Nieuws van Behringer

hmmm ik word niet echt heel warm van de klank van de Prophet 600 of 800.
Had gehoopt dat het vergelijkbaar met de P5 was maar die klinkt veel wolliger en warmer. ( minder hoog )
 
Prophet 600 is wel leuk maar niet heel bijzonder. Een beetje een tamme bak is het. Niet slecht maar ook niet dat je denkt wow..
 
Ik vind die demo wel goed klinken op zich, meer vintage dan de Prophet 08 of Rev 2. Als je meer Prophet wilt dan dit zul je minstens het drievoudige neer moeten leggen voor een tweedehands Prophet-6 desktop.
 
Ik heb 7 jaar zeer weinig gedaan met mijn p600. Werd er geen vrienden mee en qua sound niet dcht lekker.
Vorig jaar heb ik eindelijk de gligli mod geïnstalleerd (had m al 3 jaar liggen) en de synth is sindsdien echt aanzienlijk verbeterd. Op een of andere manier klinkt ie gewoon veel beter, kan het slecht uitleggen.

De prophet 08 vond ik nooit goed klinken en een tijdje de tetra gehad maar ook die vond ik qua klank niet mooi.

Ben zeer benieuwd hoe ik deze ga vinden.
 
Ik vind het geen bijzonder prettige klank in de demo’s. Beetje felle brass klank in ieder geluidsvoorbeeld. En te doen alsof er geen betaalbare analoge poly met 8 stemmen is (geweest), korg prologue 8 en 16 boden voor relatief weinig geld veel analoge voices, een digitale voice erbij en een fijn spelend klavier, split, layer, xfade en goede onboard effecten. Ben nog altijd blij met de prologue16.
 
Kijk, zo hoort het: een fatsoenlijke aankondiging met een verwachte maand van uitlevering.
 
Ik vind die demo wel goed klinken op zich, meer vintage dan de Prophet 08 of Rev 2. Als je meer Prophet wilt dan dit zul je minstens het drievoudige neer moeten leggen voor een tweedehands Prophet-6 desktop.
Ja dat is ook waarom ik een beetje ben teleur gestelt.
Het klinkt niet slecht. Maar wel tam ofzo.
De P6 is erg fijn maar neig meer naar de P5/10.
Ander Prophets doen me vrij weinig.
Ik bedoel het klinkt rete goed zeker die neosoul jazz dingen ala j3po.
Maar mijn Prologue doet voor mij genoeg in dat gebied.

Ik hoef in hardware synth geen supper modulatie opties etc.
Maar gewoon simpel maar een goede sound waar je goed key mee kan spelen.
Helaas brengt de P800 or P600 dat niet.
 
Die 600 euro kan je echt beter besteden, aanbod is zo groot tegenwoordig, tenzij je echt de Prophet 600 sound wil, maar d'r is niet echt wat waar de Prophet 600 uitblinkt. Het is gewoon een low budget poly uit de 80's. Weinig spannends aan verder.
 
Kijk, zo hoort het: een fatsoenlijke aankondiging met een verwachte maand van uitlevering.
Nou ja, het betreft hier een her-aankondiging natuurlijk. Deze was ook al jaren geleden aangekondigd alleen trekken ze hem onder het stof vandaan omdat 'ie nu schijnbaar ook echt gemaakt en geleverd gaat worden. En ik zag volgens mij levering vanaf april 2023, niet over een maand al.
 
Ja dat is ook waarom ik een beetje ben teleur gestelt.
Het klinkt niet slecht. Maar wel tam ofzo.
het blijft mij altijd verbazen dat mensen een synth denken te kunnen beoordelen op het geluid van een enkel youtubefilmpje. en dan veelal waarschijnlijk ook nog op een telefoon afgespeeld oid. niet alleen hier hoor, ik zie het overal. ik moet voor reviews regelmatig in heel korte tijd flink diep in een synth duiken, en zelfs die synth kunnen me na jaren nog verrassen met bepaalde sounds, klanken of mogelijkheden...
 
het blijft mij altijd verbazen dat mensen een synth denken te kunnen beoordelen op het geluid van een enkel youtubefilmpje ... ik moet voor reviews regelmatig in heel korte tijd flink diep in een synth duiken, en zelfs die synth kunnen me na jaren nog verrassen met bepaalde sounds, klanken of mogelijkheden...

Daar zit wat in, maar daar staat tegenover dat men soms niet veel moeite neemt om de synth echt te showcasen. Sommige reviewers doen dat wel, maar in dit geval is het een video van de fabrikant zelf. Dan zou je verwachten dat die fabrikant een beetje meer z'n best doet om die klanken en mogelijkheden goed te demonstreren, juist om te voorkomen dat mensen al snel zeggen "klinkt tam", "geen bijzonder prettige klank", etc.
 
het blijft mij altijd verbazen dat mensen een synth denken te kunnen beoordelen op het geluid van een enkel youtubefilmpje. en dan veelal waarschijnlijk ook nog op een telefoon afgespeeld oid. niet alleen hier hoor, ik zie het overal. ik moet voor reviews regelmatig in heel korte tijd flink diep in een synth duiken, en zelfs die synth kunnen me na jaren nog verrassen met bepaalde sounds, klanken of mogelijkheden...
Ik heb de p600 gehad. Daar baseer ik mijn mening op. Als de p800 veel beter klinkt dan is het geen goede kloon.
 
Die 600 euro kan je echt beter besteden, aanbod is zo groot tegenwoordig, tenzij je echt de Prophet 600 sound wil, maar d'r is niet echt wat waar de Prophet 600 uitblinkt. Het is gewoon een low budget poly uit de 80's. Weinig spannends aan verder.

Zelfs al vind je het niks het is gewoon een erg straffe bak voor die prijs! Heeft gewoon een lekkere sound , 2 track polyfone sequencer , extra LFO en noise in zo'n kleine form factor. Dit is toch gewoon ongezien ... dat doet niemand hun na hoor.

Dan koop je een nieuwe sequential of Oberheim zit je ook met software envelopes (wat ik wel begrijp hoor) maar ... en dit heeft ook 8 voices hé ...
 
Voor ongeveer 600 euro (of iets meer of minder) kan je een Deepmind 6 kopen, een Modal Argon 8 met 3 of 5 octaven (als je goed zoekt) of een Modal Cobalt 8 met 3 of 5 octaven (alle modals hebben tevens ook Fatar keys)

Het is zeker zo dat er weinig (of geen?) analoogjes zijn met 8 voices voor 600,- maar dan nog. Voor dit geld kan je synths vinden die meer kunnen en ook beter klinken. Vind ik dan tenminste.
 
Kijk, zo hoort het: een fatsoenlijke aankondiging met een verwachte maand van uitlevering.
Ja, volgens Behringer zou de UB-Xa zou ook Q3 van 2022 beschikbaar worden...dikke prut ja.
Het blijft oorverdovend stil rond de UB-Xa. Supply-chain issues zijn al lang geen argument meer, want alle andere merken gooien synths op de markt. Behringer, waar blijft de UB-Xa?????
 
En de vcs ?

Lijkt me dat daar het chipprobleem niet zo speelt toch ?
 
het blijft mij altijd verbazen dat mensen een synth denken te kunnen beoordelen op het geluid van een enkel youtubefilmpje. en dan veelal waarschijnlijk ook nog op een telefoon afgespeeld oid. niet alleen hier hoor, ik zie het overal. ik moet voor reviews regelmatig in heel korte tijd flink diep in een synth duiken, en zelfs die synth kunnen me na jaren nog verrassen met bepaalde sounds, klanken of mogelijkheden...
:dubbel::dubbel::dubbel: Zou de volgende keer het geluid aanzetten.

Over smaak kun je niet twisten.
Ik ben me heel bewust dat een demo op youtube zijn beperkingen heeft.
Hoe er diepte en detail verloren gaat in de codec.
Maar na een aantal p600 en nu deze hebben gehoord moet ik concluderen dat ik niet zo enthusiast ben.
 
het blijft mij altijd verbazen dat mensen een synth denken te kunnen beoordelen op het geluid van een enkel youtubefilmpje. en dan veelal waarschijnlijk ook nog op een telefoon afgespeeld oid. niet alleen hier hoor, ik zie het overal. ik moet voor reviews regelmatig in heel korte tijd flink diep in een synth duiken, en zelfs die synth kunnen me na jaren nog verrassen met bepaalde sounds, klanken of mogelijkheden...
Akkoord wat het gebruik van de telefoon betreft. Maar de realiteit is dat Youtube de vervanging is geworden van het winkelbezoek. Alle synths die ik de laatste 5 jaar heb gekocht zijn op basis van Youtube filmpjes geweest en daar zit werkelijk geen enkele teleurstelling tussen. En ik denk dat dit opgaat voor de meerderheid van iedereen die om het even wat wil kopen en eerst gaat kijken op YouTube.

En last but not least: ik vertrouw mijn eigen oren en die laten me tot nog toe niet in de steek. Als het op YouTube voor mij al niet behoorlijk klinkt, zal geen enkele review daar iets aan veranderen. Maar nogmaals, ik geef je gelijk wat het gebruik van een smartphone betreft. Dat is inderdaad geen tool om een synth te beoordelen.
 
Voor ongeveer 600 euro (of iets meer of minder) kan je een Deepmind 6 kopen, een Modal Argon 8 met 3 of 5 octaven (als je goed zoekt) of een Modal Cobalt 8 met 3 of 5 octaven (alle modals hebben tevens ook Fatar keys)

Het is zeker zo dat er weinig (of geen?) analoogjes zijn met 8 voices voor 600,- maar dan nog. Voor dit geld kan je synths vinden die meer kunnen en ook beter klinken. Vind ik dan tenminste.
Ik heb de Deepmind 12, maar ben wel erg benieuwd dat dit beestje, vraag me idd af in hoe ver je met de deepmind gebruik makend van 8 voices het zelfde geluid kan maken als op de Pro-800.
 
Back
Top