Pico System III

Erica synths komt met een nieuwe mini all-in-one modular verkrijgbaar als desktop en eurorack module:

https://www.elektronauts.com/t/erica...tem-iii/104140

voor die prijs respectievelijk €450 en €400 lijkt me dat wel serieuze concurentie voor bv. de neutron en de 0-coast 8)

Plus je kan presets opslaan/solderen op een kaart, Buchla Easel style!
 
Super veel te patchen voor relatief weinig, je moet idd geen grote vingers hebben : )
 
Leuk voor in je tiny house, maar hier word je toch helemaal gek van?
Valt wel mee toch? Het zijn allemaal basic modules in 1, voor bediening trek je zo CV naar een grote knop.
Goed idee, 1 aansluitkabel ipv 10 ofzo. En maar 1 pcb dus kunnen ze daar flink op besparen.

lijkt me dat wel serieuze concurentie voor bv. de neutron en de 0-coast
Dit is niet zoals een Neutron of een O-coast omdat er binnenin geen verbindingen zijn (of wel een paar?)
Maar concurreren ermee wel, dit lijkt mij een betere instapper voor Eurorack dan een semi-modular.
 
Leuk voor in je tiny house, maar hier word je toch helemaal gek van?

dat zeiden mensen vast ook bij de eerste Nokia mobiel ;)

Ja wat betreft gepriegel, mensen zijn ook blij met hun volca. Heb zelf alleen de sample maar die volca modular lijkt me qua patchen ook geen sinecure. En hij is niet euro compatible.

Ik heb een aantal van die pico modules nu in m’n live setup en dat is prima te doen. Essentiële tweaks doe ik met CV vanaf een grotere knop. Maar wel ideaal als je live aan de slag wil, het ding is geloof ik ook meer getarget op live performance en educatie. Elk nadeel heb zn voordeel zeg maar :)
 
Dit is niet zoals een Neutron of een O-coast omdat er binnenin geen verbindingen zijn (of wel een paar?)
Maar concurreren ermee wel, dit lijkt mij een betere instapper voor Eurorack dan een semi-modular.

Je kan dus zelf meerdere interne verbindingen "opslaan" door de 5 blanco kaarten op jouw favoriete configuratie te solderen. Je krijgt er ook 5 kaarten met preset verbindingen bij.
Gejat van Buchla natuurlijk maar nog steeds best wel stoer.
 
Ik zou die prijs eerst maar eens dubbel checken,.... aangezien dat ze alleen nummer 2 nog maar op de site hebben staan voor 1120,-- euro

Ik kon vorige week nergens een prijs vinden, maar zo te zien zijn het +- 10 van die pico modules en dan ook nog eens in een huisje ,... lijkt mij eerder 750 euro of meer.

Maar ik kan het ook verkeerd zien :engel:



Lees eronder dat het maar 1 frontpanel is,.. maar dan nog zou ik graag de prijs van erica horen om er zeker van te zijn..
 
Zie het divkid filmpje, geloofde het eerst ook niet maar wordt door de maker zelf genoemd die prijs.
 
Systeem gebruikt geen losse modules. Kan dat de prijs drukken?

Dat staat er letterlijk. Dat het 1 paneel en 1 pcb is.

Die card connector a la Music Easel is wel lachen. Benieuwd wat voor modules/kaarten daarvoor komen.
 
De ontwerper bevestigd dat in het video interview
 
Lezen kan ik ook, is geen antwoord op mijn vraag.

"The price is less because it’s made as a one circuit board so it’s not separable, and that saves a lot of manufacture cost."

Jij kunt idd echt goed lezen.
 
Dat is waarschijnlijk de post brexit prijs in GBP :D
 
Back
Top