Roland JU-06A (Boutique)

Shit, twijfel al een tijd om mijn ju-06 voor de hoofdprijs te verkopen, dat zit er niet meer in ben ik bang...
 
Beter plaatje. Al een beter ontwerp dan bij de JU-06 maar nog steeds klein hé... .

ju-06a_main.jpg - Click image for larger version  Name:	ju-06a_main.jpg Views:	1 Size:	51,8 KB ID:	3703251


Shit, twijfel al een tijd om mijn ju-06 voor de hoofdprijs te verkopen, dat zit er niet meer in ben ik bang...

Dan moet je geen nieuwe Roland meer kopen. Het is bijna zoals een automerk. Elke jaar een andere versie van hetzelfde model.
 
tja, en dan komt de "nieuwe"FANTOM" er ook ineens aan......:maffia:
Ik heb aan mijn oude "Fantom" en "V" synt. genoeg. (Roland in huis):beard:
 
Dan moet je geen nieuwe Roland meer kopen. Het is bijna zoals een automerk. Elke jaar een andere versie van hetzelfde model.

True, heb hem toentertijd ook niet gekocht met het idee dat ie meer waard zou worden, maar zag ze steeds voor 400+ te koop staan (en vrij snel weer weg) en dacht daar doe ik hem ook wel voor weg ;). Achja, kan het altijd nog proberen, niet iedereen houdt het nieuws bij ;)

ontopic, vind dit een mooie update extra voices zou inderdaad mooi zijn, maar goed, daar heb je de duurdere modellen voor.
 
Wil het ding zo graag heel leuk vinden, maar naar tig boutiques te hebben gehad vallen ze mij altijd een beetje tegen.
4 voices ook jammer. Ik wil een echt clone van Roland niet de zoveelste digitale versie in een nieuw jasje.
 
Wil het ding zo graag heel leuk vinden, maar naar tig boutiques te hebben gehad vallen ze mij altijd een beetje tegen.
4 voices ook jammer. Ik wil een echt clone van Roland niet de zoveelste digitale versie in een nieuw jasje.

kan je misschien vertellen wat er allemaal tegenvalt? (naast de 4 voice)
 
De aankondiging doet wel wat met het aanbod https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-roland-ju06/k0

Ik vond boutique's ook maar magertjes klinken in vergelijk met het origineel. Heb de JP08 gehad.. en verkocht 'n paar maanden terug. Op SF kwam het bod niet hoger dan 250 btw..
Misschien zetten sommige verkopers ook expres hoger in omdat er toch altijd ondergeboden wordt.. maar misschien zijn er wel een paar gekken die 400+ hebben gegeven..

Ik ken de JU-06 niet qua klank maar vind de Juno 106 sowieso minder goed klinken dan de 60/6.. of deze emulatie dat goed maakt ben ik dan wel benieuwd naar..
Qua mogelijkheden vond ik de Alpha Juno eigenlijk veel interessanter... Maar ja, die had standaard geen schuifjes..
 
Laatst gewijzigd:
ik had toen die Ju-06 uitkwam goed zitten luisteren naar een youtube video waarin redelijk nauwkeurig de orginele met de nieuwe werd vergeleken.
ik vond de verschillen niet heel erg groot. de nieuwe digitale klinkt ergens wat cleaner en mist wat body (laag, midlaag)....of gaat het veel verder allemaal? de verschillen?
 
Het komt ook wel redelijk in de buurt.. maar ik vond de klanken waar ik een JP08 voor wilde gebruiken niet overtuigend genoeg. Ik hoor in de video tussen de 60 en de boutique ook weer duidelijk verschil.. en dan mis je op YT sowieso al het hoog boven de 15k.. en juist in het hogere spectrum zit het detail.. als je dan een lage basnoot vol boventonen hoort, mis je gewoon iets bij de boutique.
Nu vond ik de Juno 106 altijd al wat steriel.. en iel tov de 60/6.. dus sowieso gewaagd om juist deze te emuleren.

Al met al kun je ook prima muziek maken met wat dunnere klankjes maar ik vind dit soort beperkte apparaten opnieuw uitbrengen altijd een beetje zonde. Het was toen misschien de manier om synths betaalbaar te maken.. door de extra envelope en oscilator weg te laten maar dat hoeft tegenwoordig toch allemaal niet meer? Je kunt die dingen met huidige DSPs wel 100 stemmig maken als het moet.

Eigenlijk is de Deepmind dan gewoon stukken interessanter.. is ook geïnspireerd op de 106 maar door wat fantasie te gebruiken een veel completere synth.
https://www.youtube.com/watch?v=W1OrME6w7nQ
 
Laatst gewijzigd:
schattige looks,en hij is heel mooi en aantrekkelijk vind ik,jammer van de 4 voices wel.
 
Hij ziet er alleszins beter uit dan de JU-06 maar of er veel verschillen zijn moet ik nog even nakijken.
Ik had kort de JX-03 en vond die wel leuk maar inderdaad 4 voice was beperkt voor strings/pads enz.
 
Ik moet zeggen dat ik deze JU niet zo snap. Een remake van een remake met betere looks.

De schattigheidsfactor speelt best een rol bij die Boutiques.
Ik heb mijn JP-08, die intussen volledig overbodig is geworden sinds ik de System-8 aanschafte om die reden nooit weggedaan.

Voor de echte Juno liefhebber blijkbaar interessant, maar mijn Juno behoeften worden afdoende bevredigd met de System-8 en eventueel straks met de Jupiter-X/Xm
 
De Boutiques hebben een leuke paintjob, maar het is natuurlijk gewoon brol. Er zitten zwakkere processoren in dan bijvoorbeeld de System-8 waardoor de interne samplerate lager is én je ook nog eens minder polyfonie krijgt. Dus het klinkt minder goed en je hebt minder stemmen. Dan nog de brakke micro USB aansluiting die snel kapot gaat, alleen maar digitale outs kunnen gebruiken als je hem instelt als audiointerface, twijfelachtige midi implementatie en de mini jack outputs die het allemaal maar so-so maken. In plaats van de Boutiques ben je beter af met de grote Aira broers, maar groene leds ieuw dat willen we niet.
 
ja ben er ondertussen uit dat alles wat minijack out heeft speelgoed is. Hopelijk volstaat dat voor me om 't nooit meer te kopen allemaal :D
 
na wat gelezen te hebben hier:

elke keer 'trap' ik er weer (bijna, soms helemaal) in...er is een wereld van verschil tussen willen hebben (en mee spelen) en nodig hebben (serieus kunnen gebruiken).ik heb straks weer wat spaargeld en ga toch maar nog even verder kijken in de wereld van ruige oude versleten gruizige warme organische analoge keyboard/synth/modules....

mijn Kawai DX900 orgel blijkt eigenlijk gewoon helemaal top wat dat betreft!
 
Back
Top