• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

Modal: Argon 8

barend

Well-known member
hehe,ja idd,ik vind de elementen van het design in zen geheel coherent,het enige minpunt is het materiaal van de zwarte zijkanten (net gelakt hout! WTF?) en de 4 vijzen van de joystick die zichtbaar zijn,maar er is duidelijk een pro designer aan het werk geweest wat niet het geval is met het ASM misbaksel.

volgens mij is het hout, dat zeggen ze in de video tenminste.

Nap

XVintage lid
Ik vind zowel dit ding als die Hydrasynth ondanks alle mooie features toch maar als een vrij matige VST klinken. Serum heeft meer ballen.

SB-SIX

Well-known member
Ik vind zowel dit ding als die Hydrasynth ondanks alle mooie features toch maar als een vrij matige VST klinken. Serum heeft meer ballen.

Serum hangt enorm op de interne FX. Als je deze weglaat bij serum of toevoegt aan de Argon8 ben ik benieuwd hoe het er dan voor staat. Het blijft natuurlijk wel een digitale synth dus in theorie is dezelfde sound ook prima mogelijk met een vst. Vind de Argon8 wel een stuk voller klinken dan de Hydra.

Luxman

Berlin School Drop out.
Een koopje gezien het goede klavier en de metalen constructie en op enkele punten (aantal oscillatoren per stem, theoretisch totaal aantal golfvormen, golfvormmanipulatie, sequencer) uitgebreider dan de Hydrasynth, maar op de meeste punten niet. Er komt nu veel keuze aan wavetablesynths in de prijsklasse tussen 650 en 2100 euro.

eens. Na de analoge revival, nu weer de digital/wavetable revival. ik vind ze beiden interessant.

Paulogic

Well-known member
Moeten we deze dan zien als een "echte 8 voice" polyfonische tov de Skulpt? Skulpt Plus?

De Skulpt heb ik staan (feitelijk gekocht voor wat midi-test), maar die klinkt best wel ok.
Deze is het gemakkelijkst te bedienen met de App want hands-on niet zo handig/overzichtelijk.
Deze Argon lijkt mij dan direct wel wat meer hands-on en de prijs valt ook reuze mee. Misschien
moet ik wel de Skulpt dan doorschuiven en migreren naar een Argon.

Oogbal

Well-known member
Die laatste Demo heeft mij overtuigd. Ik had hem gister bíjna gepre-ordered (ToneControl had een aardige aanbieding een uurtje), maar het is voor mij best een smak geld en ik hoorde wat klachten over de kwaliteit van hun eerdere synthesizers.
Hebben hier ook mensen ervaringen met Modal? Zijn het gewoon een paar luide stemmen en zouden jullie het er niet om laten om hem te kopen? Ik stel me voor dat ze intussen een hoop geleerd hebben van hun eerdere synthesizers.

(Ik kon ook niet beslissen tussen de Argon 8 en de Skulpt. Ik weet best waarom de Argon 8 een interessanter is op papier, maar ik heb een zwak voor portable jam-op-de-bank synthjes. M'n Volca's Bass wordt meer gebruikt dan de Neutron.)

Paulogic

Well-known member
Ik heb de skulpt sinds enkele maanden. Tof ding en de bouwkwaliteit lijkt mij prima.
Ik zou echter meer polyfonie leuk vinden maar dan moet ik een 2e bijkopen en doorlinken (polychain).
Ik ga eerst Falcon 2 aankopen, het is vandaag 30% korting voor Vrijdag de dertiende : 244 € !

De Argon lijkt mij wel wat maar is dan ook weer verschillend.

Freelander

Well-known member
Heb de M001 en de bouwkwaliteit is super. Er komt zeker een Argon bij :)

Oogbal

Well-known member
Na nog een tijd zoeken heb ik ook geen klachten over recentere modellen kunnen vinden, dus ik wacht nog even de eerste na-release reviews af terwijl ik wacht tot ik m'n Reface CS heb verkocht en dan ga ik voor de Argon :)
​​​