bedoel je daarmee dat je bijvoorbeeld bestaande delays of vsti's intern kan uitbreiden met andere zaken? Dat zou wel enorm gaaf zijn als dat zo is.
bijvoorbeeld Replika XT delay, en dan de feedback daarvan koppelen aan een stepsequencer, of in bijvoorbeeld phoscyon een granular na de osc zetten, zijn dat echt dingen die mogelijk zijn in bitwig? Zo klinkt het een beetje als ik je verhaal lees.
dingen als lfos, stepsequencers of granular effects achter delays plaatsen kan ook in ableton, maar dat is altijd een serieel pad waarbij elk element los staat in dat seriele pad. Dat is niet zo geavanceerd als dat ik jouw verhaal begrijp van hoe het in bitwig werkt.
wat betreft sommige opmerkingen hier van inspiratie. Ik heb juist het tegenovergestelde, praktisch elke hardware synth vind ik saai, te beperkt kwa mogelijkheden (zelfs de korg kronos), maar zeker alle standaard subjective hardware synths. Voor mij begint het pas interessant te worden als ik het in software domein zit waar je inderdaad alles kan routen wat je maar wil in je pad en zo je uiteindelijke sound creeert. op een gegeven moment heb je het wel gehad met het standaard kunstje van een oscillator waarbij je wat harmonics weghaalt via een filter en envelope erovereen en maximaal nog een paar routing dingetjes om het iets levendiger te maken.
Hardware synths zijn gewoon vrij beperkt als je er over nadenkt en al 30 jaar hetzelfde eigenlijk. Via software is die limiet er niet meer, daar is je eigen fantasie meer de beperking. Dat je het draaien aan een knopje mist is onzin tegenwoordig, als je een paar goede midi controllers aanschaft is dat probleem praktisch helemaal automatisch voor je opgelost (helemaal als je in een NKS based setup draait).
Daarom vond ik je verhaal van bitwig ook erg interessant, ik hoop dat het zo werkt als dat ik jouw verhaal interpreteer. Wie weet wordt ableton dan ook getriggered om daar nog iets verder op uit te breiden als dat ze nu al doen..