Zeus, Multi-Timbral Analog Poly Synthesizer

GS Music Zeus is een nieuwe multitimbrale analoge polyfone synthesizer met twee VCO's, presets en een zeer klassiek subtractief syntheseontwerp.
[h=4]Features[/h]
  • 12 voice of polyphony
  • 2 voltage-controlled analog oscillators (VCO) (triangular, saw-tri, sawtooth, pulse) with sub-oscillators
  • hard-sync, PWM and it is possible to mix pulse with oher waveshapes
  • 24dB/oct (4 poles) lowpass filter with resonance control
  • 2x ADSR (attack, decay, sustain, release) envelopes, velocity to attack
  • 3x LFOs: triangular, ramp up, ramp down, square, sample & hold
  • effects: chorus & delay
  • 49-key velocity-sensitive keyboard with aftertouch
  • MIDI in, MIDI out, MIDI thru, audio output (plug 1/4” TRS balanced), sustain, USB, filter CV, amplifier CV & audio input.
  • Presets: TBD
  • AC 220V power supply
 
Een Totaal Onbereikbare Synth voor de meesten, alleen al door het prijskaartje. Groot. Cluttered user interface met teveel knoppen. Sound was niet overweldigend goed. Etc.
Een poly Little Phatty. Dat was beter idee geweest imo.

Moog is altijd duur per voice. Zeker met patch memory. Ook raar om dan te vragen voor iets cheaps van ze. Dan moet je gewoon Chinese zooi kopen. En dan betaal je niet altijd voor kwaliteit. Zo werkt de wereld. Voor dubbeltje op de eerste rang bestaat niet. Zeker niet bij moog.

Verder moest ik lachen om die NCRV opmerking.

Vindt het design prima. Dikkere draai knoppen en industriele stevige blauwe druk toetsen. Drumtracks heeft ook die uitstraling en ziet er degelijk uit.
 
Moog is altijd duur per voice. Zeker met patch memory. Ook raar om dan te vragen voor iets cheaps van ze. Dan moet je gewoon Chinese zooi kopen. En dan betaal je niet altijd voor kwaliteit. Zo werkt de wereld. Voor dubbeltje op de eerste rang bestaat niet. Zeker niet bij moog.

Verder moest ik lachen om die NCRV opmerking.

Vindt het design prima. Dikkere draai knoppen en industriele stevige blauwe druk toetsen. Drumtracks heeft ook die uitstraling en ziet er degelijk uit.

FYI Moog maakt al jaren de ene na de andere betaalbare consumenten synth. De Little Phatty, de Sub Phatty, Mother 32, Grandmother, de Matriarch (of hoe je dat ook spelt), de DFAM, de Subsequent.
Als je zo een concept opschaalt naar 6 of 8 voices hoef je niet opeens op een prijskaartje van €8.699,- te zitten. Maar gewoon op een schappelijke €2.500,-. Iets wat de mensen kunnen betalen.
 
FYI Moog maakt al jaren de ene na de andere betaalbare consumenten synth. De Little Phatty, de Sub Phatty, Mother 32, Grandmother, de Matriarch (of hoe je dat ook spelt), de DFAM, de Subsequent.
Als je zo een concept opschaalt naar 6 of 8 voices hoef je niet opeens op een prijskaartje van €8.699,- te zitten. Maar gewoon op een schappelijke €2.500,-. Iets wat de mensen kunnen betalen.

Dat is heel vaak zonder patch memory. Wat gewoon duur is. Zeker analoog en wanneer je het helemaal goed doet.

En dan noem je ook vooral mono bakken op. 8 voices etc in tune en op temp houden is veel pittiger.

2500 euro is dus gewoon uit de lucht gegrepen. Te makkelijk gedacht dus. En ja zelfs een poly slim phatty met keyboard komt niet eens in de buurt qua dat bedrag. 5 voices inclusief keyboard was meer.

En de markt zit daar niet op te wachten vermoed ik. Na de p6 en ob6 is dat midden segment te risico vol voor ze.

Men koopt liever 3 synths voor een totaal van 2500 euro tegenwoordig dan 1 synth.
 
De Moog One heeft de beste user interface die ik ooit op een synth heb gezien. Ook qua features laat 'ie zo'n beetje alles achter zich. Van alle synths die ik ooit onder handen heb gehad is het op afstand de fijnste om mee te werken. Ik draai blindelings de meest complexe patches in elkaar zonder eindeloos gescroll door menu's of zoektochten naar parameters want voor alles is een knop voorhanden of is het een optie die direct op het hoofdscherm staat als je de 'more' knop van de betreffende sectie indrukt. En het geluidenpalet wat je eruit kunt halen is zo breed dat je er alles van ultrawijde pads via 48 VCO unison leads tot lieflijke ijle belletjes uit kunt halen dus ik zou zeker niet op de presets of Youtube demo's afgaan.

Ja, als je een leuke betaalbare eenvoudige polyfone instapper zoekt is het niet de juiste keuze, maar in dat segment is toch al meer dan genoeg te krijgen? Daarnaast, mensen geven honderden of zelfs duizenden euro's uit aan schoenen, tassen, meubilair, horloges, juwelen en andere meuk waar je prima zonder kunt. De prijs van een Moog One is fors, maar voor wat je er voor krijgt is het eigenlijk niet eens idioot.

Kortom: voor mij is de Moog One wel degelijk de analoge polysynth (niet eens per se van Moog) waar ik al jaren op zat te wachten en hij stelt mij absoluut niet teleur.

Maar goed, deze draad ging geloof ik over een andere synth. Ik heb de demo nog niet kunnen luisteren, maar wat is er met dat keyboard aan de hand? Waarom zoveel loze ruimte en maar 49 toetsen? Waar zijn de pitch/mod wheels en eventuele andere controllers?
 
Laatst gewijzigd:
FYI Moog maakt al jaren de ene na de andere betaalbare consumenten synth. De Little Phatty, de Sub Phatty, Mother 32, Grandmother, de Matriarch (of hoe je dat ook spelt), de DFAM, de Subsequent.
Als je zo een concept opschaalt naar 6 of 8 voices hoef je niet opeens op een prijskaartje van €8.699,- te zitten. Maar gewoon op een schappelijke €2.500,-. Iets wat de mensen kunnen betalen.

2500... al eens goed gekeken hoe de behuizing is gemaakt?
 
2500... al eens goed gekeken hoe de behuizing is gemaakt?

Mijn timmermansoog zegt dat die balk boven het keybed bijna anderhalf duims is.. :D je kunt zeggen wat je wil maar op hout hebben ze zeker niet bezuinigd.

Als demo en qua sound programming niet heel erg impressive.. sowieo die opening.... :dubbel: (Here I go again...) Daar doorheen prikkend zijn hier met een beetje creativiteit leuke dingen mee te doen. 4 parts multi-timbraal zo te zien :okdan: ik hoop nog steeds op een update uitgave op de Deepmind met deze feature..
Wel jammer dat er geen multiband filter op zit..

Maar een karige presentatie.. effecten zijn niet actief (of gebruikt).. en laten we niet vergeten dat heel veel demo's van andere synths daar wel van profiteren.. Je moet een keer je product preseteren.. ('show must go on' hoorde ik ook nog ergens 8D) maar misschien iets te vroeg??

GM music op YT schreef:
We appreciate your honest and objective comments, but here are some points you should know:
1. This is still a prototype with a lot of work to be done.
2. No effects were used in this demo.
3. For this version, there are only 6 voices (final version will have 12)
4. Many features are not working yet, such as multi-timbrality, some modulations, velocity response and built-in effects section.
5. Pitch bend and Mod wheel will be added for the final version.
6. Keyboard could be replaced with a 61 key version for the final version.

Of course more detailed demos will come featuring some of the most important local artists, such as Ernesto Romeo. By this time, we just wanted to record something before disassembling the synth again to continue working on it.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of het slim is om zo'n pre-proto te tonen aan het publiek als je weet dat er nog heel veel gaat veranderen en kritische componenten ontbreken. Risico is groot dat er al een oordeel is geveld nog voordat het product klaar is. Maar goed, we zullen het beleven...
 
Vreemd om het nu te laten zien, als het nog niet af is. Ik dacht dat je bij bv. Kickstarter een product moet laten zien dat klaar is, en dat is vooral om investeerders te trekken. Om zoiets nu te laten zien aan potentiële toekomstige kopers, niet de beste manier van marketing.
 
Mijn timmermansoog zegt dat die balk boven het keybed bijna anderhalf duims is.. :D je kunt zeggen wat je wil maar op hout hebben ze zeker niet bezuinigd.

Om hout rond een synth te hangen moet je geen timmerman zijn...ik bedoelde eerder de structuur van de behuizing in zen geheel,het is geen vlakke omgebogen metaalplaat.

Zo een behuizing ,zelfs in grote aantallen kost veel geld.

Binnenin zit je dan ook nog met een metalen framing.
 
FYI Moog maakt al jaren de ene na de andere betaalbare consumenten synth. De Little Phatty, de Sub Phatty, Mother 32, Grandmother, de Matriarch (of hoe je dat ook spelt), de DFAM, de Subsequent.
Als je zo een concept opschaalt naar 6 of 8 voices hoef je niet opeens op een prijskaartje van €8.699,- te zitten. Maar gewoon op een schappelijke €2.500,-. Iets wat de mensen kunnen betalen.

Er komt zeker en vast nog een goedkopere Moog polysynth ... maar zelfs in polysynths heb je tegenwoordig toch al keuze genoeg eigenlijk ...
 
Back
Top