De iPad als (virtueel) muziekinstrument?

De upgrade naar Linux Mint 19.2 is gelukt, maar het was een flinke klus! In elk geval heb ik nu wel een handige back-up op DVD' s van mijn huidige audio opzet. Of het ook een goede zet was om die upgrade nu te doen zal in de komende tijd nog moeten blijken...
 
Hi allen, hopelijk heeft niemand klachten over deze necrobump :dubbel:
Ik zou graag tardigrain als vaste synth vanuit de ipad gebruiken . Mogelijk ook andere (oudere) apps, maar dat heeft geen prio. Een nee ik hoef er verder echt niks mee.

Daarvoor wil ik een oude ipad 3 aanschaffen en een alesis of behringer dock. Allemaal 32-pins.
Mijn vraag: De maximum ios versie van dit ipad is 9.4. De appstore zegt het volgende over Tardigrain
Requires iPadOS 8.0
Dat betekent wel dat het gegarandeerd moet werken toch? En als de app ooit een upgrade krijgt waardoor die nog maar op nieuwere ios draait, heb ik dan een probleem?
Fijn als mij iemand hier uitsluitsel over kan geven :)
 
Als de app wordt geüpgraded naar een hogere versie dan jij op je iPad hebt, dan blijft jouw app doorgaans werken zolang hij op je iPad staat. De update krijg je dan niet. Andersom heb ik wel eens problemen gehad, wanneer er een nieuwe iOS versie was en er geen update van een app werd uitgebracht. Die app was niet meer te gebruiken.

Is het je om de 32 pins dock te doen dat je een oude iPad wilt? Bij een iPad met lightning aansluiting kun je via een verloopje gewoon een class compliant usb-geluidskaart aansluiten. Of je gebruikt de hoofdtelefoonaansluiting. Midi kan ook nog via bluetooth, dat werkt in mijn ervaring erg goed.
 
Thanks voor je help @Synthesist !
Als de app wordt geüpgraded naar een hogere versie dan jij op je iPad hebt, dan blijft jouw app doorgaans werken zolang hij op je iPad staat. De update krijg je dan niet. Andersom heb ik wel eens problemen gehad, wanneer er een nieuwe iOS versie was en er geen update van een app werd uitgebracht. Die app was niet meer te gebruiken.
Ah fijn en duidelijk
Is het je om de 32 pins dock te doen dat je een oude iPad wilt? Bij een iPad met lightning aansluiting kun je via een verloopje gewoon een class compliant usb-geluidskaart aansluiten. Of je gebruikt de hoofdtelefoonaansluiting. Midi kan ook nog via bluetooth, dat werkt in mijn ervaring erg goed.
Om twee redenen
- Ik wil zo min mogelijk voor betalen als ik voornamelijk maar een app gebruik
- Ook wil ik zo min mogelijk losse kastjes of adapters erbij hebben voor geluid en midi. De docks van behringer en alesis zijn daarvoor perfect en ik las dat ie minder handig zijn om te gebruiken met een verloopje. Plus je kan ze krijgen voor een appel en ei gezien iedereen er maar van af wil.

Uiteindelijk heb ik vandaag maar een ipad 3 voor 25 euro van marktplaats gekocht en een behringer dock voor 50. Mocht het toch niet bevalen ben ik iig niet veel geld kwijt :peukie:
 
Back
Top