Nieuws van Behringer

Met GliGli mod? edit: ja dus. 600 dollar?? Uli wat maak je me nu!
Ik meende ergens te lezen met een prijs onder de 600. Wellicht was dat nog voor het inflatiespook toesloeg.
 
$599 + 21% BTW + invoer/marges etc. zal met de huidige dollarkoers ongeveer €700 zijn, al kan ik me niet voorstellen dat Behringer voor dat prijsniveau wil gaan in Europa. We zullen zien.
 
ik zit nog steeds te wachten op de p16, ubxa en vcs. Maar zoals de prijs van de P800 is denk ik dat de p16 en ubxa ook wel boven de 2400 euro gaan raken.
Maar ik heb geduld want de Osmose komt er ook nog aan.
Ben nog steeds content met de Boog en Pro One.
 
Met die desktop behringers heb je wel veel synth per vierkante meter daarom. Zou ook wel grappig zijn als eenheid, voices/vierkante meter ofzo. Je kan straks de setup van Jean Michel in je handkoffer meenemen op reis.

Handig vind ik ook dat je ze in je eurorack modular kunt schroeven.
Ik heb de Neutron in m'n RackBrute zitten, maar op het moment dat ik mijn modular wil uitbreiden met andere modules zit hij ook zo weer in z'n eigen hok.
De aangekondigde Enigma module zou ik wel een leuke reden vinden om de Neutron weer in z'n eigen doosje te stoppen.
 
Het formaat van die Behringer rack-synths is erg handig en herken ik ook van mijn System-1m. Toch is ‘t jammer dat al die synths een beetje eenheidsworst worden door hetzelfde formaat. De oorspronkelijke synths hadden een bepaald uiterlijk en lay-out waar een filosofie achter zat en dat is een beetje verdwenen. Maar het zal vast helpen met het drukken van kosten en rationeel gezien valt er weinig tegenin te brengen.
 
ik heb 2 rack profielen en zo de pro one en model d als 1 block aan elkaar gemaakt.
Die zitten dan weer in een Jasper rack.

Als ik er een echte Pro One en Mini in had dan was ik 2 etages kwijt.

Maar goed er gaan wel veel kliene knoppies in wat het voor mij moeilijker maakt om sweetspots in te draaien.
 
Een beetje van A en een beetje van B...

"
The ultimate Groove Machine.
We’re super excited to have completed the first working prototype called Groove Keys. The casing is still 3D printed but all functions are already working.
Groove Keys comes with very cool features such as:
- 4-Channel Sequencer
- Dedicated Drum Sequencer
- Internal Polyphonic Sound Engines
- Tons of I/Os and CVs
We don’t have a delivery date or price yet, but as always it’ll be very affordable. While we’re still waiting for chips, our many engineering teams are working on close to 100 exciting products to come.
2023 will be a great year. Stay tuned.

"
 

Attachments

  • 320388897_1211272379597092_354773107063404301_n.jpg
    320388897_1211272379597092_354773107063404301_n.jpg
    118,4 KB · Bekeken: 165
  • 320938929_3386329285021062_517418101135320609_n.jpg
    320938929_3386329285021062_517418101135320609_n.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 160
Als B dan toch niet van de KeyStep Pro af kan blijven...
doe dan eens stoer en maak het ook als de Groove Key Pro ...
met meteen een stand alone Analog Lab-ish sound engine aan boord.
Of zelfs de Beh-versie van de volledige V-Collection.

Zal ander prijskaartje worden, maar als A. geen stand alone maakt dan moet B. maar laten zien dat hun versie echt iets toevoegt.
 
Rip off, ach, als het over Behringer gaat is die discussie is zo langzamerhand toch wel klaar, zou je denken. :gaap: Gaat erom wat het kan, of het bruikbaar is en het een leuk prijsje heeft. Ik denk niet dat we echt iets hoeven te verwachten dat groundbreaking is, qua sound engines, maar kan in de praktijk prima van nut zijn. Dan is het stand-alone goed te gebruiken, en icm. met andere instrumenten heb je mogelijkheden. Mooi toch? :)
 
Stop met aankondigen, echte innovators leveren. Arturia kan, in tijden van kennelijke chip-schaarste, gewoon een redelijk innovatieve nieuwe hardware-synth produceren en bij mensen thuis krijgen. Behringer blijft de chip-schaarste als excuus gebruiken om niks te leveren. Ik zeg: bullshit. Er is gewoon geen leverbaar, afgerond product tussen alle aankondigingen, imitaties en proefballonnetjes van Behringer in de afgelopen jaren.
 
Behringer zou ook wel kunnen leveren, maar wil niet de prijzen betalen wat andere fabrikanten nu wel doen voor componenten. Die andere fabrikanten moeten het doorberekenen naar de eindgebruiker, maar voor Behringer is een lage prijs voor de koper nu eenmaal heel belangrijk. Het is een visie voor de langere termijn, beter niet leveren dan het wel doen tegen hoge prijzen en de kopers van je spullen voor lange tijd, mogelijk zelfs voor altijd, wegjagen.
 
Zo'n ding heeft gewoon full size keys nodig. Ik ben groot fan van de MicroKorg, maar die smalle pruts toetsen... Korter OK, maar zo smal? Mbweh!
 
Zo'n ding heeft gewoon full size keys nodig. Ik ben groot fan van de MicroKorg, maar die smalle pruts toetsen... Korter OK, maar zo smal? Mbweh!
(Terzijde: hadden de MicroKORG en de MS2000 niet zowat dezelfde interne soundengine? Nog geen al te rare prijzen voor de MS2000. Wel een stuk groter rondsleep-ding dan de MicroKORG uiteraard.)
 
Back
Top