Waarschuwing: Synthforum gehackt

Dank voor jullie reacties! Ik ga deze discussie wel op een andere plek voeren, om niet al te off-topic te worden.. :-)

Ik denk dat voor mijn redenering er een andere mentaliteit nodig is. Men gaat er tegenwoordig blijkbaar vanuit dat het normaal is dat er fouten in kostbare producten zitten. Doordat het noodzakelijk is up te daten, blijf je afhankelijk van de producent nadat je iets hebt aangeschaft. Dat geldt eigenlijk voor alle apparaten waar software in zit. En dat worden er steeds meer.
 
Laatst gewijzigd:
Heeft Murphy daar niet iets over gezegd? Iets als: wat de één kan, kan de ander ook... oftewel als jij een slot kan bedenken, kan de ander het ook, en daarmee ook de sleutel. Het is daarmee in basis onmogelijk om iets onkraakbaars te maken. Het blijft een kat en muis spel en het speelveld blijft veranderen.
 
Ik denk dat voor mijn redenering er een andere mentaliteit nodig is. Men gaat er tegenwoordig blijkbaar vanuit dat het normaal is dat er fouten in kostbare producten zitten. Doordat het noodzakelijk is up te daten, blijf je afhankelijk van de producent nadat je iets hebt aangeschaft.

Je kunt niet verwachten dat iets helemaal vrij is van bugs, maar hier zit wat in. Er is een tendens dat fabrikanten hardware (op welk gebied dan ook) op de markt brengen waarvan de software gebrekkig is. Inderdaad kennelijk een mentaliteit dat men denkt, 'die fouten herstellen we wel later bij een update'. Of meer functionaliteit toevoegen die een apparaat eigenlijk al vanaf het begin had moeten hebben. Men wil snel iets op de markt brengen en dan krijg je dit. Al moet je eigenlijk nog blij zijn dat er updates komen, als je een ding uit China laat komen van één of andere vage fabrikant, dan loop je kans dat je nooit een update krijgt.
 
dank voor de waarschuwing.
probeer verder alles analoog te houden maar qua website gaat dat natuurlijk niet
we gaan aan de gang mbt wachtwoorden
 
Het is mensenwerk en mensen zijn niet onfeilbaar. Kun je niet verwachten dat mensen iets maken dat wel onfeilbaar is. En het gaat trouwens niet alleen om software, er sluipen ook fouten in bv. processors, wat soms pas na jaren aan het licht komt.
Er is ook vaak sprake van zekere trillema's ; Een driehoek met een drietal zaken waarvan je er maar 2 (in optima forma) kan verkrijgen. Bijvoorbeeld veiligheid, privacy, vrijheid.. en de welbekende good, cheap and fast. Daarnaast is IT vaak beschouwd als een landschap, je kan wel 1 onderdeel vernieuwen naar "niveau 2019" maar als de rest van je landschap nog in 2000-modus zit krijg je allerhande compatibiliteits issues, beste is alles beetje op zelfde level

dank voor de waarschuwing, direct aangepast.. had 'm ook al 16 jaar hetzelfde :P
 
Ik maak me niet druk...
...ik heb een hond en pepperspray. :D
Toch bedankt voor de waarschuwing. :okdan:
 
Dank, rondje :koffie: voor de ICT loopgraven. En tja, de beste stuurlui staan aan wal :beard:
 
Wat is er met de smileys aan de hand? Soms zijn een aantal verdwenen, en dan zijn ze er weer?
 
Af en toe verdwijnen ook de avatars van gebruikers, als je Berichten van vandaag bekijkt. Die laden dan om één of andere reden ook niet. Maar ik denk niet dat het met een hack oid. te maken heeft.
 
Dat waren rond het middaguur weer dezelfde hackers? In ieder geval was weer diezelfde Chinese atletiek site te zien. Wel nieuwsgierig of de hackers van dezelfde exploit gebruik hebben gemaakt, of dat ze dit hebben bereikt met gegevens van de vorige aanval. Ik snap dat de beheerders het de komende uren/dagen ff druk hebben met de beveiliging op orde te brengen, maar hopelijk kunnen jullie wat later eea toelichten?
 
Ik snap dat de beheerders het de komende uren/dagen ff druk hebben met de beveiliging op orde te brengen, maar hopelijk kunnen jullie wat later eea toelichten?
Lastig is dat de 'hacker' (of bot) mee zou kunnen lezen, dus ik heb er begrip voor als er niet in details getreden kan worden...
Wel zou er in de FAQ van het forum (zoals ik eerder in dit topic deelde), misschien een toelichting opgenomen kunnen worden over de verwerking van vertrouwelijke gegevens hier (ook per PB)?
 
Laatst gewijzigd:
Lastig is dat de 'hacker' (of bot) mee zou kunnen lezen, dus ik heb er begrip voor als er niet in details getreden kan worden...
Wel zou er in de FAQ van het forum (zoals ik eerder in dit topic deelde), misschien een waarschuwing opgenomen kunnen worden om voorzichtig te zijn met vertrouwelijke gegevens hier (ook per PB) te delen?

Ik hoef de nitty gritty ook niet te weten, maar wil gewoon wat meer algemene info weten over deze laatste aanval. Hoe kan dit nu zo kort op het vorige incident weer gebeuren: was de vorige patch niet afdoende/is dit een totaal nieuw exploit/heeft de hacker de vorige keer inloggegevens bemachtigd waarmee hij dit nu heeft kunnen doen of is er de vorige keer een backdoor geplant? En is het verstandig om weer je wachtwoord te wijzigen bv.
 
Ik hoef de nitty gritty ook niet te weten, maar wil gewoon wat meer algemene info weten over deze laatste aanval. Hoe kan dit nu zo kort op het vorige incident weer gebeuren: was de vorige patch niet afdoende/is dit een totaal nieuw exploit/heeft de hacker de vorige keer inloggegevens bemachtigd waarmee hij dit nu heeft kunnen doen of is er de vorige keer een backdoor geplant? En is het verstandig om weer je wachtwoord te wijzigen bv.

Afgezien van je laatste vraag, denk ik dat het antwoord op de rest van je vragen ook handige info is voor de 'hackers'.. :-)
 
Back
Top