monitor speaker die klinkt als een senheiser HD25

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Laatst mijn versterker gemold en ben op zoek naar een setje monitoring speakers.
Ik gebruik al best land de HD25 70 ohms en kan het goed vinden met het analitische geluid.
De senheiser mist een beetje laag en heeft verder een goed midden en hoog zodat je alle details goed kunt horen.

Mijn budget rond de 500 euro max.

Ik heb een setje Dynaudio Image MKII die klinken goed maar meer voor luiteren en minder voor studio/mix werk.

De beste kandidaat die ik heb gevonden is de Yamaha HS8, die net als de HD25 wat in het laag mist maar wel weer gedetaileerd mid / hoog.

Ik sta ook open voor high-end / hifi speaker suggesties en/of passieve monitoren

Yamaha HS8
Neumann KH 80 DSP

of gewoon maar dorsparen voor Neumann KH 120 ?
 
HD25 response
 
Wat je ziet iseen bump in mid-laag maar in het sub laag zie je dat die toch vanaf 60hz naar beneden gaat.
Snap wel wat je bedoelt de HD25 klinkt best ok in het laag maar als je naar een speaker of koptelefoon switched die wel to de 40 hz gaat hoor je duidelijk het gemis.

Anyhow ik hoef dus geen speaker die het diep laag in gaat omdat die of heel duur zijn of mid clarity missen ( modderig klinken )
 
Als de ruimye niet behandeld ks ga je nooit deftige resultaten krijgen met vlakke curve. Maakt t dan nog veel uit? Ideaal is om verschillende sets thuis te proberen
 
Ik heb K+H 110's, de voorloper van de Neumann KH120. Die vind ik echt fantastich, ook in het laag. Heel analytisch en totaal niet vermoeiend. Met een sub er bij gaat het natuurlijk nog dieper maar dat is marginaal, tenzij je vaak hard afluistert. Veel beter als monitor dan de Mackie 824's die ik eerst had. Die waren leuk voor op een feestje zeg maar. Die 120's zijn niet goedkoop (iets onder 600 per stuk) maar met een beetje mazzel vind je een 2e hands set.
 
Als de ruimye niet behandeld ks ga je nooit deftige resultaten krijgen met vlakke curve. Maakt t dan nog veel uit? Ideaal is om verschillende sets thuis te proberen

Ja idd ik ga de ruimte wel behandelen maar niet 100%. Er worden wat panelen opgehangen en een dik gordijn om de reflecties te minderen.
Ik bedoel om een echte studio te maken voor mix/mastering moet je iedere muur aanpakken en ieder gat etc.... Das een beetje te veel van het goede.
 
Die Neumann KH120 zijn echt mooi....moet me inhouden maar sta toch op het punt om ze aan te schaffen. Vooral omdat ik nu veel samenwerk met mensen is de koptelefonn geen goede optie meer.
Heb de Neumann KH120 nog niet 2e hands gezien. toevallig jouw K+H O110's wel.
Zet dat hifi idee maar uit mijn hoofd. :)

Neumann KH 80 DSP of Yamaha HS8

​​​​​​​
 
Ok heb de eenb setje Yamaha HS8's bestelt. Als ze niet bevallen gaan ze terug.
De Neumann KH120's erg mooi maar toch buiten mijn budget.
 
ooooei die op die HS8's klinken mijn mixen afgrijselijk.
Ligt niet aan de HS8's want pro gemasterde muziek klinkt perfect :)
De HD25 klinkt ook erg slecht in verhouding. mist een hoop mid high, nou ja klinkt niet slecht maar totaal geen detail,. meer hifi precise wat Steve303 al zei :)
 
De HD25 is een DJ koptelefoon en als je daarop produced is het inderdaad pijnlijk om nadien op degelijke monitors af te luisteren (zoals je nu inderdaad zelf ook ondervonden hebt).
Ik heb het zelf ook meegemaakt want ik mixte vroeger ook af op een HD25 (toen de kinderen in hun bed lagen).
 
Ik kan me vergissen, maar was die HD25 niet een 'van dik hout zaagt men planken' geluid? Vooral hard, schreeuwerig?
Lijkt me verre van ideaal om op te mixen; vroeger heb ik de HD265 Lineair gehad, die was fantastisch en droeg ook fijn (niet te zwaar of te klemmend).
 
Ik kan me vergissen, maar was die HD25 niet een 'van dik hout zaagt men planken' geluid? Vooral hard, schreeuwerig?
Lijkt me verre van ideaal om op te mixen; vroeger heb ik de HD265 Lineair gehad, die was fantastisch en droeg ook fijn (niet te zwaar of te klemmend).

Ja maar voor opnames is hij wel heel fijn.
Omdat je het goed kunt horen. Als DJ telefoon was dat ook juist fijn.
Ik houd erg van de hd25.
 
Ja maar voor opnames is hij wel heel fijn.
Omdat je het goed kunt horen. Als DJ telefoon was dat ook juist fijn.
Ik houd erg van de hd25.
Ah ok, als 'monitor' koptelefoon, ja, snap ik, want hij sluit behoorlijk goed af.
Ik gebruik daar zelf een Audio Technica ATH-M50S voor, ôk nie rot. :P
 
Back
Top