Roland Jupiter-X en Jupiter-Xm

Click image for larger version  Name:	jupiter-xm_top_gal.jpg Views:	1 Size:	54,4 KB ID:	3703196



https://www.roland.com/nl/products/jupiter-x/
https://www.roland.com/nl/products/jupiter-xm/
 

Attachments

  • jupiter-xm_top_gal.jpg
    jupiter-xm_top_gal.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 273
Last edited by a moderator:
Roland is de weg kwijt... er is toch al een Jupiter clone met de aira. Maak deze dan analoog. O nee ze willen graag vernieuwend zijn. Kom dan niet met deze bak! Qua Design ook weer zo’n goedkope kermis look. Sinds de jaren 90 is het ruk bij Roland.
 
Weeral wordt de naam Jupiter misbruikt.Het hoort een analoge synth te zijn met specs of 2019
 
Zonder even ook maar iets nagezocht te hebben, is de sound engine van deze Jupiter anders dan die uit de Aira reeks?

Op zich vind ik deze bak wel interessant (als de prijs dat ook is) de bediening van de System 8 synth stond me tegen.
 
Het is trouwens weer zo’n bak waar de hele Roland geschiedenis in zit qua geluid. Jupiter 80 dus. Maar dan weer een andere engine.
Pfff...Roland en hun vernieuwing.

gewoon de zoveelste bruiloft band in een doos.

Uli al bezig met een analoge Jupiter?
 
Een softsynth in een hardwarejasje...
 
Ze hebben het hier over een ZEN-core sound generator.
In hoeverre dit een marketing term is en het verschillend is van de ACB engine van de Aira serie weet ik uiteraard niet.
 
Een softsynth in een hardwarejasje...

Net zoals de Virus, de......, de ......., en de rest.
En dat ze een eigen ouwe naam recyclen: welkom in de 21e eeuw ! (waarin zelfs de opel astra zichzelf kan inparkeren)
 
Maakt niks uit, zou vaker moeten gebeuren. :okdan:

Natuurlijk maakt het ook niet uit maar laat ze daar eerlijk over zijn. Zoals ik het nu lees Zen-Core denk ik dat er een AMD high-performance x86 Core processor in zit en je op dat ding ook Windows kunt draaien... Een PC/Mac met x86 Core processor heeft bijna iedereen al. Laat die processor dan weg, bespaar kosten en breng een goede hardware-midicontroller uit en lever er een softwaresynth pakket bij. Wat een verspilling.
 
Laat die processor dan weg, bespaar kosten en breng een goede hardware-midicontroller uit en lever er een softwaresynth pakket bij.

Dit is natuurlijk afhankelijk van je werkwijze. Voor een goeie implementatie van eea zou je dan meerdere verschillende controllers moeten hebben, of met een Lemur-achtige oplossing werken.
En er zijn er genoeg die gerust een Roland-pc met toetsen voor zich willen hebben staan, maar die geen "normale" pc mee gaan slepen.
 
Roland wilt het toch maar niet snappen, allerlei fabrikanten brengen analoge reissues uit, Roland blijft bij hun digitale apparaatjes die de kracht van het origineel waarop ze duidelijk gebaseerd zijn bij lange na niet halen.. Breng het dan uit als een opzichzelf staande workstation, ipv een soort Jupiter 8 kopie. Maargoed, dan doet Behringer het wel binnenkort.

Net als die boutique synths met slechts vier stemmen polyfonie. De originele Juno synths draaien gewoon om basic sounds die echter mooi en warm klinken, maar dan moet je wel genoeg polyfonie (minstens 6 zoals het origineel) hebben om fatsoenlijke akkoorden kunnen spelen..
 
Back
Top