Nieuws van Behringer

Door die interne polysynth wordt het toch m.i. toch iets totaal anders dan de Keystep Pro. Meer een Keystep Pro / Groovebox hybride lijkt het.

Alles hangt dan af van de kwaliteit van de engine vind ik. We weten dat Behringer prima analoge synths kan maken, maar ik kan me niks bedenken dat ze al hebben liggen.
Korg (met Microkorg gebaseerd op MS2000, Microkorg XL gebaseerd op Radias) en Roland (met JD-xi gebaseerd op hun SuperNatural synth) hebben veel moeite gestopt in die engines en ze klinken ook erg goed - ben zelf grote fan van de Radias engine. Maar bij Behringer wordt het wellicht meer ROMpler?

Ik ben toch wel erg benieuwd naar 't apparaat.
Qua design/uiterlijk zijn de producten van Behringer altijd net ff wat minder fraai dan de concurrentie overigens... Zelfs als je klassieke synths namaken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Ein
Door die interne polysynth wordt het toch m.i. toch iets totaal anders dan de Keystep Pro. Meer een Keystep Pro / Groovebox hybride lijkt het.

Alles hangt dan af van de kwaliteit van de engine vind ik. We weten dat Behringer prima analoge synths kan maken, maar ik kan me niks bedenken dat ze al hebben liggen.
Korg (met Microkorg gebaseerd op MS2000, Microkorg XL gebaseerd op Radias) en Roland (met JD-xi gebaseerd op hun SuperNatural synth) hebben veel moeite gestopt in die engines en ze klinken ook erg goed - ben zelf grote fan van de Radias engine. Maar bij Behringer wordt het wellicht meer ROMpler?

Ik ben toch wel erg benieuwd naar 't apparaat.
Qua design/uiterlijk zijn de producten van Behringer altijd net ff wat minder fraai dan de concurrentie overigens... Zelfs als je klassieke synths namaken.
Ja eens. Als dit kleurstelling en belettering wordt dan is het wel echt om te huilen.
 
Het lijkt wel alsof ze bij Behringer dachten "laten we over de Keystep pro de styling van de Roland A-300 pro gooien maar dan zo dat geen enkele functie nog visueel te onderscheiden is". Toch ook knap om dat klaar te spelen.
 
Alles hangt dan af van de kwaliteit van de engine vind ik. We weten dat Behringer prima analoge synths kan maken, maar ik kan me niks bedenken dat ze al hebben liggen.
Korg (met Microkorg gebaseerd op MS2000, Microkorg XL gebaseerd op Radias) en Roland (met JD-xi gebaseerd op hun SuperNatural synth) hebben veel moeite gestopt in die engines en ze klinken ook erg goed - ben zelf grote fan van de Radias engine. Maar bij Behringer wordt het wellicht meer ROMpler?
Ik denk dat ze hun Brains engine er in stoppen. En anders die van de Hirotribe.
 
En de vcs ?

Lijkt me dat daar het chipprobleem niet zo speelt toch ?
Och man, ik zit er al een jaar of twee op te wachten en van alles brengen ze uit maar die VCS die komt maar niet terwijl ik daar echt benieuwd naar ben.
Ook al heb ik het origineel nooit bespeeld maar er zit zoveel historie in dat ding dat ik 'm gewoon heel graag wil proberen.
 
Och man, ik zit er al een jaar of twee op te wachten en van alles brengen ze uit maar die VCS die komt maar niet terwijl ik daar echt benieuwd naar ben.
Ook al heb ik het origineel nooit bespeeld maar er zit zoveel historie in dat ding dat ik 'm gewoon heel graag wil proberen.
Misschien eens bij Willem twee Studio's langsgaan voor de originele te horen?
 
Misschien eens bij Willem twee Studio's langsgaan voor de originele te horen?
Dat zou ik wel een keer willen doen maar ik heb altijd begrepen dat je studiotijd moet boeken, volgens mij kan je niet zomaar even langsgaan.
 
ik zit nog steeds te wachten op de p16, ubxa en vcs. Maar zoals de prijs van de P800 is denk ik dat de p16 en ubxa ook wel boven de 2400 euro gaan raken.
Maar ik heb geduld want de Osmose komt er ook nog aan.
Ben nog steeds content met de Boog en Pro One.
Behringer zelf heeft gezegd dat een goeie poly Niet meer hoeft te kosten dan 1500 dollar :)

ik had nog niet echt naar de p800 gekeken en vind het hier wel echt super dik klinken (goeie reverb erbij wel). wist ook niet dat Dan fatsoenlijk kon demo-en :).

 
behringer-jt-2-paraphonic-synthesizer.jpg


Behringer has shared a sneak preview of the JT-2 – a Eurorack-format monophonic synth voice, based on the voice of the Roland Jupiter-8.
$299
 
..laten ze eerst maar eens spullen gaan releasen die ze 4 jaar geleden aankondigden :)

Hier een lijst van Amazona met producten die nog in de wachtrij staan en de kans op de release....

Behringer 2-XM (Oberheim Two-Voice, SEM) News 03. März 2022 – 50%
Behringer AD104 (Moog MF-104M), News vom 30. März 2022 – 50%
Behringer AKS mini, News vom 30. Januar 2023 – 70%
Behringer ARP 1601 (Sequencer) News, 21.12.2021 – 40%
Behringer Avatar (ARP Avatar), News vom 11. April 2022 – 20%
Behringer BM-102 (Moog Moogerfooger) News vom 19. Februar 2023 90%
Behringer BBG Wave (PPG-Wave 2.2) News 8.2020 – 60 %
Behringer BCR32 Controller, Relaunch, News vom 9. März 2022 – 90%
Behringer Behremin (Theremin) News 27.2.2022 – 60%
Behringer CS mini, News vom 18. März 2022 – 50%
Behringer DAW, News 03.2020 – 40 %
Behringer DS-80 (Yamaha CS-80) (News 16.06.2021) – 60 %
Behringer DX1 (Gardiner Houlgate Report 21.12.2018– 50 %
Behringer Edge (Moog Dfam) (News vom 21.10.2021) – 90%
Behringer Enigma (Buchla Easel 208, News vom 13.April 2022 – 20%
Behringer Groove Key (Arturia Keystep Pro), News vom 21.12.2022 – 90%
Behringer Hirotribe Soul News vom 4. März 2022 – 90%
Behringer Jam (AKAI MPC One), News vom 14.5.202o – 20%
Behringer JT-2 (para Roland JP-8, News vom 22.2.2023 – 50%
Behringer JT-4000 (Roland JP-8000) News 18. März 2022 – 80%
Behringer Jupiter-8 (Roland Jupiter 8 News vom 9.12.2022 – 40 %
Behringer Kobol (RSF Kobol) News 19.03.2022 – 70%
Behringer Kobol Modul (RSF Kobol) News vom 11. April 2022 – 70%
Behringer Logan (Registrierung Markenname 11.2019) – 5 %
Behringer LM Drum (LinnDrum) (News 17.6.2021) – 70 %
Behringer Model 15 (Moog Grandmother) News 5. März 2022 – 70%
Behringer Model D Soul, News 6. März 2020 – 80%
Behringer MS-5 (Roland SH-5 Klon) News vom 18. März 2022 – 60%
Behringer Octave Divider (Musitronics Mu-Tron Octave) News 10.12.2021 – 90%
Behringer OMX (Oberheim DMX) (Leak, 12.2017) – 20 %
Behringer OSCar (News, 03.2017) – 60 %
Behringer Polyeight (Polysix-Klon) News vom 2.4.2021 – 60%
Behringer Polykobol (RSF Polykobol) News vom 29.4.2022 – 30%
Behringer Polivoks (News vom 16. Juli 2021) – 35 %
Behringer Prodigy (Registrierung Markenname 11.2019) – 5 %
Behringer Proton, News vom 1. März 2022 – 90%
Behringer Pro-16, (Sequential Prophet 5), News vom 18.03.2022 – 60 %
Behringer Pro-800 (Sequential Prophet 600) – News vom 8.12.2022 – 80 %
Behringer Pro-VS Soul (Prophet VS) News 24.02.22 – 80%
Behringer Prophet-5 (Video 7.2019) – 5 %
Behringer Quadra (Registrierung Markenname 11.2019) – 5 %
Behringer RD-78 (Roland CR-78 Aufruf von Behringer 01.2020 – 25 %
Behringer Saturn Soul (Inspires by Jupiter 8 News 28.2.2022 – 80%
Behringer Solina String (Solina String Ensemble) News vom 25.8.2022 – 80 %
Behringer Source (Registrierung Markenname 11.2019) – 5 %
Behringer SQ-10 (inspired by Korg) Umfrage vom 10.11.2020 – 30 %
Behringer Syncussion SY-1 (News vom 11. Januar 2022) – 90%
Behringer Synthex (Registrierung Markenname 11.2019) – 5 %
Behringer Toro (Moog Taurus) News 1. März 2022 – 70%
Behringer Trident (Registrierung Markenname 11.2019) – 5 %
Behringer UB-1 Spirit, News vom 02.03.2022 – 90%
Behringer UB-Xa (Oberheim OB-Xa), News vom 18. Mai 2022 90 %
Behringer UB-Xa D (Modul des UB-Xa) News 24.02.2022 – 70%
Behringer VCS-3 (EMS VCS3) News vom 29. März 2022 – 40%
 
Bekijk bijlage 3832676
Behringer has shared a sneak preview of the JT-2 – a Eurorack-format monophonic synth voice, based on the voice of the Roland Jupiter-8.
$299
Het is niet echt aangekondigd, er wordt gevraagd wat men er van zou vinden. Er is nog steeds een flinke lijst van daadwerkelijk aangekondigde producten natuurlijk, maar voor een deel zijn het simpelweg proefballonnetjes om te kijken hoe de markt reageert.

Ze hebben iig genoeg faciliteiten en tijd om leuke prototypes te maken. Hopelijk zakt de prijs weer een keer voor chips (door een grotere beschikbaarheid), zodat ze ook hun beloftes eens waar gaan maken.
 
Hier een lijst van Amazona met producten die nog in de wachtrij staan en de kans op de release....
Dank je voor die lijst & link.

Die Amazona-page heeft het met dat geschatte percentage echter over een inschatting hoever de ontwikkeling inmiddels gevorderd is.
Dat zou je dan mogen interpreteren als kans op ooit-een-release is 100%, maar dan zouden er geen proefballonetjes meer in die lijst staan...

... wellicht is jouw interpretatie echter dichter bij de uiteindelijke gang van zaken... :?


Maar goed, meesten van ons zullen wel voldoende spul hebben om hier allemaal niet op te gaan zitten wachten. Mocht het daadwerkelijk opduiken (en 't binnen de morele grenzen blijven) is dat mooi, maar ondertussen mag ik hopen dat iedereen z'n leven gewoon doorgaat :)
 
ah, dat teasen met spullen waar je vervolgens nog jaren op kan wachten irriteert me een beetje...
 
ah, dat teasen met spullen waar je vervolgens nog jaren op kan wachten irriteert me een beetje...
Absoluut waar, 't is allemaal wat ridicuul. Was Behringer een 'duurder merk' geweest dan zouden de meesten het allemaal negeren neem ik aan,
maar via de prijsstelling weten ze toch de aandacht te trekken - en als je eenmaal op hun vliegenvanger zit kom je niet meer los.


vlv.JPG
 
Een monofone juup8?

Rrrrrraarrrrr!

Ik denk dat zoiets vlotter gaat verkopen aan 299$ dan een polyfone Jupi8 clone waar je 2000$ voor moet gaan neertellen. De Sequential Pro One en Roland Promars waren ook monofone broertjes van je weet wel ... de Promars is zelfs vetter dan eender welke jupiter IMO
 
Back
Top