Exposed 2 radiation - Gerts song

The Big Ear

Ouwe rot
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
693
Locatie
Augusta GA USA
I'm back ;-)
Triatlon seizoen zit erop, heb ik weer een paar weken tijd om wat muziek af te werken, en hier is nummer 1:



Genier er van, of haat het, allemaal goed voor mij!
Bijna alle geluiden komen van de Quantum (wavetables), een paar diy drum modules en ergens zit er iets modulairs in. Opgenomen in live als een single take recording.
Ciao, ToAd
 


Tijdens een lange inteval training op de fiets, reed ik op een gegeven (rust) moment achter een groepje oude mannen. De verkiezingen waren net achter de rug en ik was aangenaam verast toen ik het onderwerp hoorde waarover die oude zakken bezig waren: politiekers / knappe vrouwen / flikken. De tekst van dit nummer is bijna letterlijk genomen van dat gesprek dat ik heb afgeluisterd van de mannen in het 'wu zen ni mee zo rap' tenuke aan.
Natuurlijk QUantum, modulair spul en drums in live gebruikt.
Ciao, ToAd
 
Lekker industrieel, I liked it a lot! Alle twee. Nu verstond ik natuurlijk niets van "ik haat"... het is zeker niet mogelijk om de lyrics hier neer te poten zeker ? Zonder een ban te krijgen, hahaha :)
 
In Gerts Song vind ik vooral die "schorre stem" heeeel erg gaaf!! Ontzettend lekker geluid man! Past ook mooi in de track. Mede omdat je een lekkere minimalistische basis hebt en daar kun je inderdaad lekker van dat soort brede, diepe geluiden op zetten. Deze track ontwikkelt zich ook lekker. Heel bijzonder. Leuk om naar te luisteren en knap dat je dit in een keer kunt produceren. Hiermee kun je het podium op :-) :halleluja

Het nummer "ik haat" is lekker duister en industrieel maar helaas kan ik de tekst ook niet (of nauwelijks) verstaan en misschien heeft Gloomy gelijk dat het misschien maar beter is :-D
Ook zonder de tekst te kunnen verstaan is het wel een vet nummer en tof om naar te luisteren. Ook weer een opeenstapeling van lekkere geluiden en effecten. Knap gemaakt!! :halleluja
 
Het begin van Gerts song.. dacht ik 'waar gaat dit heen?' maar verderop werd het damn lekker.. drums klinken ook gaaf!

"Ik Haat" klinkt wat ruwer.. nogal druk baslijntje.. maar breaks zijn lekker :) Ik hoor niet echt wat er gezongen wordt maar door het begeleidend verhaal heb ik wel een soort van beeld :D
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top