB deze console wordt gepresenteerd als een Personal Mixing Console, en is dan volgens mij ook niet getarget als voor in de professionele studioomgeving.
 
Vet ding zeg. Dat 8 inputs is volgens mij lariekoek. 8 midas mic pre's ja,
Hij ziet er mooi uit en mits die genoeg I/o heeft prima voor in de studio. ( als je er de ruimte voor hebt )
Hoop dat er ook een rack versie van komt.
 
Vet ding zeg. Dat 8 inputs is volgens mij lariekoek. 8 midas mic pre's ja,

8 inputs op de console zelf en nog eens 32 inputs op een losse "StageCONNECT" stagebox, als ik het goed begrijp. Of die box er standaard bij hoort is me niet duidelijk.
 
Oei,ik had heel iets anders state-of-the-art verwacht,maar zoals Septic vermeld...

wel leuk,alles is modern en up to date en dan blijven hangen aan 44/48 anno 2020
 
48 kHz en 24 bit is prima. En het lijkt er idd op dat ze iets meer righting studio en live mixer gaan. Anyway Maar eens checken wat de specs en functie verschillen er zijn tov de vorige. Al lijkt het wel dat het front paneel uit 1 stuk is. Als je er 20 jaar mee wil doen is dat wel dom. Maar misschien kijk ik niet goed.
 
Misschien dat prijs en alle features een toffe deal is. Persoonlijk heb ik liever per channel ten alle tijde alles zichtbaar en voor het grijpen.
Dat gezegd hebbende.. Wat zijn momenteel de betere digitale consoles met old school layout (eq, sends etc. per strip) die ook nog een beetje betaalbaar zijn?

Ik vrees dat ie per channel zoveel functies heeft dat het nooit meer op 1 strip kan.

Al lijkt het wel een beetje op dat links de gain zit en rechts de eq/compres etc.

Anyway volgens mij blijft de grootste doelgroep de live markt. Zelfde als de x32. 8 inputs + stage block zegt genoeg.
 
Als je er 20 jaar mee wil doen

Ik weet niet in welke age jij leeft :D, maar ik ken geen enkel modern (consumer) apparaat dat het tegenwoordig nog 20jr uit houdt! Een jaar of 10 en dan heb je het met de meeste dingen wel gehad :P.
En dat is maar goed ook voor veel dingen, dat zou anders wel enorm remmen in technologische vooruitgang. Kijk maar eens naar de vliegtuigen, die dingen gaan 30jr mee, hoeveel zijn we nou opgeschoten in al die jaren met enige vooruitgang? Tja, het zal allemaal wel wat meer digtaal van binnen zijn, wat software voor autonoom vliegen is verbeterd en het brandstofverbruik is drastisch teruggedrongen, maar echte vooruitgang heb ik daarin niet gezien (lees: je zit nog steeds kut en het gaat allemaal nog even traag als 30-40jr terug)
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet in welke age jij leeft :D, maar ik ken geen enkel modern (consumer) apparaat dat het tegenwoordig nog 20jr uit houdt! Een jaar of 10 en dan heb je het met de meeste dingen wel gehad :P.
En dat is maar goed ook voor veel dingen, dat zou anders wel enorm remmen in technologische vooruitgang. Kijk maar eens naar de vliegtuigen, die dingen gaan 30jr mee, hoeveel zijn wel opgeschoten in al die jaren met enige vooruitgang? Tja, het zal allemaal wel wat meer digtaal van binnen zijn, wat software voor autonoom vliegen is verbeterd en het brandstofverbruik is drastisch teruggedrongen, maar echte vooruitgang heb ik daarin niet gezien (lees: je zit nog steeds kut en het gaat allemaal nog even traag als 30-40jr terug)

Natuurwetten gaan niet op eens veranderen he. Daar zit het euvel van vliegtuigen.

En nee hoor. Ik draai gewoon pc’s van bijna 15 jaar oud.

Verder spreek je jezelf tegen door over remmen van technologische vooruitgang te hebben en dan bij vliegtuigen te concluderen dat die er amper is.

Er is niet mega veel innovatie. Dat klopt. Een oven met WiFi vindt ik amper innovatief. Ga je ongebakken taart ongekoeld in een WiFi oven laten staat zodat je vanaf je werk een uur voor aankomst de oven kan aanzetten? Totale onzin is dat.

Anyway ik wil spullen makkelijk kunnen repareren. Zo simpel is het.
 
Natuurwetten gaan niet op eens veranderen he. Daar zit het euvel van vliegtuigen.

Well, lets bend the laws of physics then! :P Ok, just kidding, misschien zijn vliegtuigen dan niet het beste voorbeeld.

Maar zit jij dan te wachten op een "smart" HD TV waar je nog 20 jaar mee moet doen? Of een auto met een ingebouwde DVD navigatie systeem of een old skool CD speler? Heb jij thuis uberhaupt nog een CD of DVD speler staan?

Zelf dingen repareren gaat door de snelle technologische vooruitgang nou eenmaal ook steeds minder goed (simpele apparaten als tosti-ijzers daargelaten). Overall zitten tegenwoordig chips zijn (en dan niet die dingen die in je vintage synth van 30 jaar oud zitten en je zelf ff kan solderen), je wasmaschine, je auto, tv/audio apparatuur etc. Daar kan zelfs de onderlegde elektrotechnicus tegenwoordig volgens mij weinig meer me, laat staan de "normale" consument.

De wereld veranderd snel, ik ga daar graag in mee. Neemt niet weg dat ik het niet eens ben met de wegwerpmaatschappij. Maar dat is niet perse een probleem van snelle technologische vooruitgang, we zijn best in staat om volgens Cradle To Cradle te produceren, alleen dat gaat niet tegen de allerlaagste prijs, die omslag moeten we met zijn allen nog zien te maken.
 
Ik snap deze opmerkingen niet zo goed, je kan deze console toch in combinatie met je DAW gebruiken? De mogelijkheden van een DAW zijn uiteraard eindeloos en je kan er dingen snel mee oplossen, maar het continue moeten pielen met de muis (of een scala aan midi controllers) is ook niet alles. Dan is dit toch een mooie oplossing? En daarnaast kan je dan ook nog eens al je analoge gear hier op aansluiten (en d'r komt nog genoeg aan met die B clones, dus dat zal nodig zijn). Dat kan uiteraard ook wel met andere oplossingen (audio interface icm ADA/Madi of whatfr), maar dit is een (bijna) alles ineen oplossing (voor meer gear zal je nog een digitale snake of zo nodig hebben).

Dus waarom deze opmerking? Vinden jullie het nou echt zo fijn om alles met de muis te moeten doen?

Wat mij betreft is het niet zozeer muis vs faders/knoppen, maar meer dat ik met mijn 16 in / 16 out (uitbreidbaar tot 128 x 128 ) interface in combinatie met mijn DAW zo'n beetje iedere (re)routing kan maken en het niet uitmaakt of ik op sporen gebruik maak van hardware of plugins of een combinatie van beide. Per spoor een andere EQ plugin en/of compressor en andere fx gebruiken bijvoorbeeld, sidechaining met een interne of externe bron of bijvoorbeeld een hardware synth binnenhalen, door een stel plugins trekken en weer naar buiten gooien naar een extern fx apparaat. Ik ben inmiddels zo gewend aan en afhankelijk van dat soort flexibiliteit dat ik een mixer ertussen als een enorme stap terug zou zien.
 
Dat getease is zo saai, maak me wakker als de reviews klaar zijn. Heb er nog geen zin over gelezen :Z
 
Wat mij betreft is het niet zozeer muis vs faders/knoppen, maar meer dat ik met mijn 16 in / 16 out (uitbreidbaar tot 128 x 128 ) interface in combinatie met mijn DAW zo'n beetje iedere (re)routing kan maken en het niet uitmaakt of ik op sporen gebruik maak van hardware of plugins of een combinatie van beide. Per spoor een andere EQ plugin en/of compressor en andere fx gebruiken bijvoorbeeld, sidechaining met een interne of externe bron of bijvoorbeeld een hardware synth binnenhalen, door een stel plugins trekken en weer naar buiten gooien naar een extern fx apparaat. Ik ben inmiddels zo gewend aan en afhankelijk van dat soort flexibiliteit dat ik een mixer ertussen als een enorme stap terug zou zien.

Ok, duidelijk, dat is trouwens wat ik zelf ook wil blijven doen, zoveel mogelijk ITB blijven werken met alle gemakken van dien. Ik denk wat ik eigenlijk zoek is een goede DAW controller (motorized faders, jogg wheel en andere knoppies) en daarnaast genoeg inputs voor external gear. Misschien dat een Motu 16a of Motu i/o 24 icm een Behringer X-Touch dan toch een betere oplossing is, **zucht** keuze stress :D
 
Back
Top