Quantize in de 101 en 707 ziet er wel triest uit. De MC303 Groovebox had een hele hoop grooves, shuffles die je aan je parts kon toewijzen. Zonder dat is het niet een 'Groovebox' en haak ik af.
Hoop dat ik het mis heb.
mc101 even doorgenomen. Ik mis idd een hoop functies.
Kan die 101 gebruikt worden als simpele external sequencer?
ik zoek iets simple als een keystep maar zonder het te kleine keyboard
Kan die 101 gebruikt worden als simpele external sequencer?
ik zoek iets simple als een keystep maar zonder het te kleine keyboard
Hmm het lijken geen spraakmakers te zijn hier die nieuwe Roland Grooveboxen..
Je begint je bijna af te vragen of er wel muziek mee te maken is als ik het zo lees haha, maar ik moet zeggen dat de MC-101 echt wel een veelzijdig bakkie is..
Een paar schetsen die ik ff snel gemaakt heb vorige week voor wat betreft een indruk:
De MC-707 en de MC-101 zijn toch het zelfde. MC-707 is toch uitgebreider?
Om welke redenen heb je deze aangeschaft? Wat vind je van de workflow?
Een vriend an mij heeft de MC-707 en heb hem even op weg geholpen.
vind het een fantastische bak en ben zoiezo erg Roland fan en heb een XV5080.
Wat je mist,
- envelope faders, zodat je snel pitch en filter envelope kan veranderen.
- Multisamples ( Omdat een single sample over het hele keyboard niet goed klinkt )
- Grooves.. Nou ja er is wel micro edit
- Keysboard, spelen op die pads is wel r*k, je raakt zo per ongeluk de octave switch aan.
- Arpeggio (wtf??)
- external midi control voor de sound parameters.
Pro's
- De sound engine is super, XV5080 achtig maar met OSC sync en Xmod. Iets minder gedetaileerd. Maar nog steeds super.
- Scatter is een coole modulator
- Makkelijk in gebruik, in 10 min had ik een beat, bas en synth partij ingespeeld. ( ok ik ben al bekend met de roland workflow )
- usb audio interface, 2 in 10 out
In de staat dat hij nu is is het al een hele vette bak waar je echt mooi beats op kan maken.![]()
Wat vond je van bouw kwaliteit ?
Had jij hem zelf voor 900 euro gekocht dat is de prijs waar voor die nu te koop staat in de winkels ?