Dreadbox Antiphon (DIY)



Dreadbox presents a new Limited DIY Kit Antiphon is an Analog Monophonic Eurorack Synth Voice
8 Sine Wave Oscillators Oscillator
7 and 8 can be used as LFOs with a range of 1min up to 10kHz
Individual Oscillator Outputs and pitch control
2-Pole non-resonant Low Pass Filter
2-Pole non-resonant High Pass Filter Exponential VCA
Analog Spring Reverb with Gain control
150mm Belton 3-Spring Reverb tank
External Input can accept up to Guitar Levels
In combination with the Cardboard case+ power product (NOT INCLUDED in the DIY KIT), it can be used as a Drone Synth or as a Desktop Effect Desktop Effect:
– Spring Reverb
– Tremolo
– Ring Modulator / Bit Crush
– Filter Effects
– Overdriven Reverb 22 Patch Points 42HP Eurorack Format

more info at: www.dreadbox-fx.com/antiphon
 
Is het een soort additieve/substractieve hybride? Ik vraag me af hoe deze module muzikaal in te zetten is.

Met die 8 sinussen is het een additieve synth en de filters die er achter zitten zijn subtractief, dus ja, het is beide in 1 doosje. En an sich kun je vrijwel alles muzikaal inzetten, maar hangt een beetje af van wat je muziek je maakt. Je kunt natuurlijk altijd snippets samplen en die gebruiken. En hij heeft gewoon een pitch input die waarschijnljk een 1V/Oct offset is voor de 8 VCO's. Dus je kunt er gewoon melodieën mee maken. Maar het lijkt me vooral een heerlijke dronebox...
 
Denk dat dit een mooi ding is om als basis te gebruiken en de schakelingen te hacken, wat dingen toe te voegen, etc. Heb even kort de schema's bekeken, het is allemaal ontworpen rondom TL074 opamps en V2164 VCA's en het is niet zo ingewikkeld. Zo is het al een leuk ding, maar hier zit nog meer in voor de knutselaar.
 
het lijkt me vooral een heerlijke dronebox...
Nog even hierover, het genereert een boel sinussen, ik vraag me af hoe zuiver deze zijn. Als ze mooi schoon zijn, dus zonder andere frequentiecomponenten, dan zou je kunnen denken aan een toevoeging met enkele vermenigvuldigers. Zo'n vermenigvuldiger genereert van twee sinussen de som- en verschilfrequenties, de non-harmonische frequentieinhoud kan goed zijn voor het maken van ietwat metaalachtige klanken. Bedenk iets op dit thema en ook dat het mooi CV is aan te sturen. Zoiets lijkt me heel geschikt voor drones. :)
 
Of, om de complexiteit van een uitbreiding niet te groot te maken, iets bedenken dat werkt als een soort van wavefolder met 8 inputs?
 
Bon, mijn kit werk niet.

Als ik het volume van mn mixer heel erg luid zet hoor ik de 8 sinusen wel reageren op de sliders/pitch.
De reverb tank werkt wel normaal.


Iemand een idee waar ik best zoek?

Thx!
M
 
Club Mayz Heb je een oscilloscoop? Dan even het hele signaalpad (paden in het geval van de 8 sinussen) nalopen om te zien of je overal signaal ziet en met een amplitude wat het zo ongeveer moet zijn. Dan kun je zien waar het niet goed gaat. Heb je het schema bij de kit gekregen? (of gedownload?)
 
Post even wat foto’s. Wsl heb je een onderdeel verkeerd om, of is er ergens kortsluiting oid.
 
Back
Top