Tasty Chips Electronics ECR-1 Convolver voor Eurorack

Tasty Chips Electronics ECR-1 is de eerste true-stereo convolution-galm voor Eurorack waarmee je eigen real-life reverbs kunt opnemen.
http://www.synthanatomy.com/2019/09...GCvSo9lQ4GfZ1zk1iC7eJnf4R0aVeKDJeEdoWqC9AGORI

Tasty-Chips-Electronics-ECR-1.jpeg


 
Dit zou wel eens het paradepaardje uit de lage landen kunnen worden,belooft iets uitzonderlijk te worden...hopelijk word de GR-1 ook ge-euroracked,dat zou pas tasty zijn!
 
waarmee je eigen real-life reverbs kunt opnemen
Ik verwacht dat de eurorack crowd er wel meer uit kan halen dan alleen reverbs :-) tip: Gooi voor de grap eens een drum-loop in plaats van een impulse response in een convolution reverb....
 
Ik heb een giga hekel aan slicke marketing en reclame etc maar een product op deze manier brengen is weer het andere uiterste. Kun je nou echt niet even in een uurtje of 2, 3 een clipje in elkaar knutselen dat goed klinkt? Dan hoeven nog geen eens alle mogelijkheden uitgebreid besproken te worden wat mij betreft. Gewoon direct uit van de module in een soundkaart en een paar simpele sounds door een paar van je beste convolutie modellen halen, beetje aan elkaar editten en klaar.

Desnoods zet je dan ook bovenstaand filmpje online als je tenminste ook tegelijkertijd een filmpje online hebt waar de sound goed van is.

Verder lijkt me dit een interessante module overigens en kan best zijn dat ik'm tzt aanschaf maar bovenstaand filmpje houdt me eerder af van aankoop.
 
Dit was geen filmpje van de fabrikant zelf maar een interview op dutch modular fest. Dezelfde filmer heeft nog een paar interviews gedaan. Ik gok dat tasty chips voor het apparaat op de markt komt nog wel met iets mooiers komt hoor.
Zowieso lijken ze prima zonder te kunnen want met hun granular synth hebben ze geloof ik nu uiteindelijk net alle pre-orders kunnen leveren. En die is al wel even op de markt. Ik zie het wel gebeuren dat dit nieuwe product nog harder gaat. Dus ik denk dat ze liever energie in productie dan in verkoop willen steken.
 
Ik begrijp ook wel dat het geen filmpje is van de fabrikant maar als je op zo'n bijeenkomst gaat staan weet je dat je gefilmd gaat worden. Blijkbaar is er wel tijd/zin genoeg om op een markt te gaan staan om je waar te verkopen/showen dus je mag toch aannemen dat 3 uurtjes om een videootje in elkaar te knutselen met goed geluid er ook wel af kan. Maar goed, waar maak ik me druk om.
 
beetje flauw om dit zo te zeggen. Ik kom ook net van die beurs af . ik heb zelf ook een nieuw product en heb ook nog geen tijd gehad om een film te maken.

Als iemand anders een filmpje maakt kan je de module designer daar moeilijk op af gaan vallen.
Hij post deze thread niet eens zelf.
 
Jullie hebben gelijk dat ik niks te eisen heb. Was wat grumpy, sorry daarvoor. Misschien mag ik voorzichtig raad geven vanuit consumenten oogpunt dat het erg prettig is als, wanneer je naar buiten komt met je product, je ook een goedklinkend demovideootje maakt?
 
Laatst gewijzigd:
wanneer je naar buiten komt met je product, je ook een goedklinkend demovideootje maakt?
Dat lijkt me vanuit het oogpunt van marketing geen slecht idee. Je kunt als fabrikant toch net van tevoren een goede demovideo plaatsen, anders krijg je dat dit soort filmpjes rond gaan die maar matig zijn. En dat is de eerste indruk die potentiƫle kopers krijgen van het product. Met die nieuwe 'SYNTRX' van Erica Synths ook al hetzelfde verhaal, trouwens.
 
Back
Top