Nieuws van Behringer

Waarom is die beter, omdat het om een later model gaat of zo?
Hij kan beter zijn maar ik vind die houten echt zo'n mooie uitstraling hebben, die kofferbak vind ik wat gewoontjes.

Wat je zegt over dat het geluid niet zo bijzonder is geloof ik maar het is toch juist die matrix/patchpanel samen met de joystick die 'm zo leuk voor happy accidents maakt?
Ik vind hem ergonomisch beter, hij is makkelijker te bedienen. Qua geluid zijn er weinig verschillen behalve een golfvorm meer op de een op het patchpanel ten koste van wat weet ik even niet meer.

Happy accidents zijn goed mogelijk, je kan er zeker toffe geluiden uithalen, maar toch denk ik dat veel mensen het snel beu zijn. Je maakt ook niet snel een patch 2x omdat je die pennetjes steeds moet plaatsen, idem natuurlijk als je patchkabels gebruikt bij modulars maar dat was ik ook vrij snel zat.

Los daarvan er zitten zeker geluiden in waarom ik hem zou willen.
 
heb je al een joystick in je eurorack? ik heb de befaco joystick en moet een tweede nog inelkaar flansen.
Nee, ik heb nog geen joystick.
Deze heb ik al 'ns naar zitten kijken, daar kan je ook je beweging mee recorden en in een loop laten gaan, best geinig en 169 euro is niet zo gek duur. Flame joystick recorder
Dat instabiele is juist ook weer de charme.
Chaos en onverspelbaarheid met een rauwe dikke harige rand.

Dat vind ik ook, zo'n VCS/Synthi nodigt juist uit voor sonische experimenten dus wat mij betreft komt Uli binnenkort met dat ding.
 
Laatst gewijzigd:
Nee die joystick is gewoon 2 cv outs voor x and y as.
Ik heb het rubber gesloopt zodat die op zijn plek blijft staan anders gaat hij terug naar het midden.
 
Lijkt me sterk dat ze de koffer variant maken vd Synthi. Dat plaatje wat online rond zweeft vd vcs3 clone is een fors stuk kleiner dan een echte.

Ik vind de vcs3 ergonomisch juist stukken fijner werken dan de A(ks).

Je hebt simple weg gewoon meer ruimte. Heb ze lange tijd allebei gehad, de Synthi A uiteindelijk weg gedaan om die reden. VCS3 niet.

Sluit me weer wel aan bij @demian dat een hoop mensen hem Wss in een week of 2 zat zijn. Of er geen jota van snappen.
 
Het raadselachtige en iconische van het ding is juist dat wat mij fascineert. Ongetwijfeld zijn er later kwalitatief betere, efficiëntere en handiger synth op de markt gekomen. Wie gaat voor gebruikersgemak en snel-klaar moet zo'n vroege synth inderdaad maar beter niet kopen.
 
De koffer synthi is toch ook niet echt klein, er is genoeg ruimte tussen de knoppen, meer ruimte moet er niet tussen zitten wat mij betreft. De synthi gewoon plat op tafel werkt voor mij het best. Maar dat kan voor jou anders zijn idd.
 
Uiteraard is dat voor iedereen anders.

Als je ooit met een vcs3 gewerkt hebt en je dacht , irritant dit.
Dan is een koffer model de betere keuze.
 
De synthi gewoon plat op tafel werkt voor mij het best. Maar dat kan voor jou anders zijn idd.
Ja da's voor iedereen anders natuurlijk, voor mij zou het niet zo lekker zijn om een fors plat ding op m'n desk te hebben dus wat mij betreft komt de houten uitvoering.
Voor on stage is deze synth niet zo geschikt dus wat dat betreft is een koffermodel niet omdat je 'm meeneemt, dat was vroeger anders natuurlijk, in die tijd had je weinig keus en geen presets, men was al blij dat er iets handzaams was uiteindelijk.
Eerlijk gezegd vind ik de houten uitvoering ook iets wel iconisch hebben, het is wat dat betreft wel een tijdsbeeld en echt zo'n seventies bak, maar goed da's de romanticus in mij dan weer. :)
 
Snap ik, ik ben meer de snelle boy die met zijn synthi aks met het openbaar vervoer mee reist.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
 
Zonde dat je die weg gedaan hebt man !!!
Ik ben echt stom. Gewoon oer-stom.
Herkenbare fotos van je tripje naar UK/Londen.
Ooit lang geleden, niet lang voor de (enige) synthforum meeting in Zeeland, waar ik nog ff op je AKS heb gespeeld :okdan:
Haha, dat klopt ja. Jammer dat ik hem niet meer heb anders zou ik nog eens een meeting organiseren.
 
Behringer moet dit wel echt even goed doen. Niet een halfbakken kloon uitbrengen, maar gewoon een schot in de roos-kloon. Ik hoop dat ze de juiste keuzes maken.
En anders sta ik nog op de wachtlijst voor een originele nieuwe VCS3 bij EMS. Maar ik geloof niet dat ik nog 7500,- euro wil neerleggen voor een synth. Die tijd heb ik wel gehad eigenlijk, denk ik, en volgens mij is die 7500,- een oude prijs van 5 jaar geleden.
 
sick!!! mooi idd koffer met keys........
Een Synthi, Macbeth en een Easel daar kun je wel dikke slager mee maken.

Idd 7500 zou ik niet voor een synth neerleggen. Max 2 -3k
Toch denk ik niet dat de BH Synthi er snel gaat komen.
Dit omdat er meer mainstream synths te klonen zijn waar een grotere markt voor is.
 
hahaha, dikke slager met een Synthi. Dé manier om niet als Nerd over te komen.

'Wat heb jij nu voor een apparaat bij je ?

'Ja, moet je eens horen man.. dikke slager.. !' :mega::mega::mega:
 
Back
Top